וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קים ג'ונג און בהופעה נדירה: "מוכנים למלחמה עם ארה"ב"

10.10.2015 / 19:01

מנהיג קוריאה הצפונית נשא דברים במצעד צבאי ענק בפיונגיאנג לרגל 70 שנה למפלגת השלטון, שבו הוצגו כלי נשק חדישים. "צלחנו את סנקציות המערב ואנו מוכנים למלחמה מכל סוג". במערב חוששים: המדינה תבצע ניסוי בטיל בליסטי

נושא: מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, אוקטובר 2015. רויטרס
"יצרנו חרדה בקרב האויב". קים ג'ונג און בנאומו במצעד, הלילה/רויטרס

קוריאה הצפונית ערכה היום (שבת) את אחת החגיגות הגדולות ביותר בהיסטוריה של המדינה, לרגל 70 שנים להקמת מפלגת הפועלים של קוריאה. בנאום שנשא אמר המנהיג קים ג'ונג און כי ארצו תהיה מוכנה להגן על עצמה בכל מלחמה מול ארצות הברית. "אנחנו מוכנים למלחמה מכל סוג נגד אמריקה האימפריאליסטית", אמר והוסיף: "רוח הברזל, הכוחות המאוחדים של הצבא והעם שלנו איפשרו לנו לצלוח את הסנקציות האמריקניות והבידוד העולמי והגביר חרדה ופחד בקרב האויב".

הלילה, כאשר השעון הראה חצות, פתח ג'ונג און את יום השנה בביקור בארמון קומסוסן, שם קבורים אביו קים ג'ונג איל וסבו קים איל סונג, מנהיגה הראשון של המדינה מאז ההכרזה הרשמית על עצמאותה ב-1948.

בתחילת האירועים התקיימה אחת התהלוכות צבאיות הגדולות בהיסטוריה. המונים הגיעו לכיכר קים איל סונג בפיונגיאנג כדי לצפות בכלי הרכב הצבאיים ולצדם החיילים צועדים בסדר מופתי. המצעד היה צפוי להתקיים בבוקר אך נדחה ככל הנראה בשל גשמים כבדים במהלך שישי בערב.

עוד ידיעות מהעולם:
פיגוע בטורקיה: 86 הרוגים בפיצוצים במהלך "צעדת שלום" באנקרה
ארה"ב: תכנית הסיוע למורדים הסורים נכשלה, נתמקד בחימוש
מועמד רפובליקני: "לו היהודים היו חמושים – היטלר היה נכשל"

תושבי קוריאה הצפונית נערכים לחגיגות יום השנה ה-70 להקמת מפלגת השלטון. רויטרס
צעירות מתכוננות למצעד, אתמול/רויטרס

פרטים מעטים הופצו לתקשורת בכל הנוגע לחגיגות, אך במהלך השבועות האחרונים דווח כי המונים מתושבי הבירה יצאו לכיכרות והתאמנו על תפקידם במצעד הלפידים שיתקיים בערב. בנוסף, בסוף היום יתקיים קונצרט על גדות הנהר החוצה את עיר הבירה.

גורמים רשמיים בארצות הברית אמרו כי המדינה "רואה סימנים" לכך שקוריאה הצפונית מתכוננת לביצוע ניסוי בנשק לרגל המאורע. לטענתם, המדינה ככל הנראה תנסה, בפעם הראשונה, לשגר טיל בליסטי לטווח בינוני מצוללת. כמו כן הגורמים ציינו כי המדינה עשויה לשגר כמה טילים לטווח קצר. השבוע אמר קצין בכיר בצבא האמריקני כי "קוריאה הצפונית מסוגלת לשגר טיל בעל ראש נפץ גרעיני שיגיע עד לארצות הברית". הוא הדגיש כי ארצות הברית ערוכה למקרה כזה וציין: "אנו מוכנים 24 שעות למקרה שבו הוא (קים ג'ונג און) יהיה מספיק טיפש בשביל לירות משהו לעברנו".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בביקור בקבר אביו וסבו לרגל חגיגות ה-70 להקמת מפלת השלטון, אוקטובר 2015. AP
המנהיג קים בביקור בקבר אביו וסבו, הלילה/AP

בשל בידודה העולמי של המדינה הקומוניסטית, אף מנהיג מהעולם לא ישתתף בחגיגות. עם זאת, בת בריתה סין שלחה נציג רשמי ממפלגת השלטון. כמו כן, תיירים רבים הגיעו לפיונגיאנג, כמו גם כלי תקשורת בינלאומיים ומשלחות הכוללות גולים קוריאניים וקבוצות מרוסיה ומונגוליה התומכות ברעיונותיה של קוריאה הצפונית.

(עדכון ראשון: 9:51)

תושבי קוריאה הצפונית נערכים לחגיגות יום השנה ה-70 להקמת מפלגת השלטון. רויטרס
תושבי קוריאה הצפונית נערכים לחגיגות יום השנה ה-70 להקמת מפלגת השלטון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully