וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים קראה להמשך התהליך המדיני; נתניהו: "אבו מאזן מוזמן לשולחן המו"מ"

27.9.2015 / 14:49

לשכתו של ראש הממשלה פרסמה הודעה המברכת את נשיא מצרים על קריאתו להרחיב את הסכמי השלום עם ישראל ולפתור את הסוגיה הפלסטינית. נתניהו: "רוצים להתקדם בתהליך המדיני"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

(קרי נפגש עם אבו מאזן בפסגת האו"ם, אתמול)

לשכת ראש הממשלה פרסמה היום (ראשון) הודעה המברכת את נשיא מצרים, עבד אל-פתח א-סיסי, על קריאתו להרחיב את השלום בין ישראל למצרים למדינות ערביות נוספות. בהודעה קרא ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לשוב לשולחן המשא ומתן. "ראש הממשלה נתניהו קורא שוב לנשיא הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, לשוב מיד אל שולחן המשא ומתן בכדי להתקדם בתהליך המדיני", נכתב.

הדברים מגיעים בתגובה להצהרה של סיסי מהלילה, ובה נכתב כי מדינות המזרח התיכון צריכות לשתף פעולה על מנת לגבור על איום הטרור הגובר שהוביל ל"מלחמה פראית" במצרים ובמדינות נוספות. א-סיסי התייחס גם להסכם השלום עם ישראל ואמר כי מדינות ערביות נוספות צריכות להיכלל בו. לגבי הסכסוך הישראלי-פלסטיני אמר כי "פתרון הסוגיה ישנה את פני האזור ויביא לשיפור עצום במצב הקיים. אני אופטימיסט מטבעי ולכן אני סבור שקיימת הזדמנות גדולה".

בנימין נתניהו ואבו מאזן בבית הלבן, ערב לפני השקת השיחות הישירות. רויטרס
נתניהו ואבו מאזן/רויטרס

אתמול נפגש סיסי עם אבו מאזן בשולי הפסגה בנושא אקלים באו"ם – כך דיווחה רשת אל-ג'זירה. סיסי הדגיש את הצורך בהשבת השליטה של הרשות ברצועה ופיקוחה על המעברים – פעולה שלדבריו תהיה לה השפעה רבה בכל הנוגע לפתיחת מעבר רפיח. הוא אף הדגיש כי הסוגיה הפלסטינית "נשארת סוגיה של כל מדינות ערב". יו"ר הרשות מצדו הודה למצרים על מאמציה להביא להסדר בכל הנוגע לסכסוך.

לצד זאת, בהודעה של לשכת הנשיאות במצרים נמסר כי סיסי מגבה את הצעדים הביטחוניים שמבצעת מדינתו בגבול עם רצועת עזה, כמו הצפת הגבול במטרה להביא להרס המנהרות והקמת אזור החיץ. כמו כן, נמסר כי הוא מדגיש שמטרת הפעולות אינה הרעה בחייהם של הפלסטינים וכי הדבר נעשה בתיאום מלא עם הרשות הפלסטינית – למרות שזו איננה שולטת בשטח הרצועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully