וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרדית תובעת 50 מיליון מארקיע: "עושה מבצעים לחילונים בלבד"

יהושע בריינר

21.9.2015 / 21:40

הפעילה החברתית רות קוליאן רצתה לרכוש כרטיסי טיסה לאילת במחיר מבצע של 86 שקלים, אך לטענתה הטיסות יצאו רק בשבת. "אפליה בוטה כלפי כלל ציבור שומרי השבת", נכתב בתביעה. ארקיע: "נלמד את הטענות"

מטוסי ארקיע, מטס יום העצמאות תשע"ה, אפריל 2015. אבי אשכנזי, מערכת וואלה! NEWS
כרטיס טיסה במבצע - לחילונים בלבד. מטוסי חברת ארקיע/מערכת וואלה! NEWS, אבי אשכנזי

חברת התעופה "ארקיע" פרסמה באחרונה כרטיסי טיסה לאילת במחיר מבצע של 86 שקלים בלבד.

רות קוליאן, פעילה חברית במגזר החברתית, תובעת את חברת התעופה "ארקיע" על סך 50 מיליון שקלים - זאת, לטענתה, משום שהחברה הציעה כרטיסי טיסה לאילת במחיר מבצע של 86 שקלים, אך רק אלו היוצאות ממרכז הארץ בימי שבת. בשל כך, טוענת קוליאן, השומרת שבת, כי נאלצה לרכוש כרטיס במחיר של 366 שקלים.

בשבוע שעבר הגישה הפעילה החברתית לבית המשפט המחוזי בירושלים בקשה לאישור תביעה על סך 50 מיליון שקלים נגד חברת התעופה בטענה כי "מדובר באפליה בוטה כלפי כלל ציבור שומרי השבת על רקע השתייכות דתית". בתביעה עוד נכתב כי מדובר ב"השפלה, עלבון, זעם ועוגמת נפש רבה המהווה פגיעה בחירויות הפרט".

קריאה נוספת:
נתניהו: סיכמתי עם פוטין על הקמת מנגנון למניעת תקריות בסוריה
שגריר ישראל לשעבר: "מעבר לקו הירוק ישראל היא מדינת אפרטהייד"
חרדים נגד הרב שיחתן את בר רפאלי: "מביישת בצניעותה"

לטענת קוליאן, מייסדת ארגון "ובזכותן – חרדיות עושות שינוי", "קהל הלקוחות שומרי השבת אינו יכול ליהנות ממחירי הטיסות הנמוכים שמפרסמת ארקיע. מדובר באפליה ובהתנגדות מבישה וחמדנית של ארקיע". קוליאן גם טוענת כי לאחר שבדקה היא גילתה שכל המבצעים שפרסמה החברה בעבר היו תקפים לשבתות וחגים, זמנים שבהם דתיים אינם יכולים לטוס.

"מדובר בזלזול במגזר שלם, שאינו יכולה ליהנות מאותם מבצעים, וזאת רק בשל אמונתו", אמרה קוליאן והוסיפה כי "חברת 'ארקיע' מפלה בכך בין חובשי כיפה וחילונים ופוגעת בזכויות יסוד ובעיקרון השוויון. מן הראוי שחברה ישראלית תציע מבצעים שווים לכל ותתחשב במגוון האוכלוסיות הקיימות בארץ".

מחברת ארקיע נמסר בתגובה לדברים כי "כתב התביעה עדיין לא הומצא לידי החברה כדין. לכשיתקבל, ארקיע תלמד את הטענות ותשיב להן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully