וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיגי המתנחלים נגד המאהל מול בית נתניהו: "לא הזמן להתעסק בבנייה"

11.10.2015 / 0:31

ראשי רשויות ביהודה ושומרון קראו לפרק את מאהל המחאה שהוקם בעקבות פיגוע הירי שבו נהרגו בני הזוג הנקין. "המשימה כעת היא הרגעת הרוחות, ותפקידינו לתמוך בראש הממשלה ובמאבקו בטרור". מועצת יש"ע: "מחר יוחלט על המשך המאבק"

צילום: אבי כהן יהושוע בריינר שלומי גבאי ערן גילווארג

(הפגנות ברחבי הארץ, היום)

ראשי רשויות ביהודה ושומרון קראו אמש (שבת) למקימי מאהל המחאה מול בית ראש הממשלה בירושלים לפרקו, ו"להביע תמיכה פומבית בראש הממשלה ובממשלתו על פועלם למיגור הטרור". כמו כן, קראו ראשי הרשויות, ובראשם ראש מועצת בית אריה אבי נעים, לבטל את הפגנת המחאה שתוכננה להתקיים ביום שלישי הקרוב.

בשיחה עם וואלה! NEWS הוסיף נעים: "לדעתי עם גל הטרור הנוכחי זה לא הזמן להתעסק בבנייה, וצריך לתמוך בראש הממשלה במלחמה בטרור, ולאחר מכן להיאבק על הבנייה ביהודה ושומרון". נעים הבהיר כי "זו לא רק דעתי ויש עוד כמה ראשי מועצה שחושבים כך". עם זאת, חלק מראשי הרשויות ביהודה ושומרון, בהם ראש מועצת הר חברון יוחאי דמארי, הודיע כי יצטרף מחר למאהל המחאה מול בית ראש הממשלה.

עוד בוואלה! NEWS:
לא לוקחים סיכון: ממחר - שלוש פלוגות מג"ב יוצבו בערים המעורבות
הפגנות ברחבי הארץ: בקבוקי תבערה בנצרת, בחיפה קראו יהודים "דמנו אינו הפקר"
"אנחנו איתך": השוטרים ביקרו את הפצועה שהצילו – היום נפצע חברם

סוכת מחאה מול בית ראש הממשלה שבירושלים בעקבות פיגוע הירי בשומרון, אוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
מאהל המחאה שהוקם מול בית ראש הממשלה בירושלים/נועם מושקוביץ

"אסור להסית את הדיון ולאפשר לגורמים פוליטיים מימין ומשמאל לנצל את גל הטרור שמקורו בהסתה פלסטינית פרועה", אמר נעים. "המשימה כעת היא הרגעת הרוחות, ותפקידינו לתמוך בראש הממשלה ובמאבקו בטרור. אני קורא להבעת תמיכה פומבית רחבה בראש הממשלה, הכוללת את מקימי המאהל".

עם זאת, במועצת יש"ע הבהירו כי "מדובר בהודעות פנימיות של ראשי המועצות לגבי המשך המאבק". מהמועצה נמסר כי "אנחנו לא מתעלמים ממה שקורה במדינת ישראל ומתקיימים דיונים בנושא. כרגע כולם מאוחדים בהמשך המאבק למען ביטחון תושבי מדינת ישראל, ומחר יתקיים דיון בו יוחלט על המשך המאבק". עוד נטען כי הקריאה לפירוק המאהל פורסמה על דעתו של אבי נעים בלבד, וראשי הרשויות האחרים ששמם נקשר בכך, בהם ראש מועצת בקעת הירדן דוד אלחייני, ראש עיריית אריאל אלי שבירו וראש מועצת אפרת עודד רביבו, לא תומכים בה.

סוכת מחאה מול בית ראש הממשלה שבירושלים בעקבות פיגוע הירי בשומרון, אוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
"אנחנו לא מתעלמים ממה שקורה במדינת ישראל". מאהל המחאה/נועם מושקוביץ

מאהל המחאה הוקם בסוף השבוע שעבר על ידי ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, בעקבות פיגוע הירי בשומרון, שבו נהרגו בני הזוג נעמה ואיתם הנקין. דגן הודיע כי יישאר במאהל עד שראש הממשלה בנימין נתניהו ייענה לדרישותיו להשיב את הביטחון לכבישים, להתיר בנייה ביישובים ולהקים יישוב חדש במקום הפיגוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully