וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל פשט על בית המחבל מהפיגוע בשער האריות בירושלים

הכוח נכנס הלילה לכפר סודרא שמצפון לרמאללה בפעם השנייה ביממה האחרונה, וספג אבנים ובקבוקי תבערה. איש לא נפגע. חשש מאירועים במהלך הלוויית הצעיר הפלסטיני שנהרג אתמול בטול כרם. אמש נורו שתי רקטות לעבר ישראל, ובתגובה תקף צה"ל יעדים ברצועה

צילום: לע"מ, דוברות המשטרה

11:47: נעצרו שני ערבים שניסו לתקוף שוטרים בשער האריות

שני ערבים נעצרו היום (שני) לאחר שניסו לפי החשד לתקוף שוטרים ולוחמי מג"ב בשער האריות שבעיר העתיקה בירושלים, כך נמסר מהמשטרה. השניים נלקחו לחקירה במרחב דוד.

9:30: צה"ל פשט על ביתו של המחבל שביצע הפיגוע בשער האריות

מגורמים צבאיים נמסר כי במהלך הלילה (שני) נכנס כוח צה"ל לכפר הפלסטיני סודרא שמצפון לרמאללה ופשט על ביתו של המחבל שרצח שני גברים בשער האריות בירושלים, מוהנד שפיק, ביום שבת. לאחר סיום הפעולה יצא הכוח מהכפר תוך שהוא סופג ידויי אבנים ובקבוקי תבערה של התושבים הפלסטינים. באירוע לא נפגע איש.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המחבל שפיק, שצה"ל פשט הלילה על ביתו/מערכת וואלה!, צילום מסך

זוהי הפעם השנייה ביממה האחרונה שבה פושט צה"ל על ביתו של שפיק, שחוסל לאחר שדקר למוות שני בני אדם ופצע אישה באורח קשה ואת בנה בן השנתיים באורח קל. יומיים לפני הפיגוע התייחס שפיק בעמוד הפייסבוק שלו למהומות שאירעו בשבועות האחרונים בהר הבית, ואמר: "האינתיפאדה השלישית החלה". "מה שנעשה לאל-אקצא נעשה גם למקומות הקדושים שלנו. מה שנעשה לנשות אל-אקצא נעשה גם לאימהותנו ואחיותנו. אני לא חושב שהעם ישלים עם ההשפלה", הוסיף. "העם יבצע אינתיפאדה. אכן, יבצע אינתיפאדה".

00:58: פלסטיני נהרג בהפרות סדר ליד טול כרם

נער פלסטיני נהרג לאחר שנורה בבטנו במהלך הפרות סדר באזור טול כרם. על פי כלי תקשורת ערביים ההרוג הוא חדיפה סלימאן, בן 18 מהכפר בלעא שסמוך לטול כרם. עוד נמסר כי שני פלסטינים נוספים נפצעו במהלך האירוע בפלג גופם התחתון.

הלווייתו של סלימאן תתקיים היום אחרי תפילות הצהריים. הגופה תועבר בשעה עשר מבית החולים טול כרם לבלעא, וצה"ל יאבטח מרחוק את צעדת התושבים מחשש להפרות סדר.

חדיפה סלימאן שנהרג בהפרות סדר ליד טול כרם 5 באוקטובר 2015. מפייסבוק, צילום מסך
חדיפה סלימאן/צילום מסך, מפייסבוק

23:00: 359 פלסטינים נפצעו ביממה האחרונה

ארגון הסהר האדום הפלסטיני דיווח כי צוותי הרפואה פינו אתמול 359 פלסטינים לאחר שאלו נפגעו במהלך עימותים עם כוחות הביטחון. הפצועים הועברו לבתי החולים במזרח ירושלים ובגדה. לפי הארגון, בין הפצועים גם נפגעים מגז מדמיע.

22:30: צה"ל קיבל התרעה ממוקדת על פיגועים בחברון ובירושלים

כוחות צה"ל קיבלו התרעה על מחבל פלסטיני שמתכוון לבצע פיגוע בחברון ובירושלים. בנוסף לכך, התקבלה התרעה על פיגוע דקירה שעתיד להתרחש בירושלים. בעקבות זאת הועלתה רמת הדריכות באזור והוגברה העירנות במוקדי החיכוך עם אזורים פלסטיניים מיושבים וכן בצירי התנועה המרכזיים.

22:20: צעיר ניסה ליידות בקבוק תבערה בעיסאוויה ונורה

צעיר שניסה לטענת צה"ל ליידות בקבוק תבערה לעבר שוטרים ביציאה משכונת עיסאוויה שבמזרח ירושלים, נורה ברגלו על ידי הכוחות. תושבים פינו אותו אל תוך שטח השכונה. כוחות הביטחון ביצעו סריקות לאיתורו ומעצרו.

מזכ"ל האו"ם באן קי-מון בסיאול, קוריאה הדרומית, 20 במאי 2015. רויטרס
מגנה את הפיגועים האחורנים. מזכ"ל האו"ם/רויטרס

21:09: שלושה פלסטינים נעצרו בירושלים בחשד שיידו אבנים וחסמו כביש

שלושה פלסטינים נעצרו במזרח ירושלים בשתי תקריות שונות. בשכונת א-טור נעצר פלסטיני בחשד שהשתייך לקבוצה של כמה רעולי פנים שיידו אבנים לעבר כוח משטרה ומג"ב בשכונה. הוא נתפס לאחר שהכוח השתמש באמצעים לפיזור הפגנות ופונה במצב קל לקבלת טיפול רפואי. בשכונת שועפאט נעצרו שני פלסטינים נוספים בחשד שניסו לחסום את ציר התנועה בצומת המסגד במזרח העיר. השניים הועברו לחקירה בתחנת המשטרה.

20:28: מזכ"ל האו"ם לאבו מאזן: אדון עם נתניהו בהסלמה במצב

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן שוחח בטלפון עם מזכ"ל האו"ם באן קי מון – כך דווח בכלי תקשורת פלסטיניים. לפי הדיווח, השניים דנו בהסלמה האחרונה בגדה המערבית ובירושלים. עוד נמסר כי אבו מאזן ביקש מבאן לספק הגנה בינלאומית לעם הפלסטיני "לפני שהעניינים ייצאו משליטה". מצדו, המזכ"ל באן אמר כי ישוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על אותו הנושא.

הקבינט אישר החמרת ענישה על מיידי אבנים; נתניהו: "משנים את הנורמות". לשכת העיתונות הממשלתית
"אנו מנהלים מלחמת חורמה נגד הטרור הפלסטיני". בנימין נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית

20:11: נתניהו: "נזרז הריסות בתי מחבלים ונרחיק מסיתים מירושלים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הצהרה לאחר דיון חירום ביטחוני שכינס בעקבות ההידרדרות הביטחונית האחרונה. "אנו מנהלים מלחמת חורמה נגד הטרור הפלסטיני", אמר נתניהו והוסיף: "הנחיתי על שורה של צעדים נוספים כדי למנוע טרור ולהרתיע ולהעניש את המפגעים. בין השאר, כוללים הצעדים זירוז הריסה של בתי מחבלים, הרחבת מעצרים מנהליים של פורעים, תגבור כוחות בירושלים ויהודה ושומרון, וכן הרחקת מסיתים ממתחמי העיר העתיקה והר הבית. אנו פועלים בתקיפות ובקור רוח כדי להבטיח שתושבי ירושלים ואזרחי ישראל יוכלו לנוע בבטחה. אנו צריכים לעמוד מאחורי חיילי צה"ל, המשטרה, ושאר כוחות הביטחון שעושים את עבודתם נאמנה".

פיגוע דקירה בעיר העתיקה בירושלים, 3 לאוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
זירת הפיגוע, אמש/נועם מושקוביץ

17:56: פלסטינים: נערים יהודים ניסו להצית בית בכפר בגוש עציון

15 עצי זית הושחתו וחומר דליק נשפך בבית פלסטיני ליד ההתנחלות אלעזר שבגוש עציון - כך טענו פלסטינים המתגוררים באזור. לדבריהם, כמה נערים יהודים פרצו לבית וניסו להצית אותו. נציגי המנהל האזרחי הגיעו למקום, תיעדו את הנזק והפכנו את בעל הבית להגיש תלונה במשטרה. עוד נמסר כי בני הבית לא היו במקום בשעת המעשה.

16:26: מזכ"ל האו"ם: מגנה את הפיגועים האחרונים, חושש מהסלמה

מזכ"ל האו"ם באן קי מון גינה את הפיגועים שאירעו בירושלים ובשומרון בימים האחרונים, והזהיר מפני הסלמה במצב. "לאור הקיצוניות והאלימות באזור, המזכ"ל מודאג מכך שהאירועים האחרונים מאותתים על הסלמה במצב", נכתב בהודעה שיצאה מלשכתו. כמו כן, הודיע באן כי הוא "מודאג מאוד" מכך שגורמים פלסטיניים שיבחו את הפיגועים.

פיגוע דקירה בקבר רחל, יוני 2015. עומר מירון
קבר רחל/עומר מירון

16:10: מטען חבלה הושלך לעבר קבר רחל; שוטר מג"ב נפצע קל

לוחם מג"ב נפצע אתמול באורח קל מרסיס ברגלו, לאחר שמטען צינור הושלך לעבר קבר רחל שבבית לחם. זמן קצר לפני כן הגיחו כמה רעולי פנים למקום משכונת אל-עיידה בכוונה ליידות אבנים באזור. הלוחמים הדפו אותם תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות ותוך כדי הפיזור הושלך לעבר הכוח מטען מאולתר. כוחות מד"א שהגיעו לזירה פינו את הפצוע לבית החולים שערי צדק, והוא שוחרר כעבור זמן קצר. כוחות הביטחון עורכים סריקות לאיתור המיידים

15:08: פלסטינים יידו אבנים במספר מוקדים ברחבי יהודה ושומרון

כמה אירועי יידויי אבנים אירעו ביהודה ושומרון על ידי פלסטינים. בחברון יודו אבנים לעבר מחסום משטרתי. בכביש אריאל-תפוח שבשומרון יודו אבנים לעבר הציר, ונגרם נזק למספר כלי רכב. כך גם בכביש 60, ליד אל-חאדר בגוש עציון. בנוסף, נגרם נזק לשמשת רכב כתוצאה מיידוי אבנים ליד שילה שבבנימין. בכל המקרים השתמשו כוחות צה"ל ומג"ב באמצעים לפיזור הפגנות. לא היו נפגעים.

(עדכון ראשון: 2:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully