וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף המתיחות בירושלים, צעדה לכותל: "לוודא שבטוח ליהודים"

משה שטיינמץ

1.10.2015 / 15:27

שלושה מחברי מועצת העיר הגיעו לכותל דרך שער שכם ושוחחו עם השוטרים והעוברים ושבים: "מקווים שהשגרה והשקט יחזרו, בלי קשר לחג או למועד". ואולם, חלק מהם גינו את העלייה להר הבית: "פרובוקציה ללא צורך"

צילום: עומר מירון, רוני כנפו, עריכת וידאו: יאיר דניאל

על רקע המתיחות סביב הר הבית, צעדו הבוקר (חמישי) שלושה מחברי מועצת עיריית ירושלים אל הכותל המערבי דרך שער שכם. זאת, לדבריהם, כדי "לוודא שהדרך בטוחה ליהודים". הצועדים - חברי המועצה אריה קינג ויצחק פינדרוס והמשנה לראש העירייה דב קלמנוביץ' - שוחחו עם העוברים והשבים ועם השוטרים הרבים שהוצבו לאורך רחוב הגיא, המחבר בין שער שכם לכותל המערבי.

פינדרוס אמר: "יש למנוע מהנשים שמטרידות את המתפללים את פעילותן ברחובות". עם זאת, הוא הביע התנגדות לעליית יהודים להר הבית והגדיר אותה כפרובוקציה. "היהודים (שעולים להר הבית, מ"ש) גם מחללים את קדושת המקדש וגם גורמים לפרובוקציות ללא צורך וללא סיבה".

על רקע המתיחות - שלושה חברי מועצת העיר ירושלים צעדו לכותל דרך שער שכם. צילום מסך
"מחללים את קדושת המקדש". פינדרוס, היום/צילום מסך

קינג אמר: "אנחנו צועדים פה כדי לוודא שביטחון המתפללים נשמר, ושהתנועה של יהודים לכותל מהכותל חוזרת לשגרה. לשמחתנו, אנו רואים שתושבים ומבקרים יהודים באמת זורמים לכאן בחופשיות ויש פה נוכחות משטרתית. אנחנו מצפים שזה יימשך כך, שהשגרה והשקט יחזרו לשרור בכל אזור בירושלים, בלי קשר לחג או למועד".

"מאז 67', הציר הזה היה פתוח למתפללים והוא ימשיך להיות פתוח למתפללים", הוסיף המשנה לראש העירייה דב קלמנוביץ'. "אנחנו, כנציגי ציבור, שמענו את התלונות והחלטנו לבדוק שהציר באמת פתוח. הציר שקט ואנחנו קוראים לכל עם ישראל להגיע לכותל וללכת דרך שער שכם, ובכל העיר העתיקה. כל העיר היא שלנו. היא מותרת לתנועת יהודים, אין איסור וכולם יכולים לנוע פה בביטחון מלא. זה תפקידנו לדאוג שהציר הזה יישאר פתוח. לא ביקשנו שום אבטחה, כי אנחנו חושבים שאנחנו כיהודים יכולים להלך בדרך הזאת לכיוון הכותל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully