וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוששים מהרוג נוסף: עיריית ת"א מבקשת ממשתתפי המרוץ אישור רפואי

20.10.2015 / 11:32

בניגוד להחלטת הממשלה והחלטת הוועדה המייעצת במשרד הבריאות, דרשה העירייה דרשה מ-17 אלף הרצים לגשת לרופא המשפחה כתנאי להשתתפות במרוץ שיתקיים הלילה. הבקשה מגיעה על רקע החשש מטרגדיה, כפי שקרה לפני שנתיים, אז נהרג גבר במהלך מרוץ בעיר. דיווח לאולפן וואלה! NEWS

צילום: יותם רונן, עריכה: ניר חן
מרתון תל אביב, פברואר 2014. יותם רונן
"אין טעם להעמיס על המערכת הרפואית". רצים ברחובות תל אביב, בשנה שעברה/יותם רונן

כ-17 אלף בני אדם צפויים להשתתף משעות הערב (שלישי) במרוץ הלילה של תל אביב. האלפים שנרשמו למרוץ התבקשו על ידי העירייה להביא אישור מרופא משפחה במקום הצהרת בריאות, זאת בניגוד להחלטת הממשלה והחלטת הוועדה המייעצת במשרד הבריאות, ואף בניגוד למקובל בעולם.

במרץ השנה החליטה הוועדה המייעצת למשרד הבריאות כי אין צורך באישור רפואי למרוצים. הוועדה קיבלה את עמדת איגוד רופאי המשפחה כי אישור רפואי למרוצים עממיים הוא מסוכן, וכי יש להסתפק בהצהרה רפואית של המשתתף. בעקבות כך נקבע כי על כל משתתף למלא הצהרת בריאות לפיה יוחלט האם הוא כשיר או לא לביצוע פעילות גופנית. במידה שיימצא כי אינו כשיר, יצטרך לקבל אישור רפואי כדי להשתתף.

מי שמוחים על החלטת העירייה לבקש מעשרות אלפי רצים אישור רפואי הם חברי איגוד רופאי המשפחה, בטענה כי זה מעמיס על מערכת הבריאות בישראל ואף מסכן את הרצים. "על אף שהמדינה החליטה כבר לפני כמה חודשים שיש להסתפק בהצהרת בריאות של משתתף במרוץ עממי, החליטו מארגני התחרות לפעול בניגוד להנחיות ולבקש מאלפי הרצים ללכת לרופא המשפחה, על מנת לקבל אישור שרופאי המשפחה אינם אמורים לתת", אמר גורם באיגוד רופאי המשפחה. "אין טעם להעמיס על המערכת הרפואית, בפרט לאחר שהוועדה המייעצת למשרד הבריאות קבעה שאין צורך באישור רפואי למרוצים והוא עשוי אף לסכנם".

ריצת המרתון בתל אביב 2014. רונן טופלברג
רצים ברחובות תל אביב, בשנה שעברה/רונן טופלברג

כבר בחודש פברואר, עוד לפני החלטת הוועדה, הורו קופות החולים לרופאים שלא לתת אישורים רפואיים למשתתפים במרוצים ואילו מארגני המרוצים אפשרו לקבל אישור רפואי הניתן למכוני כושר. ביולי האחרון, אישרה הכנסת בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של שרת התרבות והספורט, מירי רגב, הקובעת כי אדם יוכל להתקבל למכון כושר על בסיס הצהרה רפואית במקום אישור רפואי מרופא.

עיקרי החוק אומרים כי "ניסיון שהצטבר עם הפעלתו של החוק בנוסחו כיום הוכיח כי תעודות רפואיות כאמור, הנדרשות לפני אימון במכוני כושר, מונעות מאנשים רבים לעסוק בפעילות גופנית וזאת, בלי שהוכח מדעית כי תעודות רפואיות מהוות כלי סינון מתאים. נוסף על כך, נראה כי הנזק מאי-קיום הפעילות הגופנית רב מהתועלת בביצוע הבדיקות ואישור רופא".

עיריית תל אביב: "כפופים להחלטת בית המשפט בעניין"

גורם בעיריית תל אביב אמר כי בקשת העירייה להביא אישור מרופא משפחה מגיעה בעקבות המרתון לפני שנתיים שבו נהרג גבר כבן 30 במהלך המרוץ. לדברי הגורם, בפסק דין שעסק בתוצאות המרוץ הומלץ על קבלת אישורים רפואיים מרופא משפחה כתנאי להשתתפות, ובימים אלו מערערת עיריית תל אביב על החלטה זו.

מעיריית תל אביב-יפו נמסר בתגובה לנושא כי "העירייה כפופה להחלטת בית המשפט בעניין. מאחר שאנו סבורים שאין צורך באישור רפואי, הוגש ערעור על החלטת בית המשפט, אך עד להפיכת ההחלטה, אנו מחויבים לפעול על פי הפסיקה בנושא ולחייב את המשתתפים באישור רפואי. בעוד כחודש תבחן העתירה בבית המשפט בעניין, ובכל מקרה, עיריית תל אביב-יפו וצוות ההפקה נוקטים בכל האמצעים הנדרשים לשמירה על בריאות הרצים".

  • עוד באותו נושא:
  • מרוץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully