וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד: מאוחדים עם רוסיה, איראן ועיראק נגד הטרור

בהתבטאות ראשונה מאז החלה מוסקבה במערכה האווירית, הביע נשיא סוריה תמיכה בקואליציה האזורית שהוקמה. "אם לא נצליח, האזור יעמוד בפני השמדה". בנוסף הדגיש אסד כי כל שינוי במערכת הפוליטית הוא "עניין פנים-סורי"

צילום: משרד ההגנה של רוסיה עריכה: שניר דבוש

הנשיא בשאר אסד אמר כי סוריה, רוסיה, איראן ועיראק מאוחדות במלחמתן בטרור וכי הן ישיגו תוצאות בשטח - כך נמסר היום (ראשון) בחשבון הטוויטר הרשמי של משרד הנשיאות בדמשק. מדובר בהתבטאות ראשונה של אסד מאז החלה מוסקבה לסייע לו במלחמתו בארגוני המורדים השונים בשבוע שעבר.

בריאיון לסוכנות הידיעות האיראנית פארס אמר אסד כי "ארבע המדינות חייבות להצליח במלחמתן, ולא - "כל האזור יעמוד בפני השמדה". הוא הדגיש כי סיכוייה של הקואליציה להצליח "הם גדולים". מנגד, טען הנשיא כי הקואליציה המערבית בהובלת ארצות הברית, שתוקפת יעדים של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) במדינה זה שנה, "לא מועילה" וכי "הטרור התפשט".

בנוסף, התייחס אסד לטענות של מנהיגי מדינות המערב שלפיהם כל פתרון למשבר במדינה יכלול את הדחתו מהשלטון. לדבריו, רק אזרחי סוריה יכולים לקבוע אם יהיה שינוי במערכת הפוליטית של המדינה ובמנהיגה. "הדיונים על שינוי של המערכת הפוליטית או של הגורמים הרשמיים במדינה הוא עניין פנים-סורי", אמר. בזמן האחרון, כמה מדינות, ביניהן ארצות הברית ובריטניה, ריככו את גישתן וטענו כי אסד יוכל להישאר בראש המדינה במהלך תקופת מעבר.

נשיא סוריה בשאר אסד, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי וראש הממשלה חיידר עבאדי. רויטרס, AP
ציר חדש: בשאר אסד, חיידר אל-עבאדי, עלי חמינאי וולדימיר פוטין/AP, רויטרס

מוקדם יותר התייחס לנושא נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן שכינה את המערכה האווירית של רוסיה "טעות חמורה".
"הצעדים שרוסיה נוקטת וההפצצות בסוריה אינם מתקבלים על הדעת בכל צורה שהיא", אמר ארדואן במסיבת עיתונאים שכינס בנמל התעופה באיסטנבול, בטרם המריא לביקור צרפת. "לצערי, רוסיה עושה טעות חמורה". ארדואן, שביקר לאחרונה במוסקבה ונפגש עם הנשיא פוטין, הוא אחד ממתנגדיו הבולטים ביותר של אסד.

משרד ההגנה של רוסיה מסר היום כי כלי טיס רוסיים ביצעו 20 גיחות ותקפו עשרה יעדים של דאעש בסוריה ביממה האחרונה. לפי ההודעה, הותקפו יעדים במחוז אידליב בצפון-מערב סוריה – שבו לארגון "המדינה האסלאמית" אין נוכחות" – וכן מטרות במחוז א-רקה, שבמזרח המדינה ונחשב למעוז שלדאעש. עוד נמסר כי בגיחות הושמדו מחנה אימונים ומפעל לייצור חגורות נפץ, לצד שלושה מחסני נשק וארבעה מתחמי פיקוד של דאעש.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
כוחות צבא רוסיה בסוריה. עמוד הפייסבוק של משרד ההתקפה הרוסי, צילום מסך
כוחות רוסיים בסוריה, אתמול/צילום מסך, עמוד הפייסבוק של משרד ההתקפה הרוסי

דברים דומים לאלו של ארדואן השמיע היום ראש ממשלת בריטניה דייוויד קמרון, שאמר כי החלטתו של נשיא רוסיה לפתוח במבצע צבאי שיסייע לאסד היא "טעות איומה". לדבריו, "הם מגבים את הקצב אסד, שזאת טעות איומה עבור האזור ועבור העולם". קמרון, שהתראיין לרשת BBC בזמן היום הראשון לכינוס מפלגתו השמרנית במנצ'סטר, הוסיף כי "האזור יהפוך לפחות יציב, תהיה הקצנה נוספת והטרור יתגבר".

"רוב התקיפות האוויריות של רוסיה, ממה שראינו עד כה, התרחשו באזורים בסוריה שלא בשליטת דאעש, אלא בשליטת מתנגדים אחרים של המשטר", הוסיף. קמרון תומך בהצטרפותה של הממלכה לקואליציה התוקפת יעדים של הארגון הקיצוני בסוריה, אחרי שעד כה היא השתתפה בהפצצות מטרות דאעש רק בעיראק. ראש הממשלה הבריטי רמז כי הוא יעלה להצבעה בפרלמנט לאישור תחילת התקיפות גם בסוריה.

כוחות צבא רוסיה בסוריה, 4 באוקטובר 2015. עמוד הפייסבוק של משרד ההתקפה הרוסי, צילום מסך
כוחות צבא רוסיה בסוריה, 4 באוקטובר 2015/צילום מסך, עמוד הפייסבוק של משרד ההתקפה הרוסי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully