וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו: לינץ' במוסלמי שהואשם כי אחסן בשר בקר ואכל ממנו

המונים פרצו לבית של חקלאי מצפון המדינה, אחרי שנפוצה שמועה שלפיה משפחתו אחסנה בשר פרה, החיה הקדושה להינדים, ואף צרכה אותו. הוא נרצח ובנו נפצע קשה. המשפחה: מדובר בבשר כבש

מוחמד אחלאק שנרצח בלינץ' בהודו בגלל שמועה שאיחסן וצרך בשר בקר. הינדואן טיימס, צילום מסך
הנרצח מוחמד אחלאק/צילום מסך, הינדואן טיימס

המשטרה עצרה היום (רביעי) שמונה בני אדם בחשד שהיכו למוות חקלאי מוסלמי ופצעו קשה את בנו לאחר שנפוצה שמועה לפיה משפחתו אוכלת בשר בקר – מעשה הנחשב טאבו עבור אוכלוסיית הרוב ההינדית בהודו.

פקידי דת במקדש הינדי במדינת אוטר פראדש הסיתו כ-60 הינדים כשהצהירו כי משפחתו של מוחמד אחלאק
המשפחה שוחטת פרות ומאחסנת את הבקר בביתה שבכפר ביסרה, המרוחק 50 קילומטרים מדלהי. השופט המחוזי אמר כי ההמון גרר את אחלאק ובנו מביתם ביום שני בערב והיכה אותם עם מקלות ולבנים. מותו של אחלאק נקבע בבית חולים. בנו בן ה-22 נותר במרכז הרפואי להמשך טיפול בשל פציעותיו הקשות.

בתו בת ה-18 של אחלאק סיפרה לעיתון "אינדיאן טיימס" כי "כ-100 בני אדם הגיעו לבית שלנו והאשימו אותנו בהחזקת בשר בקר". לדבריה, "הם שברו את הדלתות והחלו להכות את אבי ואת אחי. לאחר מכן הבנו כי השמועה נפוצה ממקדש שטען כי אנחנו אוכלים בקר".

לקריאה נוספת:
שכב עם פרה בבאלי ואולץ להתחתן איתה
בשעת בוקר: ראש בקר ו"דם" במי המזרקה בתל אביב
צפו: רכב התנגש בזוג פרות שהזדווגו על הכביש

מפגינים הודים מתפרעים בעימותים עם המשטרה אחרי לינץ' באדם שהופצה שמועה שגידל ואכל בשר בקר.. יוטיוב, צילום מסך
התפרעות ההמונים אחרי מעצר החשודים בלינץ' בכפר דאדרי/צילום מסך, יוטיוב

שחיטת פרות היא נושא רגיש בהודו משום שהפרה נחשבת לקדושה בקרב הינדים, המהווים 80 אחוזים מאוכלוסיית הודו המונה 1.2 מיליארד בני אדם. אוטר פראדש היא אחת המדינות בהודו שהקשיחו את החוקים האוסרים על שחיטת פרות, מכירתן וצריכתן. האיסור על בקר עורר זעם ציבורי ורבים הטילו ספק ביכולתה של המדינה לשלוט על מה שיונח על צלחות תושביה.

משפחתו של אחלאק טענה כי אחסנה בשר כבש ולא פרה במקרריהם. המשטרה החרימה את הבשר ושלחה אותו לבדיקות. "כמה מקומיים הפיצו שמועות לפיהן אחלאק החזיק בבשר פרה בביתו והיה מעורב בשחיטת פרה. בעקבות שמועות אלו, תקפו ההמונים את ביתו", סיפר פקיד בכיר לעיתון ההודי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully