וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג מכובד - תלמיד מתל שבע ייצג את ישראל בתחרות בינ"ל בקיקבוקסינג

אחמד אבו סוויס

17.9.2015 / 11:42

אחד הכישרונות המבטיחים בענף הקיק בוקס בישראל הוא בילאל אבו סריחן (17) מתל שבע. לפני כחודש הוא קטף את מדליית הארד היוקרתית באליפות אירופה לנוער ומוקדם יותר השנה, גם את תואר אלוף ישראל.

צלם: בני בן סימון. עורך ווידאו: מיכאל ברגמן

בילאל מתאמן בקיק בוקסינג בצורה מקצועית מגיל 9. את האהבה לתחום ספג בבית מאביו, סאבר אבו סריחן, אחד המאמנים הבכירים בישראל. הקיק בוקסינג עבורם הוא ספורט וגם כלי להגנה עצמית. "אצלי זה התחיל כאמצעי הגנה", מספר סאבר. "הייתי חוזר הביתה מבית ספר כל יום עם פרצוף מנופח ממכות ולאימא שלי נמאס. היא הזהירה אותי שאם לא אלמד להגן על עצמי היא תשאיר אותי כל היום בבית".
בילאל התחיל את לימודיו בכיתה י"א לפני כמה ימים בתיכון מקיף שגב שלום, והצלחתו הבין לאומית לכדה את תשומת ליבם של חבריו לכיתה. "כשחזרתי אחרי אליפות אירופה לבית הספר כולם הסתכלו עלי בצורה מוזרה. לא האמינו שאני זה שהתחרה והצליח. אחר כך ביררו עם המורים ומנהל בית הספר איך אפשר להתאמן איתי".
מסלם אלחמאמדה מנהל בית הספר מקיף שגב שלום, מרחיב בסוגיית הגאווה המקומית ומספר על תלמידים שמסתכלים על בילאל כמישהו שונה, במובן הטוב של המילה. "זה נותן לבילאל הרגשה של 'סלב' ואנחנו תמיד נעזור לו ונרגיש גאווה על כך שיש לנו תלמיד מצטיין", לדבריו. למרות ההישג המכובד בילאל לא מתכוון לנוח על זרי הדפנה. הוא מתכנן להשקיע באימונים באותה הרצינות בדיוק במטרה לזכות בתואר אלוף העולם.
בשנה האחרונה הוא זכה בתואר אלוף ישראל, וההישג האדיר מאליפות הנוער שנערכה במדריד מהווה לגביו רק תמריץ לקראת ההתמודדויות הבאות. "מקום שלישי זה לא רע", הוא אומר. "בעיקר כי זו הפעם הראשונה שאני יוצא לחו"ל". אביו ומאמנו נשמע מרוגש קצת יותר. " ירדו לי דמעות אחרי שהבנו שזכינו במקום השלישי. אתה קורע את הנשמה שלך כמה חודשים על פייטר שהוא גם הבן שלך, מקווה שיצא משהו טוב ובסופו של דבר אתה רואה אותו עולה בגאווה על הפודיום".
בתחרות במדריד השתתפו שנים עשר מתחרים מישראל ובהם שני בדואים מהדרום, בילאל אבו סריחן ותאמר אבו געפ. מבחינת בילאל, "מדובר הישג גדול לנגב ולמגזר". על דוכן המנצחים הוא עלה עטוף בדגל ישראל בלב שלם. "אתה מייצג את הנבחרת שלך והמדינה שיצאת מטעמה לתחרות - ואני יצאתי לייצג את מדינת ישראל לא שום מדינה אחרת. כל המתחרים עלו עם הדגלים של המדינות שלהם ואני לא שונה מהם בדבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully