וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלנבי 40: תוכיחו לנו שאתם באמת גברים

אחרי שהסערה של אלנבי 40 תדעך, לא יהיה מי שיעקוב אחרי נבחרי הציבור שהבטיחו הבטחות. אנחנו צריכים אתכם שטייניץ, לפיד, כץ ושמולי, לכם יש רוב בכנסת, תוכיחו שאתם גברים מספיק כדי לחוקק חוק שיקבע כי כל בעל עסק שידע על אונס בשטחו - יעמוד לדין

הפגנה לסגירת מועדון אלנבי 40, 6 באוקטובר 2015. ראובן קסטרו
הפגנה לסגירתו של מועדון אלנבי 40/ראובן קסטרו

אני לא כועסת על גבר אחרי גבר שביצעו את זמם על בחורה צעירה שכלל לא הכירו, אני לא כועסת על הבליינים שראו את המחזה הזה לנגד עיניהם ולא עשו דבר או חצי דבר כדי להפסיק את האונס, אני לא כועסת על הברמן שהשקה ב-14כוסות שתייה את אותה צעירה ובוודאי שלא כועסת על הבעלים של אלנבי 40 שבכלל לא מבין על מה המהומה. אני כועסת על המנהיגים שלנו שלא רואים חשיבות מספקת לחוקק חוקים שישימו סוף להפקרות ולסחר בגופן של נשים. לא מספק אותי שרק ח"כ מרב מיכאלי ומיכל רוזין, שממש במקרה הן נשים, קוראות לסגור את המועדון ולהעמיד לדין את כל מי שהיה שותף לפשע, גם ה"צופים מהצד". אף לא חבר כנסת אחד לקח על עצמו התחייבות לנסות למנוע את המקרה הבא ולחוקק את חוק אלנבי 40, חוק שיקבע כי כל בעל עסק שידע או אפשר אונס בשטח העומד תחת רשותו - יעמוד לדין.

לא, אני לא חושבת שאני קיצונית מדיי, היום פתחתי את העיתון ובאופן לא מפתיע גיליתי שהמבלים הקבועים במועדון טוענים שלא מדובר במראות חריגים בסצינת אלנבי 40. אין לי צל של ספק שהאווירה המשוחררת מדיי היא שגורמת למבלים להרגיש שהם יכולים לקחת את החוק, או האין –חוק, לידיים, להשתחרר מהכבלים ולנצל רגע של חולשה להנאה צרופה עבורם. טיפה של הגיון אנושי-מקצועי של ברמן הייתה מונעת שתייה מופרזת של בחורה שעד לפני שנתיים לא יכלה לשתות כלל. במקום בו הייתה מוגבלת כמות השתייה למבלים היינו אולי יכולים למנוע מקרים אלימים מהן אלו, תחושת השחרור שאפפה את הגברים חסרי הגבריות הללו, פשוט לא הייתה קיימת. אבל אין חוק. מישהו פעם טרח לחשוב על חוק שיגביל את השימוש באלכוהול לא רק בגיל?

אני לא מאשימה את האלכוהול ולא מטילה ולו צל של ספק באשמתם של הגברים שאנסו את הצעירה והסובבים אותם. אני מאחלת לאלו שיימצאו את מקומם מאחורי סורג ובריח ושלא תתאפשר להם חזרה אל החברה. הבעיה היא שבינינו עדיין ימצאו אנשים שימשיכו להרגיש בנוח לגמריי לעשות בגופם ובגופנו כרצונם. הפרסומים האחרונים בדבר ערבים דומים באלנבי 40, עם מאפיינים זהים וקריאות תשואה לאנסים צרכים לגרום לכל אחד מ-120 חברי הכנסת שלנו להתעורר לא פחות מאותה התעוררות שלהם עצמם בעקבות גל הטרור שפקד אותנו אתמול. יום יום מתבצעים אירועי טרור במקומות בילוי, לא נתניהו, לא הרצוג ולא בנט מוטרדים או לכל הפחות מביעים סלידה בפומבי מהמראות הקשים וממראותיהן של נשים שהופכות לגופות מהלכות.

הפגנה לסגירת מועדון אלנבי 40, 6 באוקטובר 2015. ראובן קסטרו
הפגנה לסגירתו של מועדון אלנבי 40/ראובן קסטרו

שנים של חינוך, שדולות, כנסים ופרסומים לא עזרו, הגיע הזמן לעשות מעשה ושהאנשים הנכונים ייקחו את החוק לידיים, או פשוט יעשו את העבודה שלהם כדי לדאוג שתהיה כאן חברה מתוקנת, צודקת ושלא 50% מהציבור תצטרך להיות מודאגת כשהיא רוצה ללגום כוס בירה או פשוט לצאת לרחוב. אסור לנו להסתפק בפרסומים של ח"כים בפייסבוק שהם מגנים את האירוע, לא בשביל זה בחרנו בהם, לא בשביל זה משלמים להם 40,000 ש"ח בחודש, הצעות חוק שנשארות על הנייר ולא מאושרות ומיושמות בשטח גם הן לא אפקטיביות, שדולות שנפתחות כל שני וחמישי לא רלוונטיות. השורה התחתונה היא שמעניינת אותנו - שמי שעושה פשעים כאלו ידע שהוא עבר על החוק, ולא "עשה מעשה זוועה" וימשיך הלאה בחייו בזמן שהקורבן תשלם את המחיר במקומו.

אחרי שהסערה הציבורית תדעך ואת עמודי העיתונים יפקדו נושאים אחרים, לא יהיה מי שימשיך לעקוב ולדאוג שכל אותם נבחרי ציבור שהבטיחו הבטחות עשו כל שביכולתם לעצור את התוהו ובוהו, אני סומכת בכל ליבי על מרב מיכאלי ומיכל רוזין, אבל לא די בהן וברצון הטוב שלהן, אפילו אם גילה גמליאל תצטרף אליהן זה לא יספיק, אני לא מתביישת להודות- אנחנו צרכים אתכם שטייניץ, לפיד, כץ ושמולי, לכם יש כרגע רוב בבית המחוקקים, תוכיחו לנו שאתם גברים מספיק כדי לחוקק חוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
seperator

לפרסום מאמרים בוואלה דעות לחצו כאן

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד.

  • עוד באותו נושא:
  • אלנבי 40

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully