וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השמאל צריך לדאוג לחופש הפולחן בהר הבית

14.10.2015 / 11:42

המאבק על הריבונות בהר הבית אמור להיות מובל על ידי "מרצ" וארגוני זכויות האדם כי מאבק על חופש פולחן הוא מעיקרי הדמוקטריה. אך המאבק הוא על חופש יהודי בהר הבית, והשמאל כנראה החליט להיאבק למען שמירת הדמוקרטיה כלפי ערבים ומסתננים בלבד

הפגנת השמאל מחוץ לבית רוה"מ. אוקטובר 2015. יותם רונן
הפגנת השמאל מחוץ לבית רוה"מ. אוקטובר 2015/יותם רונן

מאז שהחל סבב ההסלמה האחרון ממהרים אנשי ציבור למיניהם להאשים את פעילי הר הבית בהסלמה ולטעון בביטחון עצמי מלא שכשהיהודים יפסיקו את ה"פרובוקציות" בהר הבית, אזי הערבים יירגעו ונוכל לשוב ולחיות בביטחון המפוקפק היום יומי של מדינת ישראל.

המאבק על הריבונות בהר הבית הוא לכאורה מאבק שאמור להיות מובל על ידי "מרצ" וכל ארגוני זכויות האדם. הרי חלק מהמאבק הוא על חופש פולחן, חופש תנועה ועוד זכויות שהן מעיקרי מדינה דמוקרטית, אך המאבק הוא על חופש יהודי בהר הבית, והשמאל כנראה החליט להיאבק למען שמירת הדמוקרטיה כלפי ערבים ומסתננים בלבד. השמאל פועל בחירוף נפש כדי לשמור על זכויות מחבלים ותומכי טרור, כדי למנוע את שליחת המחבלים אל הגרדום ואת המסתננים חזרה אל בתיהם גם כשהדבר מביא לסיכון תושבי המדינה. אך כאשר המדיניות בהר הבית מאפשרת את רמיסת זכויות היהודים יום יום שעה שעה, השמאל לא רק שלא מצטרף למאבק הדמוקרטי סביב הר הבית, אלא מוסיף חטא על פשע וקורא לאיפוק ולריסון היהודים בטענה שהמאבק שלהם יכול להביא להסלמה.

אז תרשו לי לשאול, איפה הייתם כשמחבלים סיימו תארים על חשבון המדינה ושוחררו בהמוניהם בהסכמים שונים ומשונים וחזרו לרצוח יהודים? איפה הייתם כשסודנים דקרו, רצחו, אנסו ושדדו את תושבי דרום תל אביב? למה לא מאשימים בכל זה את ארגוני השמאל כמו שעכשיו מאשימים את פעילי הר הבית?!

כמובן, המאבק שלי בהר הבית לא נגמר בחופש תנועה וגם לא בתפילה בהר הבית, אבל זה לא אמור למנוע משוחרי הדמוקרטיה בכל מחיר לעזור כל עוד הם מסכימים איתי עכשיו, לפחות בתאוריה.

אז נכון, הר הבית הוא לכאורה הקש ששבר את גב המחבל והוציא אותו לדקור יהודים בסבב ההסלמה הנוכחי. אבל מה שמעניין אותי זה לא הרגעת הערבים לעוד שנה עד הסבב הבא אלא הסיבה האמתית לפיגועים.

פיגועים והתנקשויות ביהודים היו עוד לפני שיהודה גליק נולד, פיגועים היו עוד לפני שבן גוריון ידע לבטא את המילים "מדינת ישראל" והתפרעויות נגד יהודים היו עוד לפני שהרצל היה בתכנון, אז מה הסיבה האמתית לפיגועים היום?

לצערנו הסיבה של סבב ההסלמה הנוכחי זה בדיוק אותה סיבה שבגללה פרצות מלחמות נגד מדינת ישראל, אותה סיבה שבגינה נשרפו שישה מיליון יהודים במשרפות ואותה הסיבה בדיוק שבגלל גורשו יהודים מספרד.

הבעיה שלהם היא עצם קיומו של העם היהודי. לא הדת היהודית, לא ברבנים ולא בימין או בשמאל, כל עוד אויבי ישראל יראו סיכוי להשמיד את היהודים הם יפעלו נגדנו, כל עוד לא נבין את שורש הבעיה בפשטות.

אם ניכנע לטרור ונעזוב עכשיו את המאבק על הר הבית, מחר זה יהיה הכותל, שנה הבאה זה יהיה ירושלים, תל אביב, ובעצם כל קיומה של מדינת ישראל הוא פרובוקציה אחת גדולה. תמיד היו ויהיו סיבות ותירוצים לפרעות ביהודים, וככל שנמשיך בכל פעם לחפש פתרון נקודתי להגעת הרוחות אולי ניצחנו בקרב אבל הפסדנו בגדול במלחמה. עודדנו את ההתפרעויות, נכנענו לסחטנות- הראנו לאויבים שהטרור משתלם ושיש עוד סיכוי למחוק את העם היהודי מהעולם.

המצילים עוזבים מוקדם את חופי הים בתל אביב, אוגוסט 2015. ראובן קסטרו
אם נעזוב את המאבק על הר הבית, מחר זה תל אביב. חוף הים בתל אביב/ראובן קסטרו

למה הטרור לא נרגע אחרי הסכמי אוסלו? אחרי פינוי ימית וגוש קטיף? אחרי כל ויתור אמיץ שעשינו למען השלום? מכיוון שכל נסיגה מעקרונות, כל נסיגה מהיאחזות בארץ ישראל רק נותנת דלק לטרור.

הטרור לא נגרם בעקבות התססה ופרובוקציות. הטרור נגרם בגלל מדיניות רופסת, בגלל עם שלא יודע לעמוד על שלו, שתמיד מרגיש צורך להתנצל ולוותר. הטרור מרים ראש בגלל הנהגה פחדנית ורופסת שלא יודעת לעצור אותו. בגלל הנהגה חסרת ביטחון בה' ובתורה, שמפחדת מדעת הקהל העולמית ועל כך מפקירה את אזרחיה.

כאשר נעמוד איתן נגד כל ההתפרעויות, כשלא נוותר על שעל מהחזון שלנו, של עם ישראל ששרד אלפיים שנה בגלות בגלל כמה סכינים ואיומים, כשנדע להפעיל יד קשה כנגד הטרור הערבי ונגרש מארצנו כל ערבי שמביע תמיכה ברצח יהודים, כאשר נדע לעמוד על שלנו ונחיל ריבונו יהודית בהר הבית ובארץ ישראל השלמה בלי להתנצל ובלי להתרפס- אז הטרור יפסק.

רק אז נוכל באמת להיות "עם חופשי בארצנו".

הר הבית הוא אבן המאזניים בסבב ההסלמה הזה, לו יהי שנעמוד איתנים והגלגל יחזור לקדמותו שעם ישראל לא מתקפל, וצועד בצעדי ענק לכיוון החזונות והשאיפות של העם היהודי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
seperator

לפרסום מאמרים בוואלה דעות לחצו כאן

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד.

  • עוד באותו נושא:
  • הר הבית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully