וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפיפיור בביקור היסטורי בארה"ב: "להילחם בשינויי האקלים"

23.9.2015 / 19:13

פרנציסקוס נפגש עם הנשיא אובמה בבית הלבן, כחלק ממסעו שיימשך עד יום ראשון, והפציר בוושינגטון לסייע בהתחממות הגלובלית. "זהו רגע מכריע בהיסטוריה", אמר האפיפיור מול קהל של 15 אלף איש

האפיפיור פרנציסקוס ונשיא ארצות הברית ברק אובמה בבית הלבן, 23 בספטמבר 2015. רויטרס
האפיפיור ואובמה בבית הלבן, היום/רויטרס

האפיפיור פרנציקוס נפגש היום (רביעי) לשיחות סגורות עם הנשיא ברק אובמה בבית הלבן כחלק מביקורו ההיסטורי בארצות הברית, שהחל אתמול ויימשך עד ראשון. השניים צפויים לדון בסוגיית ההתחממות הגלובלית ועזרה לעניים, אולם לא בנושאים רגישים עבור הכנסייה הקתולית, כגון הפלות ונישואים חד-מיניים.

כ-15 אלף מאמינים וסקרנים התכנסו באזור הבית הלבן, שם בירך אובמה את האפיפיור, שלא כהרגלו, נשא דברים באנגלית. "שינויי האקלים הם כבר בעיה של הדור הזה", אמר פרנציסקוס, שהפך לאחד הקולות הבולטים ביותר בעולם בנושא השמירה על הסביבה. "כשזה מגיע לדאגה לבית המשותף שלנו, אנחנו חיים ברגע מכריע בהיסטוריה", הוסיף האפיפיור, ששיבח את אובמה על מאמציו בנושא.

המפגש בין השניים מתקיים ברקע הפיוס בין וושינגטון להוואנה, שתווך בידי פרנציסקוס, אחרי יותר מחצי מאה. האפיפיור הארגנטינאי בן ה-78 מחזיק בדעה דומה לזו של אובמה, שלפיה יש להסיר את האמברגו הכלכלי בן 53 השנים מעל קובה, אך הוא הבהיר כי הוא לא יעלה את הנושא בנאומו בקונגרס מחר.

האפיפיור הפתיע חלק מהציבור הקתולי בארצות הברית, בשל התמקדותו בשינויי האקלים ובנזקי הקפיטליזם, ופחות במוסר המיני שבו עסקו חלק מקודמיו ובישופים מקומיים. ואולם, פרנציקוס, שכמה פרשנים ימנים בארצות הברית הוקיעו אותו כקומוניסט, הדגיש כי עמדותיו לא סוטות מהדוקטרינה של הכנסייה. "אני בטוח שלא אמרתי משהו שחורג מהדוקטרינה החברתית של הכנסייה", הדגיש אתמול האפיפיור בפני כתבים בזמן הטיסה מקובה לארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully