וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה החדשה של אוסטרליה: לראשונה אישה בתפקיד שרת ההגנה

ראש הממשלה החדש מלקולם טרנבול הודיע על מינוי מאריס פיין: "תהיה אחת משתי נשים בקבינט לביטחון לאומי". מלבדה, חמש נשים נוספות מונו לתפקידי מפתח בקבינט

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

ראש ממשלת אוסטרליה החדש מלקולם טרנבול הציג היום (ראשון) את ממשלתו, ובה מינה לראשונה אישה לשרת ההגנה – תפקיד המאויש במדינות רבות בעולם בידי גברים. טרנבול, העומד בראש המפלגה הליברלית מהשבוע שעבר בעקבות הדחתו של ראש הממשלה הקודם טוני אבוט, הדגיש את מינויה של מאריס פיין בגאווה רבה. "זו שרת ההגנה הראשונה בהיסטוריה של האומה שלנו", אמר בהצגת הממשלה. "היא תהיה אחת משתי נשים בקבינט לביטחון לאומי".

מלבד פיין, ארבע נשים נוספות מונו לתפקידים בכירים בקבינט החדש. בין המשרדים שבהם יכהנו שרות, יהיו גם משרד התעסוקה, המשרד לקידום נשים ומשרד השירות הציבורי המסייע לראש הממשלה. נוסף על מינויי הנשים, הפתיע טרנבול את האזרחים כאשר מינה את סקוט מוריסון השמרני לשר אוצר. מוריסון נחשב למי שהוביל קו נוקשה ביחס להגירה בתפקידו הקודם ואמור להוביל רפורמות כלכליות נרחבות.

עוד בכותרות:
בית המשפט גזר שמונה שנות מאסר על ערן מלכה בגין שוחד
השמיים ישארו פתוחים גם בערב חתונת בר רפאלי
בעל חוב: "התביעה נגד שרה נתניהו - לצורך כיסוי חובות הימורים"

מאריס פיין שרת ההגנה הראשונה של אוסטרליה. GettyImages
"פיין תהיה אחת משתי נשים בלבד בקבינט לביטחון לאומי". פיין/GettyImages

המפלגה הליברלית זכתה בהנהגתו של אבוט בבחירות האחרונות ב-2013 והקימה קואליציה עם המפלגה הלאומית, אולם הבטחותיה להביא לצמיחה כלכלית, לערוך רפורמות, לדאוג ליציבות ולהילחם במהגרים לא חוקיים לא מולאו ברובן. אבוט הודח ביום שני בגלל הכלכלה המדשדשת, חוסר שליטתו באנשי מפלגתו והסקרים שהראו על ירידת הפופולאריות של המפלגה הליברלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully