וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם ההרוג מירי שוטר: "הוא ידע שהוא יהודי, אבל הוא רצח אותו"

18.10.2015 / 0:01

אמו של שחר ממן, שנורה בבית ים לאחר שנחשד כי בכוונתו לתקוף, זועמת בעקבות האירוע: "הוא היה עם טלית וכיפה". לדבריה, בנה ירד לזירת הקטטה עם סכין רק בגלל המצב הביטחוני

צילום: יותם רונן

שחר ממן, בן 34, נורה אתמול (שבת) מירי של שוטר סיור במהלך קטטה בין שתי משפחות ברחוב השר שפירא בבת ים. במשטרה ובמחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) פתחו בחקירות נפרדות לבירור נסיבות המקרה. קרובת משפחתו של ממן סיפרה לוואלה! NEWS: "השוטר רצח אותו. הוא ידע ששחר יהודי, כולם צעקו לו שהוא יהודי - והוא ירה בו מטווח אפס".

סילבי, אימא של שחר סיפרה על התחושות הקשות: "במקום שהוא יקבור אותי, אני אקבור אותו. איזה צער". סילבי גם סיפרה לוואלה! NEWS על בנה, שחר: "הוא היה ילד צדיק, חוזר בתשובה שעוזר לנזקקים. בשבת הוא הלך לבית הכנסת לשמח חתן וכלה, אני עדיין לא יודעת מה היה שם, רק שפרצה קטטה". לדבריה, "היה ריב והוא ירד למטה עם סכין בגלל המצב הביטחוני. היו פה חברים שצעקו לשוטר שהוא יהודי עם כיפה וטלית".

קריאה נוספת:
הרוג מירי שוטר בקטטה בבת ים: "החזיק שני סכינים, נראה מאיים"
גבר כבן 30 תקף עצור בקטטה בבת ים – ונורה למוות בידי שוטר

שחר ממן שנהרג מידי שוטר בקטטה בבת ים 17 אוקטובר 2015. פייסבוק, צילום מסך
"חזר מבית הכנסת עם טלית". שחר ממן/צילום מסך, פייסבוק

"מה התפקיד של המשטרה? להפריד, להרגיע, או להרוג אותו מטווח אפס?", שאלה אימא של שחר והוסיפה כי "השוטר לא ירה בו ברגל, במטרה שייפצע וייעצר – אלא ירה במטרה להרוג אותו. אני כועסת, שרופה מבפנים". לדבריה, "הבן שלי היה צדיק ואני ומכבדת אותו. אני אחיה כמה זמן שאלוהים הקציב לי במטרה לראות את אותו השוטר, אני רוצה שהוא יסתכל לי בעיניים".

הרקע לאירוע ונסיבות המקרה טרם התבררו במלואם, ומהמשטרה נמסר כי שוטרים שהגיעו למקום חברו לפצוע בניסיון להבין את תמונת המצב. זמן קצר לאחר הגעת השוטרים, רץ לעברם החשוד בתקיפה, כשהוא אוחז בשני סכינים ו"חזות מאיימת בפניו". השוטר, שחש בסכנה לו ולפצוע, הזהיר אותו וקרא לו להשליך את הסכינים. לדברי המשטרה, משלא נענה החשוד וביצע תנועה מאיימת בשתי ידיו עם הסכינים לעבר הפצוע, השוטר ירה לעברו.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
הרוג ופצוע בינוני בקטטה בין משפחות בבת ים, אוקטובר 2015. ניב אהרונסון
צוותי החקירה גבו עדויות מתושבים שנכחו במקום. זירת האירוע, אתמול/ניב אהרונסון

מזל גבסו, חמתו של ממן, מחכה לממצאי חקירת האירוע: "אני רוצה לדעת למה השוטר ירה בו", אמרה גבסו והוסיפה, "תירה בו ברגל, השוטר ירה שני כדורים בכוונה, כדי להרוג את הבן אדם, כשהוא יכול היה לירות לכיוון הרגליים". גבסו מפנה אצבע מאשימה למשטרה: "הרסתם את הבת שלי. השארתם אותה לבד עם שלושה ילדים. מה עשיתם לחתן שלי?".

דודתו של הקורבן שחזרה את האירוע הקשה, בו ממן נורה ונהרג על ידי השוטר לאחר שהאחרון הבחין בו אוחז בשני סכינים: "הוא חזר מבית הכנסת והיה עם הטלית עליו". לדבריה, "הוא היה אדם דתי, אב לשלושה ילדים קטנים. היה פה מחדל, ירו ביהודי עם טלית בחזה". לטענתה של דודתו לא היה מדובר ברצח בלבד, "שתי יריות זה וידוא הריגה, איזו יד קלה יש להם על ההדק".

שחר ממן שנהרג מידי שוטר בקטטה בבת ים 17 אוקטובר 2015. פייסבוק, צילום מסך
"רוצה לדעת למה השוטר ירה בו". שחר ממן/צילום מסך, פייסבוק

מתחקיר ראשוני שקיימה משטרת תל אביב, עולה כי השוטר ניסה להשתלט על צעיר נוסף שהיה מעורב בקטטה, תושב בת ים בן 32, בעת שהבחין בהרוג שרץ לעברו במטרה לדקור את האיש שנעצר. כתוצאה מהירי, התוקף נפצע באורח אנוש ולאחר זמן קצר מת מפצעיו בבית החולים וולפסון שבחולון. הפצוע השני בקטטה, שנפגע באורח בינוני, פונה על ידי צוות מד"א גם הוא לאותו בית החולים.

לזירת הקטטה הוזעק מפקד משטרת מרחב איילון, ניצב-משנה נתן בוזנה, המעורב בתחקיר הראשוני של האירוע. בזירת האירוע אמר נצ"מ בוזנה: "חובתו של כל שוטר להגן על אזרחים באשר הם, בפרט כאשר נשקפת סכנה לאזרחים ולשוטר". חוקרים של צוות חקירה מיוחד (צח"מ) גבו עדויות מעדי ראייה שנכחו במקום.

(עדכון ראשון: 22:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully