וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השב"כניק מהמקהלה: תושבי כוכב השחר מספרים על השכן אלשיך

27.9.2015 / 14:00

תושבי התנחלות כוכב השחר התרגשו לגלות כי שכנם לשעבר הוא האיש המיועד לבצע את התיקון הנחוץ במשטרת ישראל. הם מתארים אדם צנוע ונעים – שיודע להפגין גם קשיחות בעת הצורך. "האדם הנכון בזמן הנכון"

צילום: באדיבות ערוץ 10, עריכה: גדי וינסטוק

"הוא האדם הנכון בזמן הנכון", אמרה אחת משכנותיו לשעבר של המועמד לתפקיד מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך. בקרב האנשים שגרו סביבו בהתנחלות הקטנה כוכב השחר, נראה כי קיימת תמימות דעים לגבי יכולותו של אלשיך. המפכ"ל המיועד, שמכהן כיום כסגן ראש השב"כ, גר במקום יותר מ-20 שנה, ומבעד לעיניהם של תושבי המקום – הוא מצטייר באופטימיות בתור מי שאכן עשוי להשיב את האמון במשטרה.

שכן לשעבר נוסף סיפר כי אלשיך אינו אלא בחור "מבריק, נדיר ומוכשר מעבר לרגיל". לדבריו, הוא "יצר תורות לחימה חדשות במלחמה בטרור באינתיפאדה השנייה". לצד זאת, סיפר כי מדובר באדם שטיפח תחביבים שונים שעומדים בסתירה לתדמית הקשוחה כביכול של איש שב"כ. "בכל שנה הוא היה זוכה בגינה מספר אחת בכוכב השחר. הוא השקיע בזה ובתחומים אחרים הרבה מאוד: הוא שר במקהלה של כוכב השחר, והיה חזן מספר אחת ביישוב. למרות שהוא תימני, הוא היה חזן בבית הכנסת האשכנזי ואחד הבולטים שבהם".

סגן ראש השב"כ, המפכ"ל המיועד, רוני אלשיך. ניב אהרונסון
עושה "תשליך" בבריכת הדגים שבחצר/ניב אהרונסון

"מהמעט שאנחנו יודעים, הוא עשה מהפך בשורות השב"כ, ובונים עליו שיוכל לעשות אותו הדבר גם במשטרה", סיפרה תושבת נוספת במקום. לדבריה, גם אם המינוי לא יתקבל באהבה עבור חלק מקציני הארגון, "זה מה שצריך לעשות בדיוק לעשות, לנענע את המשטרה כדי שתהיה טובה יותר. הוא, בתור אדם קשוח ורציני שיודע מה לעשות, יכול לעשות זאת". לדבריה, היה נוהג לארח בחצר ביתו את מנהג "תשליך" בראש השנה, סביב בריכת הדגים שלו. "הוא אדם טוב, בלי פוזות. למרות כל מה שהוא עשה, הכול היה בצניעות ובחשאי", סיפרה. "הוא היה מאוד אהוד ומקובל על כל התושבים".

לטענת השכנים, העזיבה שלו לגבעת שמואל לא נבעה ממתיחות או מחיכוכים מסוימים, אלא לשיקולים אחרים. "הבנו שקשה יהיה לאבטח אותו בכוכב השחר, ולכן המשפחה החליטה לעבור לגבעת שמואל", סיפר אחר משכניו לשעבר. "לא ענייני מתיחות ולא שום דבר שקשור לזה. בכל זאת, מדובר בתפקיד מאוד בכיר וחשוב היה לדאוג לאבטחה שלו כמו שצריך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, יוני 2015. ראובן קסטרו
"נתוני הפתיחה בארגון לא מקלים". המפכ"ל הקודם, רב-ניצב בדימוס יוחנן דנינו/ראובן קסטרו

לדברי תושבת המקום, מפכ"ל המשטרה הוא תפקיד קשה ומסובך, בעיקר במצב של הארגון כיום, אולם היא ויתר התושבים מאמינים באלשיך. "עד היום הוא הצליח מאוד בכל התפקידים שהוא לקח על עצמו, ועכשיו הוא הולך לתפקיד שקשה מאוד להצליח בו, שנתוני הפתיחה לא מחמיאים ולא מקלים", אמרה. "אם הוא יצליח לעשות שינוי מבורך, זו מתנה לכל מדינת ישראל. זה המקום שבו צריך לעשות את השינוי הכי משמעותי במערכות שלנו. הוא אדם שיודע להיות ענייני ומכוון מטרה וצנוע שמכיר את מקומו". היא הוסיפה כי כאשר קיבל על עצמו את המועמדות לתפקיד, "הוא ממש נשכב כאן על הגדר". "רק אדם שמונע על ידי ערכים אמיתיים למען עם ישראל יכול להצליח בתפקיד כל כך קשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully