וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין שלח איגרת תנחומים לארדואן: "הטרור פוגע ללא הבחנה"

11.10.2015 / 18:02

למרות המתיחות בין המדינות, הנשיא כתב למקבילו הטורקי בעקבות הפיגוע באנקרה שגבה את חייהם של כמאה איש. "חייבים לעמוד מאוחדים במלחמה נגד אלו המבקשים לעשות שימוש באלימות"

צילום: רויטרס עריכה: מתן חדד

נשיא המדינה ראובן ריבלין שלח הבוקר (ראשון) מכתב תנחומים לנשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן בעקבות הפיגוע הכפול אתמול במהלך "צעדת השלום" באנקרה, שגבה את חייהם של כמאה בני אדם. "אנחנו המומים ועצובים לשמע הפיגועים הרצחניים, שכוונו כלפי המבקשים שלום", כתב הנשיא באיגרת ששלח. "בשם העם בישראל, ברצוני להביע את תנחומי הכנים, בפניך מכובדי היקר, ובפני תושבי תורכיה ומנהיגיה".

הנשיא התייחס בדבריו גם לאי-היציבות במזרח התיכון והוסיף: "כולנו, ברחבי העולם, אך בעיקר באזורנו, מתמודדים עם איום הטרור אשר פוגע ללא הבחנה, רוצח ופוצע את החפים מפשע. אנו חייבים לעמוד מאוחדים במלחמה נגד אלו המבקשים לעשות שימוש באלימות במקום בדיאלוג וממשיכים להרוס את חייהם של רבים כל כך".

ראובן ריבלין ורג'פ טייפ ארדואן. צילומים: ראובן קסטרו ורויטרס, עיבוד תמונה
ריבלין וארדואן/עיבוד תמונה, צילומים: ראובן קסטרו ורויטרס

עוד אמר ריבלין כי הוא מאמין שגם בישראל וגם בטורקיה "חולקים תקוות לעתיד בטוח וטוב יותר" לתושבי האזור. בסוף האיגרת הביע תנחומים למשפחות השכולות ואיחל החלמה לפצועים.

בפיגוע, החמור בתולדות טורקיה המודרנית, התפוצצו אתמול שני מחבלים מתאבדים במרכז עצרת למען השלום בבירה הטורקית, שארגנו גורמים כורדים. החשוד המיידי הוא ארגון דאעש, המאיים לערוך מתקפה בטורקיה מאז שהממשל החל לתקוף את מטרותיו בסוריה ביולי האחרון. בחודש שעבר פרסם הארגון הודעה ברשת לפיה "הממשל והצבא הטורקי הם מגדולי הכופרים", ובסרטון שפרסם הארגון קרא אחד הלוחמים לטורקים "לכבוש את איסטנבול, שאותה הבוגד (הנשיא ארדואן) מעוניין להעניק למערבים".

עוד בנושא
הפיגוע הקטלני בטורקיה: "כל הסימנים מצביעים על דאעש"
97 הרוגים בפיצוצים במהלך "צעדת שלום" באנקרה

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
הפגנת אופוזיציה בכיכר תקסים, איסטנבול, אוקטובר 2015. רויטרס
הפגנה בכיכר טקסים אחרי הפיגוע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully