וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מישהו עשה טובה לדומרני": איך ישפיע החיסול של "הבריון"?

20.9.2015 / 11:20

עדיין לא ידוע מי רצח בסוף השבוע את שלום שלמה, אולם נראה שמדובר בחוליה נוספת בשרשרת ההתנקשויות שבין משפחת הפשע הדרומית לבין אנשי דומרני, אויביהם. "זה לא ייגמר, המלחמה רחוקה מסיום". צפו בדיווח באולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

"מי ש'בזבז' (רצח - י"א) את שלמה, עשה טובה גדולה מאוד לשלום דומרני", כך העריכה דמות המעורה במאבקים בעולם התחתון בדרום הארץ בעקבות חיסולו של שלום שלמה, האח הבכור למשפחת הפשע הדרומית - המסוכסכת עם ארגונו של שלום דומרני. בשנתיים האחרונות, נדמה היה כי בני שלמה, האח הקטן יותר והמושך בחוטים, פעל לגייס שורה של חיילים, "פורשי דומרני", והצליח ליצור מאזן כוחות חדש באזור לכיש ובעיקר באשקלון.

לפי המודיעין המשטרתי, בני שלמה הצליח להשתלט על שורה של עסקים שסרו קודם למרותו של דומרני, בין היתר עסקי כריית חול, כמו גם עסקים קטנים יותר כמו מכולות ופיצוציות. הכול בזכות תכונה אחת - שלפי אנשים בעולם התחתון הייתה בעייתית אצל דומרני - החסכנות, שהייתה ידועה גם כקמצנות. לפי אותם גורמים, הוא לא "צ'יפר" את האנשים שלו ולא חילק מספיק כסף - מה שהוביל אנשים להעביר את נאמנותם לשלמה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שלמה איגד סביבו מאמינים מכל רחבי הדרום, בין אם מדובר בפורשים מהכנופייה הגרוזינית באשדוד או פורשים בכירים אחרים מתוך ארגון דומרני עצמו.

אלא שימי הזוהר של שלמה לא היו ארוכים. תחילה, הוא הסתכסך עם חברי ילדותו, האחים אופיר ועמוס לביא מרחובות. אלה לא אהבו את המעורבות הגדולה של שלמה בעסקים ברחובות, מה שיצר קרע משמעותי ביניהם. החבירה למתחרים, ביניהם גם אנשי אברג'יל, בתוך העיר, לא תרמה להרגיע את המתיחות.

שלום שלמה, העבריין הדרומי שחוסל בלכיש. ניב אהרונסון
שלום שלמה, העבריין הדרומי שחוסל בלכיש/ניב אהרונסון

הקש ששבר את גב הגמל מבחינת דומרני היה כאשר ארבעה חיילים נאמנים שלו - המוציאים לפועל, שליוו אותו במשך שנים, עזבו לטובת משפחת שלמה. לטענת אנשים בעולם התחתון, שלושה חיילים, שהם גם אחים, אף עברו להתגורר בסמוך לביתו של שלמה במושב חלץ. כל אלו, ועוד שורה של חיסולים, בהם חיסולו של ג'קי בניטה ופציעתו האנושה של אבי ביטון, מאחרוני הנאמנים של שלום דומרני, רק הוסיפו לכבודו של בני שלמה, שגם התחבר לדור הצעיר בארגון אברג'יל, להם הציע לעבור גם למושב חלץ. שם, כך נדמה, נבנה אט-אט מושב של ארגון פשע קטן וחכם. "דור ה-וואי", קראו במשטרה לארגון של שלמה, המכונה ה"קומפיוטר".

אלא שאז באה שרשרת של תגובות נגד, עם שחרורו של דומרני מכלא לאחר שריצה עונש של 18 חודשי מאסר בתיק סחיטה של הרב יעקב איפרגן (הרנטגן).

כתב אישום לשלום דומרני בבית המשפט המחוזי באר שבע. נובמבר 2013. דייב בוימוביץ'
דומרני/דייב בוימוביץ'

מרגע שחרורו, נדמה כי דומרני עושה כל שביכולתו על מנת להשיב לעצמו את ההרתעה. חיסולו של מנשה מאור, מהכנופייה הגרוזינית באשדוד בפברואר, ותפיסתו של אחד ה"בולדוגים" של דומרני - שי בנאמו - שנעצר עם רכב תופת לכאורה בדרך לפוצץ את בני שלמה עצמו, גרמו לחוקרי ימ"ר לכיש וליחידה הכלכלית בלהב 433 להבין - שלום דומרני חזר לשטח חזק מתמיד.

"שלום מסתובב כל היום בעיר ולא מפחד מכלום", אמר גורם המעורה בפרטים. "כל הזמן הוא מסתובב עם האנשים שלו, כמו שרון קדוש ואבי ביטון ומראה נוכחות באשקלון. זאת, בעוד בני שלמה מתבצר במבצר שלו בחלץ. גם כאלו שעברו לצד שלו מתבצרים. מלחמת העולם הזו הגיעה לעיר ובסוף הביאה לחיסולו של אחיו הבכור. זה לא ייגמר שם. אני בטוח שיהיו פה עוד תגובות, וגם תגובות נגד". בעולם התחתון בטוחים: המלחמה בין שלמה לדומרני רחוק מאוד מסיום, בטח לאחר שבני שלמה איבד את אחיו הבכור, ששמר על הגחלת בעיקר בעסקים הקטנים יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully