וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאינשטיין עד צוקרברג: הסרטון שעונה למסיתים וזכה למיליוני צפיות

דב גיל-הר

19.10.2015 / 19:01

מאינשטיין עד צוקרברג: הסרטון מציג עשרות דמויות יהודיות מוכרות, ונועד לייצר תשובה לפרסומים המסיתים נגד ישראל. איתן צ'יטיאט, יוצר הסרט, לאולפן וואלה! NEWS: "זו תשובה לנרטיב הקשה נגד העם היהודי"

עריכה: ניר חן

הסרטון #Imthatjew, שעלה לרשת לפני יומיים ומציג במשך שש דקות דמויות יהודיות מצליחות ומוכרות, שבר את הרשת והגיע למיליוני צפיות בפייסבוק ובין טיוב. מאלברט אינשטיין, דרך מארק צוקרברג, סיינפלד ועד איימי ווינהאוס. בראיון לאולפן וואלה! NEWS סיפר איתן צ'יטאט, יוצר הסרטון, כי הרעיון עלה בעקבות הפיגוע בחודש ינואר במרכול "היפר-כשר" בפריז. לאחריו, חברה יהודיה שלו התוודתה בפניו כי היא משתדלת שלא לומר בקול שהיא יהודיה.

לדבריו, יהודים ברחבי העולם נתקלים באנטישמיות במקומות רבים, אפילו בקמפוסים, ומתעוררים מדי יום לתחושות קשות של אפליה. מטרת יצירת הסרטון, לטענתו, היא להזכיר לעם את הישגיו ואת גאוותו. "אין לנו במה להתבייש. להפך, אנחנו צריכים להתגאות", אמר.

צ'יטאט סיפר כי הוא מקבל תגובות חיוביות מאוד לקליפ. "אנשים מספרים להם שהם רואים את הקליפ שוב ושוב, אני בוכה מהתגובות", אמר. לדבריו, מסר נוסף של הקליפ הוא לומר "אנחנו לא כמוכם, אנחנו קצת שונים, אבל מאוד דומים". צ'יטאט הביע תקווה שהרעיון שלו יביא אוכלוסיות נוספות ליצור סרטונים שיסבו להם גאווה ויפיצו מסרים חיוביים, כמו שחורים או נשים מוסלמיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully