וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חותרים למגע - מדוע שחייני הפועל סנפיר אשקלון אינם מתאמנים בבריכה העירונית?

יניב גלעדי

20.10.2015 / 8:26

עיריית אשקלון החליטה השנה כי תיתן עדיפות ללימודי שחייה על פני שחייה תחרותית. שחייני קבוצת 'הפועל סנפיר אשקלון' משלמים את המחיר ובחודשים האחרונים חלה הרעה משמעותית בתנאי אימוניהם. העירייה מצידה טוענת כי מדובר בהחלטה שהתקבלה מתוך שיקולים מקצועיים וחינוכיים

צלם: זוהר גואטה, עורך ווידאו: מיכאל ברגמן

שחייני 'הפועל סנפיר אשקלון' חשים בחודשים האחרונים כמו דגים שהושלכו מהים אל החוף. ביתם ההיסטורי היה בבריכה העירונית, מתקן שלטענת הנהלת הקבוצה כבר אינו זמין עבורם בצורה מספקת לאימונים. עקב כך, נערמים קשיים לוגיסטיים ואחרים שפוגעים ביכולתם של השחיינים הצעירים להתקדם ולהתמקצע. שי פסקל, מנכ"ל אגודת השחייה "הפועל סנפיר אשקלון" מספר כי בחודש דצמבר האחרון יצא מכרז מטעם העיריה להפעלת הבריכה העירונית , מתוך מטרה לשנות את ייעודה של הבריכה מתחרותית ללימודית.

מאז הזכייה, הוא מוסיף "שחייני האגודה החלו לחוות את הקשיים ואת ההרעה בתנאי האימונים. הם אלה שמייצגים את העיר בתחרויות , וכעת חשים שהעיר פשוט הפנתה להם גב". בעבר, השחיינים של פסקל היו מתאמנים 5 ימים בשבוע, 6 ימים בשבוע.
"השעות שמציעים לנו להתאמן מאז המכרז לא מתקבלות על הדעות", אומר פסקל.
"לא מתקבל על הדעת ששחיינים בגילאי 7-8 יגיעו להתאמן בין 20:30 לעשר בלילה. לא בא בחשבון ששחקנים יתחילו אימון בשעה שתיים בצהריים, כשחלק מהשחיינים לומדים בביס, ואין להם אפשרות להגיע לאימון. מצב עגום. פשוט אבסורד". בינתיים, הקבוצה שוחה בקאנטרי קלאב ברנע שבעיר, אך הבריכה במקום אינה מותאמת לשחייה תחרותית.

יובל נגר, שחיינית בנבחרת, טוענת כי ישנה בעייתיות רבה באימוני הקאנטרי והרעה כללית ברמה המקצועית. "עכשיו יש לי ארבעה אימונים בשבוע, ובבריכה העירונית היה לי הרבה יותר, איזה שישה לפחות", לדבריה. "יש פה הרבה אנשים בקאנטרי בדרך כלל כי זה מנויים שבאים לפה עם כל מיני חוגים. אנשים שלא באים לשחות באים סתם לשחק, וזה מפריע". תמיר באומוול, שחיין עבר בנבחרת ושחיין חובב היום טוען כי בתקופה שאתה מתאמן עשר פעמים בשבוע, גם אימון אחד שאתה מפספס זה כאילו שאתה מפספס המון זמן. "כשאין לך בריכה, אז בכלל, זה כאילו מוריד לך הכול כל מה שעשית. זה נותן לך תחושה של אי-וודאות כזו, כי אתה לא יודע אם מחר אתה תתאמן, אם תעבור בריכה, אם אתה הולך לתחרות מסוימת אם לא, אם תהיה מוכן בכלל בגלל שאין לך את התנאים רוב הפעמים. זה משרה בך חוסר ביטחון", לדבריו.

מעיריית אשקלון נמסר בתגובה כי "שי פסקל מוביל אגודה תחרותית ומכיוון שקיימת רק בריכה עירונית אחת, הרשות נותנת עדיפות מקצועית בלימודי שחייה על פני שחייה תחרותית. עם זאת, ניתנו לאגודה שעות פעילות נוספות על אלו שנקבעו מראש, על פי בקשתה. מדובר בהחלטות המתקבלות משיקולים מקצועיים, אילוצים ותפיסת עולם חינוכית."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully