וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר אקוניס: "להגביל יציאת צעירים משכונות מזרח ירושלים"

דב גיל-הר

13.10.2015 / 15:49

שרים התייחסו לשני הפיגועים שהתרחשו בבירה, והשרה רגב קראה במשדר וואלה! NEWS "לחזור לתקופת 67'" - והאשימה את "רפיסותו של ליברמן" בגל הטרור הנוכחי. ליברמן: "היא סוגרת חשבונות אישיים"

עריכה: ניר חן תגיות: מירי רגב, אביגדור ליברמן, אינתיפאדה

"אני בעד הטלת סגר ועוצר על השכונות הערביות. נחזור לתקופת 67' אם לא יבינו שיש חוק במדינת ישראל" - כך אמרה הבוקר (שלישי) שרת התרבות והספורט מירי רגב במשדר וואלה! NEWS, לאחר שני הפיגועים בבירה שגבו את חייהם של שני בני אדם ופצעו למעלה מ-20. עוד הוסיפה רגב: "ברגע שערביי ישראל יסיתו אנחנו נשלול מהם את האזרחות". לדבריה, "הרפיסות של ליברמן ו'ישראל ביתנו' בהר הבית אחראים לגל הטרור הנוכחי". אחר הצהריים הנחה ראש הממשלה בנימין נתניהו את שרי הממשלה לא להתבטא או להתראיין בנושא הפיגועים של היממה האחרונה.

השר אופיר אקוניס ביקר היום את פצועי הפיגועים המאושפזים בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים ואמר בתום ביקורו כי "הגעתי לחזק את הפצועים ואת המשפחות. הצוות הרפואי עושה עבודה מצילת חיים שמעוררת גאווה". עוד הוסיף השר אקוניס שישראל חייבת להטיל סגר מוחלט על יהודה ושומרון, להגביל את יציאת הצעירים משכונות מזרח הבירה, להרוס בתי מחבלים ואף לגרש את משפחותיהם. "אנחנו בעיצומה של מתקפת טרור ברברית ואכזרית, ונדרשים צעדים תקיפים ומהירים על מנת לבלום אותה".

פיגוע דקירה באוטובוס בשכונת ארמון הנציב, ירושלים, 13 באוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
הפיגוע בארמון הנציב הבוקר/נועם מושקוביץ

גם ראש עיריית ירושלים ניר ברקת התראיין במשדר וואלה! NEWS ואמר כי מקובל עליו להטיל סגר על השכונות המזרחיות בעיר אם צריך. "מה שקרה היום, לא נעבור עליו לסדר היום. נבקש, בתיאום עם הכוחות, צעדים דרסטיים שישנו את המציאות", הדגיש ברקת והוסיף: "אפשר לעשות יותר. אני מעריך שתשמעו בקרוב על צעדים דרסטיים, אשאיר לכוחות הביטחון לומר מה הצעדים, אבל לא נעבור לסדר היום". ברקת שלח את תנחומיו למשפחות ההרוגים וקרא לתושבי העיר "להירגע ולא לקחת את החוק לידיים. אני מבין ללב כולנו, הלב כואב והמחירים כבדים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"לשמור על ריסון - לא לקחת את החוק לידיים"

עופר ברקוביץ' סגנו של ברקת הצטרף לדבריו של ראש העיר ואמר כי הוא מאמין שצריך "להחריף את הצעדים הביטחוניים. האינטרס היחיד הוא ביטחון תושבי ירושלים וכל הצעדים ינקטו, גם אם הדבר אומר פגיעה באיכות החיים של תושבים אחרים". לדבריו, "נשקלים צעדים יותר דרסטיים של סגירת חלק מהכפרים הערביים, למשל ג'בל מוכבר שממנו יוצאים מחבלים רבים. לצד זאת חייבים לשמור על ריסון ולא לקחת את החוק לידיים".

"בשנתיים האחרונות תושבי ארמון הנציב סובלים מאוד מחוסר ביטחון", אמרה ח"כ רחל עזריה (כולנו), לשעבר חברת מועצת העיר. "מג'בל מוכבר יוצאים כמעט כל המחבלים והיא צריכה לקבל טיפול נקודתי". עוד הוסיפה עזריה כי חשוב למקד מהם האזורים שיש לטפל בהם ולא לפגוע ב"כל ערביי מזרח ירושלים", לדבריה.

פצוע קשה ושלושה פצועים קל בפיגוע שני בעיר שבשרון. שלומי גבאי
הפיגוע ברעננה/שלומי גבאי

דבריהם של בכירי עיריית ירושלים מגיעים לאחר ששני בני אדם נרצחו ועוד כ-20 נפצעו הבוקר בשני פיגועים שאירעו בשני מוקדים בירושלים בתוך דקות. בפיגוע הראשון, בסביבות השעה 10:00, נפתחה אש באוטובוס בשכונת ארמון הנציב על ידי שני מחבלים, וכמה דקות לאחר מכן אירע פיגוע דריסה ברחוב מלכי ישראל. הכניסה לעיר, כבישים 1 ו-443, נחסמו לשעה קלה לאחר הפיגועים. שלושת המחבלים נורו ונהרגו.

ליברמן על רגב: "סוגרת חשבונות אישיים, שתטפל בתרבות ובספורט"

ח"כ ליברמן הגיב לדבריה של השרה רגב במשדר וואלה! NEWS ואמר: "אני מופתע מהצניעות של מירי רגב, שלא מאפיינת אותה. בכל אופן, בעידן הגוגל והפייסבוק הדברים פשוטים - צריך להיכנס ולראות את הסופרלטיבים של ראש הממשלה ליצחק אהרונוביץ' על הסדר שעשה במזרח העיר. לכן, לצערי, מירי רגב סוגרת חשבונות אישיים עם אהרונוביץ' על חשבון האזרחים מהתקופה שבה היא הייתה יו"ר ועדת הפנים ואהרונוביץ' לא ייחס לה חשיבות בצדק".

"אני מופתע שלא האשימו אותי שאני מייצג את 'שלום עכשיו'", הוסיף ליברמן. "אי-אפשר להתייחס ברצינות לאנשים לא רציניים. שתטפל בתרבות ובספורט, אולי שם נראה משהו". לדבריו, כדי לטפל בטרור צריכה ממשלת ישראל "לקבל החלטות אמיתיות, לא עוד הצהרה ומסיבת עיתונאים, לצאת בהנחיה שאף מחבל לא יוצא חי מאירוע טרור. יש עשרות מחבלים שאנו מטפלים בהם בשבועות האחרונים ואז בבתי כלא, שם הם גם ישלימו את האוניברסיטה.

"דבר שני, צריך לאמץ נהלי פתיחה באש כמו בארה"ב. כל תושבי מזרח העיר עם תעודת זהות כחולה, ברגע שהם מעורבים בטרור לבטל להם ולמשפחות שלהם את התושבות. להעביר אותם למעמד תושבים ארעיים, שלא יקבלו זכויות סוציאליות. זה לא ביטול תושבות אלא אזרחות. אני לא מבין למה לא עושים את זה. להפעיל גם בלי להסס חוקי חירום וממשל צבאי. גם בכפרים בתוך המשולש כשמתחילים להשתולל, לא להסס. יש הפרות סדר, זריקת אבנים, לעשות סגר גם שם אם צריך".

ליברמן טען עוד כי "צריך לטפל לא רק באלה שמבצעים פיגועים, אלא במקורות הטרור שמממנים ונותנים הנחיות, ברמאללה ועזה וגם מחוץ לישראל. הם לא חסינים. לא מדובר בפיגועי בודדים כפי שמנסים לעשות מצג שווא, אלא הכול נעשה בחוליות מאורגנות עם מימון והנחיה ופיקוד. כולם צריכים להיות מטרה לגיטימית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully