וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אפס סובלנות לקיצוניים": פוטין חנך המסגד הגדול ביותר במוסקבה

בטקס, שבו השתתפו גם ארדואן ואבו מאזן, אמר נשיא רוסיה כי המסגד שיוכל להכיל 10 אלף איש, יהווה מרכז לרוחניות ולחינוך שיאחד אנשים מכל הדתות. "קיצונים מפיצים תעמולה שלה אין קשר עם האסלאם האמתי"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, לצדם של נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, בטקס פתיחת המסגד הגדול ביותר במוסקבה, 23 בספטמבר 2015. רויטרס
פוטין, אבו מאזן וארדואן בטקס פתיחת המסגד, היום/רויטרס

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין חנך היום (רביעי) את המסגד הגדול ביותר בבירה מוסקבה, בטקס שבו השתתפו גם נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. מסגד ג'ומעה נהרס לפני ארבע שנים ונבנה מחדש כך שיוכל להכיל 10 אלף מתפללים. הוא אחד משלושת המסגדים הגדולים ביותר במדינה, לצד אלו שבצ'צ'ניה ובדגסטן, שבה מתגוררים כ-20 מיליון מוסלמים.

פוטין אמר כי המסגד המחודש יהווה מרכז לרוחניות ולחינוך שיאחד אנשים מכל הדתות. נשיא רוסיה שיבח את מנהיגי הקהילה המוסלמית במדינה, שלדבריו מראים "אפס סובלנות" כלפי הקיצוניים האסלאמיים ש"מפיצים תעמולה שלה אין קשר עם האסלאם האמתי", במטרה לגייס מאמינים לשורותיהם.

מוסקבה, שנלחמת בתאי טרור בקווקז, מודאגת מכך שאזרחיה יצטרפו לארגונים אסלאמיים קיצוניים ברחבי העולם, בעיקר לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). בשבוע שעבר העריך שר הפנים ולדימיר קולוקלצב כי 1,800 אזרחים רוסים נלחמים עבור הארגון שכבש שטחים גדולים מעיראק ומסוריה.

מסגד ג'ומעה, הגדול ביותר במוסקבה. רויטרס
המסגד השישי בלבד במוסקבה. חייל משקיף על מסגד "ג'ומעה", היום/רויטרס

"אנחנו רואים מה קורה במזרח התיכון, שם טרוריסטים מהארגון שנקרא 'המדינה האסלאמית' מנצלים את האסלאם, מנצלים את אחת הדתות הגדולות ביותר בעולם, כדי לזרוע שנאה", אמר פוטין, שנפגש לאחר הטקס עם ארדואן.

עלות הקמת הפרויקט, שהושלם תוך עשור, נאמדת ב-170 מיליון דולר והקמתו עוררה סערה בשל הריסת המסגד שעמד במקום לפניו. בנייתו מומנה על ידי כספי תרומות, ש-25 אלף דולר מהם הגיעו מכיסו של אבו מאזן. המיליארד סולימאן קרימוב, יליד דגסטן, תרם לפרויקט מאה מיליארד דולר.

ואולם, מסגד ג'ומעה הוא אחד מתוך שישה בלבד הקיימים במוסקבה, שבה, לטענת התקשורת המקומית, חיים שני מיליון מוסלמים, בהם 200 אלף מאמינים שחלקם הגדול נאלץ להתפלל ברחובות במהלך החגים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully