וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשארו בחוץ- בדואים שמתגוררים בשטחים שהעבירה בני שמעון לרהט מוחים על ההסכם

אחמד אבו סוויס

22.9.2015 / 8:15

הסכם היסטורי שנחתם לאחרונה מעביר 18 אלף דונמים משטח המועצה האזורית בני שמעון לעיר רהט. מצוקת הדיור בעיר וסביבתה מקבלת אמנם מענה הולם בהסכם, אך תושבים רבים מרהט ומחוצה לה טוענים כי מדובר ב'קומבינה' פוליטית על חשבון אדמתם

צלם: זוהר גואטה. עורך ווידאו: מיכאל ברגמן

ההסכם נחתם לאחר ריכוז מאמצים בין משרדי ממשלה ובמסגרתו יסופחו ריכוזי הבדואים הלא מוכרים מסביב לרהט . כך ניתן יהיה לפתח את העיר ולפתור את מצוקת הדיור שלה ביעילות רבה יותר. "כל הזמן שואלים אותי כל הזמן מה האינטרס ?", מספרת סיגל מורן ראש המעוצה האזורית בני שמעון. "מה יוצא לכם מזה ? באמת שזו שאלה די מבאסת מכיוון שכאשר מדברים על אינטרסים אז מתרגמים אינטרס לדברים מאוד מאוד צרים כמו כמה כסף אתם תקבלו וכמה תפסידו ? אני חושבת שהאינטרס שלנו הוא ממש קיומנו בשטח".

שותפה להסכם, טלאל אלקרנאוי ראש עיריית רהט טוען כי מדובר בלא פחות מרגע היסטורי. "בעיני ההישג הזה של הרחבת גבולות השיפוט של העיר רהט הוא הישג היסטורי ודוגמא לדו קיום מוצלח בין השכנים. אנחנו מביאים בשורה טובה שחיים כאן ביחד יהודים וערבים בדו קיום ובשיתוף פעולה".
אבל מתברר שלא כולם חולקים את אותה אופטימיות כמו מורן ואלקרנאוי. אותו הסכם הזה שנחשב להישג גדול , דווקא מדאיג מאוד את התושבים הבדואים המתגוררים בשטח המוזכר. יש מי שטוען שהמועצה האזורית בני שמעון לא הייתה מוותרת על השטח הגדול הזה ללא סיבה אנוכית נסתרת.
תושבים אחרים טוענים כי סוגיית הבעלות על הקרקע טרם נפתרה ומאשימים את עיריית רהט בכך שחתמה על ההסכם מבלי להתייעץ. כעת הם מבקשים להזהיר את אחיהם הבדואים שלא יתקרבו לשטח המריבה.

"אני לא מוכן לוותר לא על דונם אחד מהאדמה שלי !" אומר עקיל אלזיאדנה תושב היישוב 'אם נמילה' ליד רהט. "לא מוכן לוותר - נקודה. לא רק אני, כולם אומרים את זה, כל המשפחה שלי. זה אדמות שלנו שרכשנו לפני הרבה דורות והיום לתת את זה לבני שמעון - פשוט אין מצב"

בעיריית רהט חוגגים כאמור את ההישג וטוענים שיועיל לתושבי העיר. "הציבור צריך להבין שאותם 10000 דונם במחלוקת כביכול, הם לא בתביעת בעלות של אף אחד – זו קרקע של מדינת ישראל . במקביל, מי שיש לו תביעת בעלות מוצדקת, זה עניין שלו עם המדינה. שינהל משא ומתן. לא באתי לקחת קרקעות ממישהו - באתי להציע עתיד טוב יותר"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully