וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג על הפיגועים: "להטיל סגר מלא על השטחים עד יעבור זעם"

9.10.2015 / 0:39

בצל גל הטרור, הצהיר יו"ר האופוזיציה כי "יש לפעול בכל הכוח נגד הטרור, ובד בבד לפעול למען התהליך המדיני". בריאיון לאולפן וואלה! NEWS אמר: "להגביל את כל העסקנים ואת כל הפוליטיקאים שעולים להר הבית". ליברמן: "להסיר חסינות מחברי כנסת ערבים שמגיעים להר הבית"

צילום ניב אהרונסון, עריכה: מתן חדד

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג אמר אתמול (חמישי) בתגובה לגל הפיגועים הנוכחי כי יש "להטיל סגר מלא על שטחי יהודה ושומרון עד יעבור זעם". מוקדם יותר השמיע הרצוג דברים דומים במשדר באולפן וואלה! NEWS: "אי אפשר לבוא לאותו תרחיש של נוקשות והתעלמות וחוזר חלילה. ראש הממשלה בנימין נתניהו היה יכול לפנות למנהיגי האזור המתונים. אולם קודם כל צריך לפעול בכל הכוח נגד הטרור ללא פשרות ובד בבד לפעול למען התהליך המדיני. הוא טען כי "צריך להגביל את כל העסקנים ואת כל הפוליטיקאים שעולים להר הבית".

הערב פרסם יו"ר האופוזיציה בחשבון הטוויטר שלו: "אנחנו נמצאים בתוך נחשול טרור מסוכן ונדע להתגבר עליו. יש להרגיע את המצב בכמה צעדים מיידיים: להטיל סגר מוחלט על כל שטחי יהודה ושומרון עד יעבור זעם כדי למנוע חיכוכים ופוטנציאל לטרור בודדים". לדברי ראש מפלגת המחנה הציוני, ירושלים נמצאת "במצוקה נוראית וזה גולש לכל רחבי הארץ. העיר חייבת להישאר מאוחדת".

לקריאה נוספת:
הגדר הפרוצה: הקלות המטרידה שבה חודרים המחבלים לישראל
דיווח פלסטיני: צעיר פלסטיני כבן 20 נהרג מאש צה"ל בשועפאט
הקצין שחיסל את המחבל בתל אביב: "נטרלתי אותו מטווח קרוב"

זירת הפיגוע בתל אביב, 8 באוקטובר 2015. ראובן קסטרו
זירת הפיגוע בתל אביב, היום/ראובן קסטרו

הרצוג ביקר את מדיניותו של נתניהו, ואמר: "הדמות המשמעותית ביותר בחיינו היא בנימין נתניהו, הוא ומדיניותו נכשלו כישלון חרוץ". הוא ביקר הבוקר בעיר העתיקה בכותל וסיפר על כך: "העובדות ברורות - נתניהו איבד שליטה, הוא לא מסוגל לספק ביטחון לאזרחי ישראל. הוא צריך למסור את המפתחות". לדבריו, זה חודשים שהוא מזהיר ממה שקורה בהר הבית. "היה צריך לעשות את זה מזמן (להרגיע את הרוחות). אני קורא מכאן לאיימן עודה למנוע מחברי סיעתו לעלות להר הבית".

בשלושה פיגועים שאירעו היום נפצעו באורח קשה שני בני אדם. הבוקר דקר מחבל פלסטיני תלמיד ישיבה בן 25 בתחנת הרכבת הקלה בדרך בר לב שבירושלים, בסמוך למטה הארצי. לוחמי יס"מ שהיו במקום השתלטו על המחבל. סמוך לשעה 15:00 דקר מחבל חמישה בני אדם בתל אביב, בהם חיילת שאת נשקה אף ניסה לחטוף. הוא חוסל על ידי קצין חיל האוויר. זמן קצר לאחר מכן נפצע צעיר בן 25 בפיגוע דקירה שאירע בשער המערבי של קריית ארבע. המחבל נמלט מהמקום וטרם נתפס.

במשדר באולפן וואלה! NEWS התייחס יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, לגל הפיגועים והאשים את חברי הכנסת הערבים והרשות הפלסטינית בהסתה לטרור. "זוהי תוצאה של הסתה ישירה של חלק מראשי הציבור הערבי פה בארץ וגם ברשות הפלסטינית. צריך להסיר חסינות מחברי כנסת ערבים שמתכוונים לעלות להר הבית", אמר.

(עדכון ראשון: 18:39)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully