וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במגזר הערבי יש מי שסירב לשבות: "איך אביא אוכל לילדים?"

13.10.2015 / 13:32

ועדת המעקב של ערביי ישראל החליטה על השבתת הרשויות הערביות וקראה להשבית עסקים עצמאיים. דניאל זיאד פתח את בית הקפה: "מכבד את השובתים אך צריך פרנסה". ויסאם החליט לשבות: "הפגיעה באל אקצא כואבת לנו"

צילום: ערן גילווארג עריכה: גדי וינסטוק, טל רזניק

בעוד שנשמעות קריאות להטלת סגר על שכונות מזרח ירושלים, פתחו הבוקר (שלישי) ביישובים הערביים בישראל בשביתה כללית. בעקבות החלטת ועדת המעקב של ערביי ישראל, חדלו לפעול הרשויות המקומיות, מערכת החינוך ובתי העסק בערים הערביות ובערים המעורבות ברחבי הארץ. עם זאת, לא כל ערביי ישראל נענו לקריאה וחלקם הגיעו לעבוד כרגיל.

העיר נצרת הבוקר מושבתת וכל העסקים סגורים, אוקטובר 2015. ערן גילווארג
הרשויות הערביות שותקו. נצרת מושבתת, הבוקר/ערן גילווארג

נצרת, העיר הערבית הגדולה בישראל שבה כ-70 אלף תושבים, הושבתה כמעט כליל למעט עסקים בודדים שנפתחו, בעיקר אלו העוסקים בתיירות. בעיר נרשמת נוכחות דלילה של תיירים באתרים המרכזיים בעיר כמו כיכר המעיין. מספר בתי קפה פתחו היום למרות הכל. "אם אשבות, איך אביא לחם הביתה? מי יביא אוכל לילדים?", שאל בעל בית קפה מקומי דניאל זיאד, שהוסיף כי הוא "מכבד את מי ששובת, אך עלי לעבוד".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
העיר נצרת הבוקר מושבתת וכל העסקים סגורים, אוקטובר 2015. ערן גילווארג
"השביתה לגיטימית כל עוד אין אלימות". נצרת, הבוקר/ערן גילווארג

פועל הבניין ויסאם בילאל הצטרף היום לשביתה ולא הלך הבוקר לעבודה. "אין לי בעיה להפסיד יום אחד כסף ולו שהבעיות יפתרו", הוא אומר. "בשבילנו אל אקצא זה מקום קדוש, זה כמו לפגוע בבן משפחה וזה כואב לנו". בילאל הוסיף כי לדעתו השביתה לגיטימית "כל עוד אין אלימות".

דוכן מיצים פתוח בעיר נצרת הבוקר, אוקטובר 2015. ערן גילווארג
לא כולם הצטרפו לשביתה. דוכן מיצים פתוח הבוקר בנצרת/ערן גילווארג

כוחות גדולים של המשטרה התפרסו הבוקר בערים הערביות והערים המעורבות ברחבי הארץ, על רקע השביתה הכללית במגזר ובעקבות ההידרדרות במצב הביטחוני. המשטרה נערכה בעיקר באזור הצפון, בדגש על סכנין, שם צפויה להתקיים הערב הפגנה בהשתתפות אלפי בני אדם. גם צה"ל נערך בכוננות מוגברת בגדה המערבית.

הפגנה בנצרת. אוקטובר 2015. ערן גילווארג
פריסה רחבה של כוחות הביטחון באזור. הפגנה ברחובות נצרת, הבוקר/ערן גילווארג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully