וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: הקבינט יתכנס לאשר התכנית למלחמה במיידי אבנים

אמיר תיבון ויהושע בריינר

24.9.2015 / 0:35

ראש הממשלה נתניהו יכנס את חברי הקבינט כדי לאשר את התכנית שכוללת שינוי נהלי הפתיחה באש, עונשי מינימום למשליכי אבנים וקנסות להורי קטינים שיורשעו בעבירות אלו

צילום: עומר מירון, עריכה: גדי וינסטוק

ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס היום (חמישי) את הקבינט הביטחוני-מדיני כדי לאשר את התכנית למלחמה במידי האבנים ובקבוקי תבערה. התכנית כוללת שינוי נהלי פתיחה באש, הטלת עונשי מינימום למשליכי אבנים ובקבוקי תבערה, והטלת קנסות כבדים להורי קטינים שיורשעו בעבירות אלו. לפי התכנית, מהורים לא ישלמו את הקנסות יישללו מהם קצבאות ביטוח לאומי. מלשכת נתניהו נמסר כי הוא "נחוש להעביר את תכניתו בקבינט ולאחר מכן בחקיקה מהירה".

לפי תזכיר חוק של שרת המשפטים איילת שקד ושל שר הרווחה חיים כץ, שיפורסם היום, שלילת הקצבאות תחול על הורה לקטין שהורשע בעבירות של יידויי אבנים ונגזר עליו עונש מאסר, ולמשך כל תקופת המאסר. בין הקצבאות שישללו: קצבת ילדים, שנעה בין 200 ל-300 שקלים לחודש עבור כל ילד, שתהיה תקפה לכולם. עוד יישללו תוספת לכל ילד על הבטחת הכנסה, תוספת לכל ילד על קצבת נכות ומענק לימודים על סך 865 שקל לשנה, שרלוונטי רק להורה לילד עד גיל 14.

מיידי אבנים. AP
מיידי אבנים פלסטינים/AP

כמו כן, שרת המשפטים צפויה להעביר הוראת שעה שלפיה יינתנו עונשי מינימום על יידוי אבנים, שיהיו כחמישית מהעונש המקסימלי ולדבריה יהוו צעד הרתעתי. כך, למשל, העונש המקסימלי על פגיעה מכוונת הוא 20 שנים, ולכן עונש המינימום יהיה ארבע שנים.

שרת המשפטים אמרה כי "הצעת החוק תפגע במקום החשוב ביותר - בכיס". לדבריה, "כיום, כמחצית מכתבי האישום המוגשים בפרקליטות ירושלים בגין ידויי אבנים היא נגד בני נוער. זוהי תופעה רחבת היקף ורגישה עד מאוד, ומי שצריך לקחת אחריות עליה הם ללא ספק ההורים. כל זאת מתוך ניסיון למנוע מאותם ילדים, שהולכים שבי אחרי אידיאולוגיה מסיתה ושיקרית, להידרדר למעגל הפשיעה". שקד הוסיפה כי "אין כל סיבה שהמדינה תמשיך להעביר עבור ילדים שמרצים תקופת מאסר בגין מעשי טרור קצבאות והטבות".

(עדכון ראשון: 20:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully