וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה הביע צער על התקרית באפגניסטן: "דורש חקירה מלאה"

נשיא ארה"ב התנצל על ההפצצה שפגעה בבית חולים בעיר קונדוז וגרמה למותם של 19 מתנדבים וחולים, והוסיף כי הוא מצפה לדיווח מלא בנושא. האו"ם: "תקרית מבעיתה, ייתכן שמדובר בפשע"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא ארצות הברית ברק אובמה הביע הלילה (ראשון) צער על התקרית באפגניסטן שבה נהרגו 19 בני אדם בהפצצת בית חולים. הנשיא הוסיף כי וושינגטון פתחה ב"חקירה מלאה" של התקיפה האווירית שביצע צבא ארצות הברית בעיר קונדוז שבצפון המדינה.

אובמה הבהיר כי הוא מצפה ל"דיווח מלא של העובדות" שלפיהן ישפוט את טיב האירוע. לפחות 12 חברים בארגון "רופאים ללא גבולות" ועוד שבעה מטופלים נהרגו בתקרית שהתרחשה אתמול. עשרות נוספים נפצעו בהפצצה שנמשכה כשעה ונועדה לפגוע בלוחמי טליבאן שכבשו את העיר האסטרטגית.

גם האו"ם קרא לחקירה מלאה של האירוע "חסר ההסבר שעשוי להוות אפילו פשע". לדברי נציב האו"ם לזכויות אדם, ראאד חוסיין זייד, "לראשי הכוחות האפגניים והבינלאומיים יש מחויבות לכבד ולהגן על אזרחים בכל זמן שהוא, ומתקנים רפואיים ואנשי הצוות בהם זכאים להגנה מיוחדת".

נשיאת הארגון, מלאני ניקולאי תיארה את התקרית כ"מבעיתה" וטענה כי זאת "הפרה חמורה של החוק ההומניטרי הבינלאומי". היא הדגישה כי כל "האינדיקציות מצביעות על כך שההפצה בוצעה על ידי כוחות הקואליציה".

לקריאה נוספת בנושא
ארה"ב התנצלה על הפצצת בית החולים באפגניסטן; לפחות 16 נהרגו
ארה"ב הפציצה בית חולים בצפון אפגניסטן; לפחות 9 נהרגו

ארה"ב הפציצה בית חולים בקונדוז שבאפגניסטן, אוקטובר 2015. רויטרס
בית החולים שהופץ בקונדוז, אפגניסטן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully