וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בשב"כ בישיבת הממשלה: אבו מאזן פועל נגד הטרור

11.10.2015 / 17:40

הבכיר אמר לשרי הממשלה כי יו"ר הרשות הפלסטינית הורה למנגנוני הביטחון למנוע אלימות, וכי אינו שותף להסתה של בכירים אחרים בפתח וברשות. בסקירת השב"כ הבהירו: מרבית הפיגועים - מטעם מבצעים בודדים

צילום: יותם רונן עריכה: מתן חדד

בכיר בשב"כ אמר הבוקר (ראשון) לשרי הממשלה במהלך ישיבת הממשלה השבועית, כי יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן פועל נגד הטרור. לדברי נציג השב"כ שתדרך את השרים, יש אמנם בכירים בפתח וברשות הפלסטינית אשר שותפים להסתה נגד ישראל, אולם אבו מאזן עצמו אינו מעודד טרור ואף הורה למנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית להילחם בו ולמנוע אלימות. בסקירת השב"כ נמסר גם כי מרבית המחבלים שביצעו פיגועים בימים האחרונים פעלו כבודדים ולא כחלק מתשתית טרור מאורגנת.

ביום שלישי אמר אבו מאזן כי הוא לא מעוניין לראות הסלמה נוספת באלימות בגדה המערבית. "אנחנו אומרים לישראלים שאנחנו לא רוצים הסלמה ביטחונית", אמר אבו מאזן בפגישה של הנהגת אש"ף. "כל ההוראות לכוחות הביטחון, כמו גם לנוער שלנו, הן שאנחנו לא רוצים החרפה במצב".

אבו מאזן באו"ם. רויטרס
הורה למנגנוני הביטחון למנוע אלימות. אבו מאזן/רויטרס

ולמרות הדברים, בשטח המציאות מעט אחרת: בשעות הבוקר מחבלת פוצצה מטען במכוניתה ליד מעלה אדומים. בפיצוץ, נפצע שוטר באורח קל. על פי המשטרה, השוטר הבחין ברכב חשוד, סימן לנהגת לעצור, וזו צעקה "אללה אכבר" ופוצצה את המטען. המחבלת נפגעה קשה כתוצאה מהפיצוץ. כמו כן, שלושה בני אדם נפצעו היום באורח קל מיידוי אבנים בגוש עציון, חברון ומעלה אדומים.

בתוך כך, ביום שלישי תתקיים שביתה כללית בקרב המגזר הערבי, ובשעות אחר הצהריים תיערך צעדת מחאה בסכנין. יום לאחר מכן, הודיעו חברי הרשימה המשותפת כי הם מתכוונים לעלות למסגד אל-אקצא – על אף איסורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו על כך בעקבות המצב הנפיץ באזור. שורת ההחלטות התקבלה היום, בישיבה שקיימה ועדת המעקב של ערביי ישראל בכפר קרע שבצפון. במקום היו גם נציגי התנועות הפוליטיות של הערבים בישראל ונציגי השלטון המקומי בחברה הערבית בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully