וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקים בתנופה- סטודנטים פותחים עסקים בשדרות

אנה רויטמן

8.10.2015 / 10:05

פריחת ענף המסעדנות בעיר שדרות בשנים האחרונות מבוססת ברובה על יזמיות פרטיות, פרי יצירתם של סטודנטים מקומיים. מסעדות ובתי קפה צצים בעיר כמו פטריות אחרי הגשם והיזמים טוענים כי מדובר בעסקים בעלי כדאיות חברתית רבה ולא רק כלכלית

צלם: זוהר גואטה. עורך ווידאו: מיכאל ברגמן

בית הקפה החדש של אביתר כהן ומור פיניש נפתח השנה בסמוך לסינמטק בשדרות ומוגשות בו גלידות מיוחדות וקפה. בית הקפה היחיד שפועל בעיר מלבדם שייך לרשת גדולה, והצורך בתחושת בילוי אינטימית יותר, בנוסף לחוויה הקולינרית הבסיסית היה הבסיס ליזמות המשותפת.

אביתר הוא בוגר לימודי קולנוע במכללת ספיר שהחליט להישאר באזור אחרי סיום התואר ולהשקיע בעיר, והוא אינו היחיד. מדובר בתופעה הולכת ומתרחבת של סטודנטים שמזהים את הפוטנציאל העסקי האדיר הבלום בתוך העיר הדרומית המנומנמת ביום וגם בלילה. אור אסטרוגנו, בעלי פאב 'ליבובסקי', צפוי להתחיל את שנת הלימודים השנייה במכללת ספיר, ולפני שנה החליט גם הוא להשקיע במקום שמשמש לו בית בזמן הלימודים ופתח את העסק.
לא מעט להקות וזמרים יצאו בשנים עברו משדרות ותרמו רבות לתרבות הישראלית. בזמנו לא היה מקום שאפשר למוסיקאים המתחילים להשתפשף ולהופיע בערבי במות פתוחות . ה'ליבובסקי' הוקם במטרה להקל על האמנים המקומיים בהיבט זה על ידי ארגון ערבי במה פתוחה למוסיקאים. "שדרות בעיני היא השקעה בטוחה" טוען אור. "אין ציפייה להרוויח פה מיליונים אבל אפשר לחיות ולהתקיים בכבוד מהרווחים ולא לסכן יותר מדי כסף בהשקעה הראשונית".
אחד היזמים החלוצים, דוגמת אור ואביתר הוא ניר שוחט, בעלי ה'סושי מוטו' – הסושייה היחידה בעיר. לפני 4 שנים הוא פתח את העסק ולדבריו מדובר ב"כיף אדיר" שמקורו בהווי הסטודנטיאלי שנוצר במכללת ספיר. "אני נהנה לראות חבר'ה צעירים שרואים את העיר ויודעים ליהנות ממנה. גם 'אקסטרנים', כאלה שבאו מבחוץ כמוני והתאהבו במקום והחליטו להישאר בו" .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully