וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות השתתפו אמש בעצרת הזדהות עם בעלי החיים

תמר נהרי

2.10.2002 / 0:05

המסר העיקרי של המארגנים: הוצאת פיטום האווזים מחוץ לחוק; בין המשתתפים: דני ליטני, חמי רודנר, יוסי שריד, ארז קומורובסקי; מנחה הערב, שי אביבי: "תזכרו שגם לשיפוד היתה אמא"

מאות השתתפו אמש בעצרת השנתית לציון יום ההזדהות הבינלאומי עם בעלי החיים במשקים. בעצרת, שהתקיימה ברחבת מוזיאון תל אביב, נטלו חלק שורה ארוכה של אמנים ואנשי ציבור. המסר העיקרי של מארגני העצרת היה המאבק להוצאת פיטום האווזים אל מחוץ לחוק.

העצרת נערכת מדי שנה ב-2 לאוקטובר, תאריך הולדתו של המהטמה גנדי, שהטיף ליחס מוסרי יותר כלפי בעלי החיים ונמנע מאכילת בשר. יום ההזדהות מצוין זו השנה ה-20 בעשרות אירועים בעולם.

השחקן שי אביבי, הפעיל בארגון אנונימוס לזכויות בעלי חיים, הנחה את הערב. השתתפו בו הזמרים אריק סיני, דני ליטני, דני רובס וחמי רודנר; השחקנים אבי גרייניק ולימור גולדשטיין; יו"ר האופוזיציה, יוסי שריד, השרה ציפי ליבני, ח"כ נחמה רונן והשחקנית אורנה בנאי, שהפכה בשנה האחרונה לפעילה הבולטת ביותר למען בעלי החיים, שיגרה אל הקהל מסר מצולם. השף ארז קומורובסקי - שהוציא מתפריט רשת המסעדות "לחם ארז" שבבעלותו את כבד האווז, ופועל לשכנוע שפים נוספים לעשות כמוהו - נאם אף הוא בעצרת.

במקום הוצבו דוכנים של ארגוני בעלי חיים, לצד ארגונים חברתיים לוחמניים דוגמת "כבשה שחורה", ארגון המאבק הסוציאליסטי, וארגונים חברתיים אחדים. מרבית פעילי ארגונים אלה מעודדים אורח חיים צמחוני וטבעוני, מתוך מניעים אידיאולוגיים.

אביבי קרא למשתתפים ליטול חלק פעיל במאבק למען בעלי החיים. "אתם, שזוכרים שגם לשיפוד היתה אמא", אמר, "אתם, שלא רוצים לקרוא לבעלי החיים שניצל או פואה גרא, חייבים להמשיך במאבק, כי רק בעזרתכם יושגו לבסוף מטרותיו".

נאומו של שריד, הנחשב לאחד מאישי הציבור הפעילים ביותר בתחום בעלי החיים, הופרע בקריאות ביניים מצדו של פעיל תנועת המאבק הסוציאליסטי. הפעיל, ספי סמואלוב, האשים את שריד בצביעות ובשיתוף פעולה עקיף עם התאגידים הגורמים לניצול בעלי החיים, והורחק באגרסיביות מאזור הבימה. סמואלוב טען לאחר מכן כי "הדברים לא כוונו אישית נגד שריד, אלא כלפי מה שהוא מייצג. הסכמתו לשבת בממשלה המנהיגה שיטה קפיטליסטית הגורמת לניצול עובדים ובעלי חיים, תוך שהוא ומפלגתו מציגים עצמם כבעלי השקפת עולם סוציאליסטית והומנית - הינה בגדר צביעות".

מטעמי חיסכון - מוותרים על חומרי הרדמה

תנאי גידולם של עגלי החלב והאווזים לפיטום כרוכים בהתעללות קשה עד כדי שהם מוצאים בהדרגה אל מחוץ לחוק במדינות האיחוד האירופי. שני ענפי גידול אלה, שישראל תופסת בהדרגה ממדים של מעצמה עולמית בהקשרם, כרוכים ביסורים קשים מנשוא עבור החיות, קודש להפיכתן ערבות יותר לחך העדין של האדם המערבי.

תנאי הגידול של חיות המשק קשים מנשוא, על פי רוב. אלו תנאים של כליאה בצפיפות רבה, שחיטה בגיל צעיר, מזון חד גוני וריבוי בקצב ובדרכים לא טבעיות. הסיבה היא, תמיד, כלכלית: המשקים מפתחים בהדרגה שיטות גידול לא טבעיות שמטרתן הפקת רווחים מקסימליים בזמן קצר, ותוך שימוש במשאבי קרקע ומזון נמוכים ככל האפשר.

התוצאה של תנאי הגידול הללו הן שיטות אכזריות במיוחד המאפשרות קיום בעלי החיים בצפיפות הדרושה. כך נעקרות קרניים, מקורים נקטמים, זכרים מסורסים, נקבות עוברות הזרעה מלאכותית תכופה בתאי אונס, והעור נצרב לשם סימון החיה. מרבית הטיפולים האלה נעשים, על פי רוב, ללא הרדמה - בשל מחירם הגבוה של חומרי ההרדמה והזמן הכרוך במניעת הסבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully