וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על חטא שחטאתם בתאוות השלטון

בנט לא שונא חרדים, לימוד התורה חשוב לו ואת הקרע עם החרדים הוא מאחה אט אט בממשלה הנוכחית. בני רבינוביץ', עיתונאי יתד נאמן, מצפה משר החינוך להוות דוגמה לתלמידיו ולעשות את הצעד המתבקש: לבקש סליחה מהמגזר החרדי

היום הקדוש הזה, יום הכיפורים, נפתח בתפילת "כל נדרי" הידועה. אך עוד לפניה נאמר משפט קצר, שרבים נוטים לשכוח: "על דעת המקום ועל דעת הקהל, בישיבה של מעלה ובישיבה של מטה, אנו מתירים להתפלל עם העבריינים".

ואמנם יום הכיפורים מכפר על עבירות שבין אדם למקום, אולם על עבירות שבין אדם לחברו אין יום הכיפורים מכפר - עד שירצה את חברו. דברי חז"ל ברורים, עבריין שחטא כל השנה יכול לעשות תשובה ולהתחרט על עברו מכל לבו, ואז סר עוונו וחטאו יכופר. הפוגע בחברו, לעומת זאת, דבר לא יעזור לו - עד שיבקש מחברו סליחה, וקל וחומר כשמדובר באדם שפגע באלפים ורבבות, והוא מחויב בבקשת סליחתם.

חטאתם לפנינו – פרויקט מיוחד לרגל יום הכיפורים

שר החינוך נפתלי בנט מעביר שיעור במתמטיקה לתלמידי כיתה ו' בפתח תקווה, מאי 2015. יותם רונן
אני מאמין שאתה מתחרט על מעשיך, שאתה מבין שלא על כך הייתה תפארתך/יותם רונן

כמעט שכחנו את הממשלה הקודמת, אבל אני זוכר היטב את התקופה הזאת, את אותן שנתיים שבהן שלטה בישראל ממשלת זדון של ממש; ממשלה שפגעה ללא רחם וללא כל הצדקה בציבור עצום בישראל; ממשלה שגזלה פת לחם מאלפי משפחות, רק בשל אמונתן, בשל היותן שומרות תורה ומצוות, משפחות שכל חטאן שהתברכו בילדים. הרשימה העגומה ארוכה, ומעל כל הגזרות ניצבת נקודת השפל הגדולה מכולן: החוק שקובע שלומד תורה הוא עבריין פלילי.

הפגנה של חרדים בעקבות מעצרם של תלמידי ישיבה במחלף גהה, פברואר 2015. יותם רונן
בישראל שלטה ממשלה שגזלה פת לחם מאלפי משפחות שכל חטאן שהתברכו בילדים/יותם רונן

אין לי אשליות לגבי יאיר לפיד או חברו שי פירון, שהרי אותה חבורת יש עתיד הם מה שמכונה "להכעיסניקים". זו הייתה מטרתם, זו שאיפתם וזה רצונם - האידיאולוגי והמעשי גם יחד. מנהיג היהדות החרדית, הרב אהרון לייב שטיינמן, ערך כמנהגו ברכת "מי שברך" לכל לומדי התורה ולכל עם ישראל. הוא נשאל על ידי אחד המתפללים אם גם לפיד ראוי לברכה, והרב שטיינמן ענה מיד: "כל יהודי יכול לחזור בתשובה, גם לפיד". אבל כאמור, עם כל הכבוד לזה שהוא יכול, אני לא מפתח ציפיות גדולות.

יאיר לפיד יו"ר יש עתיד מצביע בבחירות 2015, קלפיות נפתחו. תל אביב 17 במרץ, 2015. יותם רונן
גם הוא יכול לחזור בתשובה, אבל אין לי אשליות לגביו. לפיד/יותם רונן

ממי אני כן מצפה לסליחה? משותפו של לפיד במשך אותן שנתיים, נפתלי בנט. בנט אינו פעל מאותם מניעים, את מעשיו החמורים והקשים לא עשה מתוך אידיאולוגיה שמטרתה לפגוע בלומדי התורה, בציבור החרדי או במשפחות ברוכות הילדים. בנט נגרר לכך מתאוות השלטון, והבין מאוחר מדי שאין סיבה להתייחס לאחיך היהודים כמו לאויב. התורה היא נשמת אפו של העם היהודי, ורק בזכותה העולם קיים וימשיך להתקיים, ובנט השכיל להבין, באיחור אמנם, שהחרדים הם חלק בלתי נפרד מאותו עם עתיק יומין.

מר בנט היקר, אני מאמין שאתה מתחרט על מעשיך, שאתה מבין שלא על כך הייתה תפארתך. ברור לך היום שהציבור החרדי מאמין באותה אמונה שבה אתה מחזיק, באותו חוש משולש שלא ינותק: ישראל, התורה והקדוש ברוך הוא - חד הם. היום, למעשה, אתה פועל לצד חברי הכנסת החרדים כדי להעביר מן העולם את אותן גזירות קשות ומרות שהעברת. אתה בדרך הנכונה, אבל דבר אחד נותר כדי שתוכל להתנקות ממעשיך: לקום, ולבקש סליחה מהציבור החרדי. אני מאמין שהציבור הגדול והיקר הזה גם יקבל את התנצלותך, ויענה: "סלחתי כדבריך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully