וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם ותינוק בן חצי שנה נפגעו מיידוי אבנים בגוש עציון; מצבם קל

1.10.2015 / 13:36

השניים טופלו במקום, לאחר שהותקפו באזור ההתנחלות תקוע כשישבו ברכב. שני ילדים נוספים שהיו במכונית לקו בחרדה. האם שנפצעה היא עיתונאית BBC: "אבנים, גם מילדים קטנים, יכולות להרוג"

צילום: דוברות מואז גוש עציון, עריכה: גדי וינסטוק

כתבת ה-BBC אריקה מרום ובנה בן החצי שנה נפצעו היום (חמישי) באורח קל מיידוי אבנים לעבר המכוניות שבהם נסעו, בהתנחלות תקוע שבגוש עציון. שני ילדים נוספים שישבו גם הם במכוניות מוגדרים נפגעי חרדה. כלי רכב נוסף, ובו נסע הרבש"צ של תקוע, נפגע גם הוא, אולם הרב"צ ירה באוויר והבריח את המיידים. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לאם ולבנה טיפול רפואי במקום והמשטרה פתחה בסריקות.

"אלה היו אבנים ענקיות, שבונים בתים איתן", סיפרה מרום. "הם פשוט זרקו הכול על הרכב שלנו. כל הזכוכיות התנפצו עליי ועל הילדים שלי. זה היה כל כך מפחיד. אבנים, מילדים קטנים, יכולות להרוג. צריכים לעשות משהו".

דוידי פרל, ראש המועצה האזורית גוש עציון, התייחס ליידוי ואמר כי "בזמן שאבו מאזן מפיץ שקרים ומעודד אלימות וטרור על בימת האו"ם, דבריו מתורגמים בשטח לטרור אבנים שהולך ומתגבר". הוא הוסיף: "רק בנס ניצלו חייהם של בני המשפחה שהותקפו היום ליד תקוע. הסיפור היה יכול להסתיים לגמרי אחרת. אני קורא לממשלה להגביר את הענישה עם המחבלים ולנקוט ביד קשה ובלתי מתפשרת כנגד אותם מיידי האבנים, עד להשבת השקט והביטחון לתושבי האזור".

יידוי אבנים לעבר רכבים בתקוע, 1 באוקטובר 2015. בטחון תקוע, מערכת וואלה! NEWS
כלי הרכב שהותקף/מערכת וואלה! NEWS, בטחון תקוע

לפני שבוע אישר הקבינט המדיני-ביטחוני את התכנית של ראש הממשלה בנימין נתניהו למלחמה במידי אבנים ובקבוקי תבעירה. התכנית כוללת שינוי נהלי פתיחה באש, הטלת עונשי מינימום למשליכי אבנים ובקבוקי תבערה, והטלת קנסות כבדים להורי קטינים שיורשעו בעבירות אלו. לפי התכנית, מהורים שלא ישלמו את הקנסות יישללו קצבאות הביטוח הלאומי.

בתום הישיבה, פירט ראש הממשלה בנימין נתניהו את סעיפי התכנית. "ראשית, חידדנו את ההוראות פתיחה באש", אמר. "עד לאחרונה השוטרים נהגו לפתוח באש רק כשנשקפה סכנת חיים לשוטרים עצמם, מעתה, הם יורשו לפתוח באש וידעו שיש להם זכות לפתוח באש כשהם עומדים בפני סכנת חיים לאדם כלשהו. שנית, החלטנו להטיל עונשי מינימום של ארבע שנות מאסר לבגירים שזורקים בקבוקי תבערה או אבנים או חפצים קטלניים אחרים. אנחנו מתכוונים לשנות את הנורמה שהתבססה כאן, שבמדינת ישראל אפשר להשליך את החפצים הקטלניים והרצחניים הללו ללא מענה וללא סיכול. הדבר הזה ישתנה. בנוסף החלטנו להשית קנסות מוגדלים וקנסות מינימום על קטינים והוריהם, ההחלטות האלה יחולו על כל אזרחי ותושבי ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully