וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרוץ לנשיאות ארצות הברית: קרב של אישה מול אישה?

21.9.2015 / 12:51

הזינוק בסקרים של המועמדת הרפובליקנית קרלי פיורינה לצד התחזקותה של הילרי קלינטון במפלגה הדמוקרטית, מעלה את התהייה: האם אמריקה תראה מרוץ ראש בראש נשי? מומחה לארה"ב בריאיון לוואלה! NEWS: "הסיכוי לא גדול, אך אם אישה אכן תיבחר זה יהיה שינוי סמלי גדול"

עריכה: ניר חן

האם במרוץ על נשיאות ארצות הברית, שהוא גם המרוץ על הנהגת העולם המערבי כולו, יתמודדו בסופו של דבר זו מול זו שתי נשים? שאלה זאת עולה בעקבות זינוקה בסקרים של מנכ"לית HP לשעבר קרלי פיורינה במרוץ על ראשות המפלגה הרפובליקנית, בעוד שרת החוץ לשעבר הילרי קלינטון מסתמנת עדיין כמועמדת המובילה של המפלגה הדמוקרטית. ד"ר אודי זומר מהפקולטה למדעי המדינה באוניברסיטה תל אביב, מומחה לארצות הברית, סבור בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי אף שמדובר בשתי מועמדות שונות מאוד, יש לריצתן לנשיאות "ייצוגיות סמלית רבה".

סקר שנערך לאחר העימות האחרון ברשת CNN בין המועמדים לראשות המפלגה הרפובליקנית הצביע על העלייה הדרמטית באחוזי התמיכה בפיורינה בקרב המצביעים הרפובליקנים. מהסקר עולה כי דונלד טראמפ עדיין מוביל בסקרים, אך סופג ירידה משמעותית, ואילו פיורינה - שסומנה כמנצחת בעימות, שבמהלכו ענתה לטראמפ על הערות שוביניסטיות שאמר כלפיה - זוכה ל-15% אחוזי תמיכה, וניצבת בכך במקום השני, לפני מועמדים מבטיחים אחרים.

סקר נוסף שנערך ברשת CNN ופורסם אתמול (שני) מעיד על התחזקות של קלינטון במרוץ הדמוקרטי. היא זוכה ל-42% מקולות הבוחרים במפלגה, לעומת 24% שלהם זוכה הסנאטור מוורמונט ברני סנדרס, ו-22% התומכים בסגן הנשיא ג'ו ביידן.

הילרי קלינטון וקרלי פיורינה, המרוץ לנשיאות ארצות הברית 2016, ספטמבר 2015. רויטרס, צילום מסך, עיבוד תמונה
ראש בראש? קלינטון ופיורינה/עיבוד תמונה, רויטרס, צילום מסך

ד"ר זומר ציין כי פיורינה הייתה בשנות ה-90 אחת הנשים הכי חזקות בעולם העסקים האמריקני, ואולי גם בקרב הגברים, וחוללה היסטוריה כשמונתה לעמוד בראשות ענקית הטכנולוגיה HP. אולם במהלך כהונתה סבלה החברה מירידה במניה וביצעה פיטורים נרחבים.

לגבי סיכוייה לעמוד בסופו של דבר בראשות המפלגה הרפובליקנית אומר ד"ר זומר: "טראמפ ופיורינה מועמדים דומים בכך שהם חוץ-ממסדיים ולא צמחו בתוך המפלגה. הרפובליקנים אוהבים אותם כי קצה נפשם ב'פוליטיקאים מקצועיים', כמו ג'ב בוש. מצד שני, לא בטוח שיש בהמשך למועמדים כאלה רוב מכריע".

כשד"ר זומר נשאל אם אמריקה בשלה לשתי מועמדות נשים במרוץ לנשיאות, השיב: "מדובר בשתי מועמדות שונות מאוד; בכל מקרה יש לדבר כזה ייצוגיות סמלית רבה. מחקר קבע כי השאיפות של נשים להשתלב בפוליטיקה נגמרות כבר בתיכון או בקולג' כי אין להן דמות לחיקוי להסתכל עליהן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully