וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע מאורעות הר הבית: מלך ירדן סירב לשוחח עם נתניהו

24.9.2015 / 17:12

מקורות ערביים דיווחו לוואלה! NEWS כי עבדאללה דחה הצעה אמריקנית לשוחח עם ראש הממשלה על מנת להרגיע את הרוחות סביב המתיחות במתחם. לדבריהם, הוא חשש שנתניהו ינצל את המפגש על מנת לשדר לעולם "עסקים כרגיל" עם ירדן

מערכת וואלה!

על רקע המתיחות בהר הבית: עבדאלה מלך ירדן סירב לשוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו למרות שנתבקש לעשות זאת על ידי ארצות הברית – כך מסרו היום (חמישי) מקורות ערביים לוואלה! NEWS. לדבריהם, דילפומטים אמריקנים הדגישו בפני המלך את חשיבות התקשורת בין שני המנהיגים, על מנת להרגיע את מתיחות סביב מאורעות הר הבית בחודש האחרון. עם זאת, עבדאללה השני הסתייג מכך ואמר כי הוא חושש שנתניהו ינצל את התקשורת בין השניים על מת לייצר ממג שווא בפני העולם, של "עסקים כרגיל" עם ירדן.

על פי דיווחים בעיתון א-ראי אל-יום, שעורכו עבד אל-בארי עטוואן ידוע בגישתו הקיצונית נגד ישראל, ההמלך אמנם נמנע מלשוחח עם נתניהו ואף דחה כמה ניסיונות מצדו, אולם ירדן איננה ממהרת להחזיר את השגריר מתל אביב כפי שכבר עשתה השנה. בעבר, סיכמו השניים כי ישראל תפעל על מנת למנוע צעדים פרובוקטיביים כמו ביקורי פוליטיקאים בהר הבית, ואולם בערב ראש השנה התקיים ביקור שכזה, כאשר שר החקלאות אורי אריאל ביקר במתחם.

עם זאת, היחסים הביטחוניים בין שתי המדינות נשמרים לעת עתה. ירדן מרבה להסתייע בישראל בסוגיות מודיעין שונות, הנוגעות, לדוגמה, לנוכחות של ארגונים המזוהים עם "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בסמוך לגבול עם סוריה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בעמאן עם עבדאללה מלך ירדן. 16 בינואר 2014. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו ועבדאללה השני, ינואר 2014/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

לצד הדיווחים על הסירובים מצד עבדאללה לנתניהו, ביום ראשון נפגש המלך עם כמה מחברי הרשימה המשותפת בעמאן, ודן עמם באירועים האחרונים בהר הבית. על פי הודעה שפורסמה בסוכנות הידיעות הירדנית הרשמית, במהלך הפגישה המלך הביע את תמיכת מדינתו בעם הפלסטיני, והציג את הפעולות שעושה ירדן כדי להגן על המקומות הקדושים בירושלים.

לפי ההודעה, המלך עדכן את המשלחת בשיחות שקיימו גורמים רשמיים במדינתו עם מקביליהם ממדינות האזור ומהקהילה הבינלאומית בנוגע להפסקת "המעשים התוקפניים וההפרות הישראליות במסגד אל-אקצא". כמו כן, הוא הדגיש כי "המתחם יישאר שלם, לא תהיה בו שותפות והוא לא יחולק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
חברי כנסת מהרשימה המשותפת בפגישה עם עבדאללה מלך ירדן, ספטמבר 2015. סוכנות הידיעות הירדנית "פטרה", מערכת וואלה! NEWS
חברי הרשימה המשותפת עם מלך ירדן בתחילת השבוע/מערכת וואלה! NEWS, סוכנות הידיעות הירדנית "פטרה"

עוד נמסר כי המלך הזהיר מהמשך "ההתגרות הישראלית בירושלים ובמקומות הקדושים שבה, וניסיונותיה של ישראל לייהוד המקומות הקדושים, שלהן השלכות מסוכנות לביטחון האזור והיציבות, ואשר יכולות להוביל להסלמת הסכסוך הדתי באזור". הוא ציין כי ירדן תמשיך להתנגד לכל "ההפרות והפעולות הישראליות", והדגיש את חשיבות התפקיד של ההנהגה הערבית בישראל, "התומכת במאמצים להגנה על ירושלים והמקומות הקדושים שבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully