וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה בהודו: חיל האוויר יאפשר לנשים לשרת בתפקיד טייסות קרב

11.10.2015 / 23:29

מפקד חיל האוויר של צבא הודו, אחד הגדולים ביותר בעולם, הודיע כי טייסות קרב ראשונות ישובצו לשירות תוך שנתיים או שלוש. בעבר הוא צוטט: "נשים לא מתאימות להטיס מטוסים למרחקים ארוכים"

מטס מטוסי קרב, כחלק ממצעד חיל האוויר ההודי, אוקטובר 2015. AP
נשים ישולבו בתפקידי קרב בחיל האוויר/AP

אחד הצבאות הגדולים ביותר בעולם עומד להפוך לשוויוני יותר: הודו תאפשר לנשים להפוך לטייסות קרב בחיל האוויר שלה – כך הודיע השבוע מפקד חיל האוויר במדינה. מפקד חיל האוויר, מרשל ארוק רהא, אמר כי הוא צופה שהטייסות הראשונות ישובצו לשירות תוך שנתיים או שלוש. זאת בעקבות הצעה שהגיש חיל האוויר למשרד ההגנה. "ישנן טייסות המטיסות מטוסי תובלה ומסוקים", אמר במצעד שנערך ביום חמישי לציון 83 שנה להקמת חיל האוויר. "אנחנו מתכננים לשלב אותן בתפקידי קרב ולהתאים את עצמנו לשאיפותיהן של נשים צעירות".

מדינות רבות, בהן ישראל, ארצות הברית ועד יריבתה של הודו - פקיסטן, מאפשרות לנשים להטיס מטוסי קרב. אולם עד כה צבא הודו הרחיק אותן משירות בתפקיד זה, כמו גם מתפקידים בספינות קרב ומתפקידי לחימה. עם זאת, בשנים האחרונות דחפו בתי המשפט בהודו להרחבת מגוון ההזדמנויות המוצעות לנשים, באמצעות מתן תפקידים קבועים במקום הגבלתן לתקופות כהונה של חמש שנים.

מטס מטוסי קרב, כחלק ממצעד חיל האוויר ההודי, אוקטובר 2015. AP
עד כה שירתו רק כטייסות מסוקים ותובלה/AP

הצעד של צבא הודו בא שנה לאחר שרהא סירב לאפשרות של שילוב נשים בטיס. הוא צוטט אומר כי נשים אינן מתאימות להטיס מטוסי קרב למרחקים ארוכים. אך חיל האוויר עומד כעת בפני מחסור של טייסים, וכן נאבק כדי להפוך את להק המטוסים מהעידן הסובייטי למודרני יותר. באפריל האחרון הפצירה ועדת הגנה בממשלה לטפל בבעיות של חיל האוויר.

"חוזקה של הטייסת שלנו מצומצם יותר ממה שאושר, ויותר מכך, חוסר היעילות במספר הטייסים המוגבל מסכן את היכולות המבצעיות שלנו", נכתב בדו"ח שפרסמה הוועדה. צבא הודו, שבו משרתים 1.1 מיליון לוחמים, מדורג אחד הגדולים ביותר בעולם. חיל האוויר שלו מונה 120 אלף חיילים, בהם רק 1,500 חיילות, מתוכן רק 108 טייסות מסוקים ותובלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מטס מטוסי קרב, כחלק ממצעד חיל האוויר ההודי, אוקטובר 2015. AP
צבא הודו הוא מהגדולים בעולם/AP
  • עוד באותו נושא:
  • הודו
  • נשים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully