וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא-שחורים גורשו מוועידת אפריקאים נגד גזענות

3.10.2002 / 15:01

לאחר הצבעה גורפת בעד גירושם, עזבו 10 לבנים ו-2 אסיאתים הוועידה בברבדוס ללא מחאה; יו"ר הוועידה: מספר שחורים סובלים מטראומות מלבנים; נציגה בריטית: "זהו אירוע משפחתי אפריקאי"

נציגים בוועידה נגד גזענות קיבלו אתמול החלטה משונה: לגרש את הנציגים הלא-שחורים מהפגישה. הדבר קרה בוועידה העולמית של אפריקאים וצאצאי אפריקאים נגד גזענות בברידג'טאון שבברבדוס. הנימוק: דיון בעבדות בפני בני גזעים אחרים יהיה טראומתי מדי עבור השחורים.

סוכנות הידיעות איי.פי מסרה, כי יותר מ-200 צירים ממדינות שונות הצביעו ברוב מכריע בעד הגבלת נוכחותם של הלא-שחורים בדיון. כ-50 צירים נוספים נמנעו בהצבעה. כעשרה לבנים ושני אסיאתים, רובם מתרגמים וחברים בארגונים לא ממשלתיים, עזבו את אולם הדיונים ללא מחאות.

יו"ר הוועידה, ג'ואל קרופורד מארה"ב, ניסתה להסביר: "יש מספר שחורים שסובלים מטראומות מלבנים והם סבלו פסיכולוגית ורגשית. כתוצאה מאותה טראומה, כמה מהם לא רצו לשוחח על בעיותיהם בפניהם". גראדינה גמבה, דוברת המשלחת הבריטית לכינוס, היתה פחות דיפלומטית: "זהו אירוע משפחתי אפריקאי ולכן אין לאפשר להם לשבת ולדבר אתנו", אמרה.

בוועידה עצמה עלה נושא תוכניתם של פעילים שחורים באיים הקריביים ובצפון אמריקה לתבוע את צרפת, על כך שגרמה להאיטי לשלם מיליוני דולרים עבור הכרה בעצמאותה לפני כ-200 שנה. התובעת הכללית של ברבדוס, מיה מוטלי, קראה לצירים להסתמך על ההחלטה שהתקבלה השנה בוועידת האו"ם נגד גזענות בדרבן, שהכירה בעבדות ובסחר העבדים כפשע נגד האנושות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully