וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על חטא שחטאתם ברצח תינוק בעריסתו

חוסיין דוואבשה איבד את בתו, חתנו ונכדו בפיגוע בכפר דומא. את הסליחה הוא דורש מראש הממשלה, מהמסיתים ומהחיילת ההיא, שדאגה להשפיל אותו בדרך לבית החולים. מהרוצחים הוא לא מצפה לדבר, רק מחכה לרגע שבו יביט בעיניהם

עריכה: טל רזניק צילום: יותם רונן

ערב יום הכיפורים, מגיעה לי סליחה מרוצחיהם של בתי ריאם, חתני סעד ונכדי עלי. ערב יום הכיפורים, ואין בי ציפייה לבקשת הסליחה הזאת, וגם אם הייתה מגיעה - במה היא תועיל? האם היא תשיב לי את משפחתי, שנשרפה למוות בפיגוע הטרור בכפר שלנו?

בכל יום שבו אני נוסע לבית החולים לבקר את נכדי, אחמד בן החמש, החיילים במעברים מזלזלים בי, מעכבים אותי לבדיקות שנמשכות שעות. כל האישורים אצלי בכיס, אבל אותם זה לא מעניין וגם מהם לא אשמע בקשת סליחה.

חטאתם לפנינו – פרויקט מיוחד לרגל יום הכיפורים

הבית שהוצת בפיגוע טרור יהודי בכפר דומא, יולי 2015. רויטרס
אני רוצה לעמוד מול המפלצות שרצחו את משפחתי, ולשאול: מי חינך אתכם?/רויטרס

באחד הבקרים מיהרתי לבית החולים במיוחד, כי אחמד אמור היה לעבור ניתוח מסובך באותו יום. לא אשכח את תגובתה של החיילת שממנה ביקשתי לאפשר לי לעבור בהקדם: "מי אתה בכלל? אתה לא מעניין פה אף אחד", ענתה. ואולי זה העניין בעצם.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

קולות הגעגוע שלא יודעים שקט

50 יום אחרי הפיגוע, ראש הממשלה וכל שרי ממשלתו חייבים לי סליחה. בכל בית יש אב משפחה, זה שאחראי לחינוך ילדיו ולהתנהגות שלהם. נתניהו, מבחינתי, הוא האבא - והרוצחים הם ילדיו. הוא אחראי לפעולותיהם, הוא צריך לתפוס אותם ולעשות צדק עם משפחתי.

אני יושב ליד מיטתו של אחמד הקטן, ששני הוריו נשרפו למוות בידי חיות אדם, שאחיו התינוק נרצח בעריסה, ובכל פעם הוא מעמיד אותי קרוע, משותק וחסר אונים. אני שומע אותו סובל ולא יכול לעשות דבר, אני רואה שכואב לו ולא יודע להביא לו שקט; אני שומע את קולות הגעגוע לאמא ואבא שלא חוזרים, ויודע שהוא ואני הפסדנו את כל עולמנו ברגע. אני לא מצפה לסליחה מהרוצחים, הרגע הזה לא יגיע, אבל רגע אחד לו אני מחכה הוא היום שבו הם ייתפסו ויעמדו למשפט.

ביום הזה אוכל לעמוד מולם, להביט בעיניהם ולשאול: מי ההורים שלכם, מי חינך אתכם – ואיך, למען השם, זה מה שיצא להם?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully