וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסר עולם לאזרח קונגו שרצח את זהבה צ'קול והשליך את גופתה מהחלון

17.9.2015 / 14:58

אריציה אקאל סונגו, אזרח קונגו, הורשע כי חנק למוות את הצעירה בת ה-18 לפני כשנתיים במלון בנתניה. אמה אמרה בבית המשפט: "הוא סתם תפס אותה ורצח אותה. למה? מה היא עשתה לו? היא לא ראתה חיים. בכלל יש לו לב?"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יאיר דניאל

בית המשפט המחוזי בלוד הרשיע היום (חמישי) את אריציה אקאל סונגו, אזרח קונגו בשנות ה-30 לחייו, בגין רצח זהבה צ'קול במלון כרמל בנתניה במרס 2013 וגזר עליו מאסר עולם. סונגו חנק את צ'קול למוות בשיאו של ויכוח על 200 שקלים ולאחר מכן השליך את גופתה מחוץ לחלון. אילנה צ'קול, אמה של הנרצחת שהייתה בתה הבכורה, מיררה בבכי עם הקראת הכרעת הדין והודתה לאל ולשופטים "שעשו לבתה משפט צדק".

האם החד-הורית סיפרה כי לא האמינה שסונגו יורשע ברצח. "לא חשבתי כשנכנסתי אבל ידעתי שהוא יקבל. בהתחלה לא הבנתי, אבל הסבירו לי. הייתי המומה ובכיתי. אבל לא צריך לבכות עכשיו". היא המשיכה: "הבת שלי נכנסה לאדמה ולא רואה אור. את העונש שלו הוא יקבל. היא לא עשתה לו כלום. הוא סתם תפס אותה ורצח אותה. למה? מה היא עשתה לו? היא לא ראתה חיים. עוד לא בת 18, למה לרצוח אותה? בכלל יש לו לב? הוא בן אדם? זה לא בן אדם, אם היה בן אדם, לא היה חונק אותה ולא היה שולח אותה דרך החלון. מה היא עשתה לו?".

לקריאה נוספת:
בגלל 200 שקל: "חנק והשליך הגופה מהמלון בנתניה"
חשד לרצח: גופת צעירה נמצאה מחוץ למלון בנתניה

הוארך מעצרם של החשודים ברצח זהבה צ'קול. דניאל בוק
"עשו לבתי משפט צדק". אמה של אילנה צ'קול/דניאל בוק

לפי כתב האישום, סונגו, שהיה מחוסר בית, ביקש מאחד משחקניה הזרים של קבוצת הכדורגל מכבי נתניה שיארח אותו בדירתו השכורה במלון. כחודש לפני הרצח, פגש סונגו את צ'קול, בת 18, ובין השניים נרקמו יחסי ידידות. בבוקר הרצח בילו השניים בחדר במלון וקבעו להיפגש שוב בשעות הערב, לאחר שסונגו יסיים את עבודתו.

עו"ד איילה אורן מפרקליטות מחוז מרכז הגיבה על ההרשעה: "בית המשפט קיבל היום את עמדתנו והרשיע את הנאשם, אריתיה אקלה סנגו, ברצח זהבה צ'קול. מדובר ברצח אכזרי, במסגרתו חנק הנאשם את צ'קול, ולאחר מכן השליך את גופתה מחלון החדר. במטרה להסוות את עקבותיו, מסר הנאשם מספר גרסאות במהלך החקירה, ואולם בית המשפט העדיף בסופו של יום כאמור את עמדת התביעה והרשיע את הנאשם".

הפרקליטות טענה כי סונגו שב למלון סמוך לשעה חצות. צ'קול, שהמתינה לו כמעט ארבע שעות, כעסה עליו. השניים נכנסו יחד לחדרו של סונגו, שם דרשה ממנו צ'קול שישלם לה את 200 השקלים שהיה חייב לה. סונגו אמר לה כי ברשותו רק מאה דולרים, ולכן הציע לה להמתין עד לבוקר שלמחרת כדי שיוכל להמיר את הדולרים לשקלים ולשלם לה את החוב. צ'קול דרשה שהוא ישלם את החוב במקום, וכשסירב איימה עליו שתפתח את החלון ותצעק שהוא תקף ואנס אותה. בכתב האישום נטען כי באותה נקודה גמלה בלבו ההחלטה לרצוח אותה ולכן חנק אותה. לאחר שאיבדה את הכרתה ונותרה ללא רוח חיים, השליך את גופתה מחוץ לחלון החדר. אחרי המעשה הוא הלך לישון וקם בבוקר לעבודה. הגופה התגלתה רק למחרת האירוע על ידי עובר אורח.

סונגו הודה ברצח ושחזר אותו. כמו כן, נמצאו ראיות שקושרות אותו לרצח. בתחילת הפרשה נעצר השחקן הזר בחשד למעורבות ברצח, לאחר שסונגו הפליל אותו, אולם בהמשך חזר בו סונגו מהטענה ואף ביקש סליחה ממנו במהלך עימות בין השניים שערכה המשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully