וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר ראשוני של צה"ל: הפלסטיני שנהרג בטול כרם נפגע מאש חיה

5.10.2015 / 22:11

גורמי צבא הסבירו כי מדובר בתחקיר ראשוני בלבד של התקרית שאירעה אמש, ולא ברור אם הצעיר בן ה-18 אכן נפגע מהקליע הבודד שנורה. מתחקיר מות הילד הפלסטיני מוקדם יותר היום עולה כי הוא נפגע מאש רובה רוגר, המשמש לפיזור הפגנות

צילום: רויטרס עריכה: מתן חדד

(הנער הפלסטיני עבד א-רחמן עבידאללה נהרג מאש כוחות הביטחון)

הצעיר הפלסטיני בן ה-18 שנהרג אמש בטול כרם נורה מאש חיה – כך עולה היום (שני) מתחקיר ראשוני שביצע צה"ל על נסיבות התקרית. גורמי צבא אמרו כי מדובר בתחקיר ראשוני בלבד ולא ברור אם מהקליע הבודד שנורה נפגע הצעיר, חדיפה סלימאן. יחד עם זאת, ציינו הגורמים כי במקום התרחשה באותו הזמן התקפה קשה על הכוח שכללה יידוי בקבוקי תבערה ואבנים. הם אמרו כי ברגע שהכוח חש בסכנת חיים ממשית, בוצע, לפי תחקיר ראשוני, ירי של קליע בודד.

מתחקיר נוסף של צה"ל, בגין מות הילד הפלסטיני בן ה-12 מאש כוחות הביטחון באזור קבר רחל, עלה כי עבד א-רחמן עבידאללה נפגע מרובה רוגר, המשמש לפיזור הפגנות. מצה"ל נמסר כי בנושא מתבצע תחקיר לבירור נסיבות האירוע ולבירור מאיזה טווח נורה הילד. עבידאללה נהרג היום במהלך הפרות סדר במחנה הפליטים אל-עאידה ליד הכניסה לבית לחם. כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו כי הוא פונה במצב קשה לבית החולים בבית ג'אלה אחרי שנורה בחזהו. הוא עבר ניתוח בבית החולים, אך הרופאים נאלצו לקבוע את מותו.

סלימאן מהכפר בלעא נהרג אתמול בלילה במהלך הפרות סדר באזור טול כרם. לפי כלי תקשורת פלסטיניים, שני פלסטינים נוספים נפצעו במהלך האירוע בפלג גופו התחתון. הלווייתו נערכה היום בשעות הצהריים ולא נרשמו בה אירועים חריגים.

לקריאה נוספת:
בכיר פלסטיני מזהיר מאינתיפאדה שלישית: "ישראל לא מרסנת את האלימות"
הפגנות זעם: הבערת צמיגים בטייבה, הנפת דגלי פלסטין בכפר כנא
בעקבות הפיגועים: גל פעולות נקם של מתנחלים

חדיפה סלימאן, בן 18 מהכפר בלעא שסמוך לטול כרם, נהרג בהפרות סדר, אוקטובר 2015. פייסבוק, אתר רשמי
חדיפה סלימאן/אתר רשמי, פייסבוק

הסהר האדום טוען כי פינה ביומיים האחרונים מאות בני אדם לטיפול בבתי חולים, שנפגעו במהלך עימותים עם צה"ל. ב-24 השעות האחרונות נרשמו עימותים בכמה מוקדים שונים בגדה המערבית בהשתתפות מאות בני אדם. הפגנות נערכו גם ביישובים ערביים בארץ תחת הכותרת "אינתיפאדה שלישית החלה".

בשעות הערב נפצעו שלושה פלסטינים נפצעו באורח קשה ובינוני מירי כדורי גומי בידי כוחות הביטחון במהלך הפרות סדר בבית לחם. אחד מהם נפגע באורח קשה בראשו, ושניים נוספים נפגעו ברגליהם ומצבם מוגדר בינוני. השלושה פונו על ידי צוותי הסהר האדום לטיפול רפואי. בחברון נפצעו שישה בני אדם נוספים.

הלווייתו של חדיפה סלימאן שנהרג מאש צה"ל בהפרות סדר באזור טול כרם, כפר בלעא, 5 באוקטובר 2015. רויטרס
הלווייתו של חדיפה סלימאן/רויטרס
עבד א-רחמן שאדי עבידאללה, נהרג בבית לחם, אוקטובר 2015. מתוך פייסבוק, אתר רשמי
עבד א-רחמן עבידאללה/אתר רשמי, מתוך פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully