וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאווה מקומית - מ.כ ערד נפתחה מחדש עם שחקנים תושבי העיר

בן שיף

15.10.2015 / 8:20

ענף הכדורגל בערד קם לתחייה. מועדון הפועל ערד נסגר אחרי 50 שנות פעילות ועל חורבותיו הוקמה מחדש קבוצת מ.כ ערד. המתאמנים בקבוצה, כולם תושבי העיר, נהנים מחסותה של העירייה ומשחקים ללא משכורת, במטרה לבנות את התשתית להצלחתה של הקבוצה בשנים הבאות

צלם: בני בן סימון. עורך ווידאו: מיכאל ברגמן

קבוצת מ.כ. ערד פתחה את עונת המשחקים הליגה ג' לפני כחודש ורשמה עד כה 2 הפסדים. פרט להנאה מחודשת לחובבי הכדורגל בעיר היא מספקת גם לא מעט גאווה מקומית. כל שחקניה ומאמניה גרים בעיר. אדם קולינס, מנהלה הנוכחי, הוא זה שיזם את הקמתה מיד לאחר היוודע דבר סגירתו של מועדון הפועל. לפני 3 שנים הוא צפה במשחק בית של קבוצת הפועל בליגה א', והרעיון ליצירת מסגרת קבוצתית חדשה עלה במוחו. "כולם היו שחקני חוץ" הוא נזכר. "מאוחר יותר, במהלך טורניר קט רגל מקומי שמתי לב שיש הרבה כישרונות כדורגל מקומיים ועלה לי רעיון לפתוח קבוצה חדשה ומקומית לגמרי שתשחק בליגה ג'".

"המטרה של 'הפועל' הישנה הייתה לרוץ ספירנט, לעלות לליגות גבוהות יותר תוך שימוש בשחקני חוץ שמרוויחים משכורת – מן טירוף מערכות כזה. אצלנו במ.כ. זה יותר רגוע. אנחנו בונים משהו לטווח הארוך. שחקני נוער שיעלו לאט לאט לבוגרים. כמו שהפועל ערד הייתה לפני 30 שנה", כך מצהיר קולינס.

לצידו של קולינס עומד רכש מקצועי נדיר באיכותו. שמוליק רוזנטל, אחד משחקן העבר הגדולים של נבחרת ישראל משמש כיועץ המקצועי. עבר לגור בעיר לפני כשנתיים ובעברו שיחק במונדיאל 70' לצד אגדות כדורגל כמו שפיגל ושפיגלר. הוא גם היה השחקן ישראלי הראשון ששיחק בקבוצה אירופית.
"אנחנו רוצים שהנוער בערד יצמחו עם יסודות כדורגל נכונים" אומר רוזנטל. "כמובן שהמטרה היא להשתפר, אבל קודם כל שלערד תהיה קבוצה עם שחקנים שגדלו ויגדלו בעיר ומקום בילוי חדש לתושבים".

אפיק ארזואן, מאמן הקבוצה, סבור כי כל אותם כישרונות מקומיים ש"התבזבזו" לאורך השנים מצאו בית מקצועי חדש ואיכותי לשחק בו. "מה שקרה בשנים האחרונות זה ששחקנים שהיו מגיעים לגילאי נערים-נוער היו מסיימים את דרכם כי לא היה להם מקום בבוגרים. עכשיו יש לשחקנים האלה בית חם. אפשרות לשחק לצד הבוגרים - בקבוצה הייצוגית של העיר"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully