וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד להונאת ענק: עשרות קיבלו במרמה מיליונים מהביטוח הלאומי

7.10.2015 / 9:28

רואה חשבון ומאכערים מהצפון חשודים כי הגישו מאות תביעות לקצבאות באמצעות תלושי שכר פיקטיביים וקיבלו במרמה סכומי עתק מהקופה הציבורית. שלושה נעצרו ויותר מ-15 עוכבו לחקירה

המוסד לביטוח לאומי. ראובן קסטרו
מאות תביעות פיקטיביות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים. המוסד לביטוח לאומי/ראובן קסטרו

להב 433 עצרה הבוקר (רביעי) שלושה אנשים בחשד שהונו בהיקף עשרות מיליוני שקלים את הביטוח הלאומי. בין היתר, נעשו חיפושים בבתיהם ובמשרדיהם ונתפסו מסמכים, מחשבים ורכוש לצרכי בקשות חילטו. בנוסף לעצורים עוכבו לחקירה יותר מ-15 איש.

על פי החשד, רואה חשבון תושב חיפה יצר קשר עם כמה מאכערים מהכפר מנדא, וביחד הקימו רשת שפעלה להונאה שיטתית של הביטוח הלאומי. זאת, באמצעות הגשת מאות תביעות לקצבאות מסוגים שונים תוך שימוש בתלושי שכר פיקטיביים לכאורה, שהוגשו לפי החשד במרמה.

החקירה מנוהלת במשותף עם הביטוח הלאומי, רשות המסים, משרד הכלכלה ומשרד החקלאות, ומלווה על ידי פרקליטות מחוז צפון (פלילי). המעצרים הגיעו בתום חקירה סמויה ממושכת שנוהלה על ידי להב 433, פקיד שומה חקירות מס הכנסה מרכז ברשות המסים, חוקרי יחידת חקירות נצרת והיחידה הצפונית של הביטוח הלאומי, יחידת האכיפה והחקירות המרכזית של משרד החקלאות (פיצו"ח) ויחידת המודיעין במינהל ההסדרה והאכיפה של דיני העבודה במשרד הכלכלה.

לחשודים מיוחסות עבירות של קבלת דבר במרמה, זיוף, קשירת קשר, עבירות לפקודת מס הכנסה ועבירות על פי חוק הביטוח הלאומי. הם יובאו היום לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בראשון לציון. במשטרה מעריכים כי יהיו מעצרים נוספים בפרשה.

לקריאה נוספת:
עוקץ המיליונים: עשרות חשודים בהונאת בנקים באמצעות זיוף
חשד לעוקץ: הציע לגשת עמו למכרזי דירות - ולקח לעצמו מיליונים
אישום: התחזתה לסוכנת נסיעות והונתה לקוחות ב-630 אלף שקל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully