וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לרגל חג הקורבן: נשיא מצרים העניק חנינה לכתבי אל-ג'זירה

נשיא מצרים הורה לשחרר מהכלא את מוחמד פהמי ובהר מוחמד, שנשלחו לשלוש שנות מאסר בחודש שעבר בגין "הפצת מידע שקרי". מעצרם עורר גל של ביקורת במערב נגד קהיר, שטענה כי הם תמכו ב"אחים המוסלמים"

עיתונאי רשת אל-ג'זירה מוחמד פהמי בדיון בבית המשפט בקהיר, 29 באוגוסט 2015. AP
מוחמד פהמי בבית המשפט בחודש שעבר/AP

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי חנן היום (רביעי) את שני כתבי רשת אל-ג'זירה הכלואים במדינה – כך נמסר מארמון הנשיאות בקהיר. העיתונאי הקנדי-מצרי מוחמד פהמי ועמיתו בהר מוחמד ישוחררו לרגל חג הקורבן, יחד עם עוד מאה אסירים נוספים, בהן פעילות לזכויות נשים.

פהמי ובהר נשלחו לשלוש שנות מאסר במשפט חוזר שהתקיים בחודש שעבר, לאחר שהורשעו בדיווח ידיעות שקריות למען תנועת "האחים המוסלמים", שהודחה מהשלטון בהפיכה ב-2013 ומאז הוצאה מחוץ לחוק. עונשם עורר ביקורת בינלאומית קשה כלפי א-סיסי, שטען כי הוא היה מעדיף שהעיתונאים יגורשו מהמדינה מאשר יעמדו למשפט. הכתב האוסטרלי פטר גרסט הורשע אף הוא במשפט החוזר, אך הוא גורש כבר לפני כן בעקבות צו נשיאותי.

מעצרם בדצמבר 2013 התרחש בתקופה שבה אירעו עימותים קטלניים בין תומכי הנשיא המוחד מוחמד מורסי לבין כוחות הביטחון. באותה תקופה, קטאר, שמחזיקה ברשת אל-ג'זירה, הביעה תמיכה ב"אחים המוסלמים". פהמי, שוויתר על אזרחותו המצרית כדי להיות זכאי לגירוש, צפוי לעזוב לקנדה עם שחרורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully