וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השערורייה החדשה של מנהיג הלייבור: לא שר ההמנון בטקס זיכרון

16.9.2015 / 17:20

ג'רמי קורבין ספג ביקורת חריפה בבריטניה לאחר ששתק בטקס לציון 75 שנה למלחמה עם גרמניה הנאצית. "קורבין השפיל את המלכה", נכתב בעיתונים. ואולם, המפלגה מסרה: "הוא עמד בדממה מכבדת"

צילום: רויטרס עריכה: שניר דבוש

מנהיגה החדש של מפלגת הלייבור בבריטניה ג'רמי קורבין ספג היום (רביעי) ביקורת נוקבת לאחר שלא שר את ההמנון הלאומי במהלך טקס דתי לציון 75 שנה למתקפה של גרמניה הנאצית על הממלכה שהתקיים אתמול.

העמודים הראשיים בעיתונים בבריטניה פרסמו את התמונות של המנהיג הסוציאליסט, המתנגד למלחמה ומלוכה, כשהוא עומד בדממה כשאלו שסביבו שרו "אלוהים שמור על המלכה" במהלך הטקס בקתדרלת סנט פול בלונדון. הכותרות זעקו "קורבין השפיל את המלכה ואת המדינה" ו"לא שמר על המלכה".

החלטתו של קורבין, שנבחר ברוב קולות ביום שבת, אך זוכה בתמיכה מצומצמת יותר בקרב חברי מפלגתו, ספג ביקורת מצד אנשי כוחות הביטחון ואף מצד גורמים בלייבור. "זה מעליב ופוגע בעם", אמרה לרשת BBC קייט גרין, חברת פרלמנט מטעם הלייבור וחברה בצוות המדיני של קורבין. כשנשאלה אם הוא היה צריך לשיר את ההמנון, היא השיבה: "אני חושבת שזה היה מתאים ומכבד את רגשות העם אילו הוא עשה זאת".

מנהיג מפלגת הלייבור ג'רמי קורבין בטקס לציון 75 שנה למלחמה של בריטניה בגרמניה הנאצית, 15 בספטמבר 2015. AP
קורבין בטקס הזיכרון בלונדון, אתמול/AP

המפלגה מסרה כי נוכחותו של קורבן בטקס שציין את הקרב בין חיל האוויר המלכותי לבין הלוטוואפה ב-1940 מסמלת את הכבוד שהוא מפגין עבור אלו שהשתתפו בלחימה. "הגבורה של חיל האוויר המלכותי בקרב על בריטניה היא דבר שכולנו חייבים להפגין כלפיו כבוד", נמסר בהצהרה של המפלגה. "הוא עמד בדממה מכבדת במהלך ההמנון".

קורבין החל כמועמד אלמוני שהתקשה אף להיכנס למרוץ לראשות המפלגה, אך הוא רכב על גל מפתיע של תמיכה כדי לזכות ברוב קולות הבוחרים. ואולם, עלייתו המפתיעה מפלגת את הלייבור. חלק מחברי המפלגה, במיוחד במוסדותיה, חוששים שהוא ירחיק מצביעים בשל עמדותיו הרדיקליות, שכוללות דרישה לפירוק מנשק גרעיני, הלאמה ומסים על מרוויחי משכורות גבוהות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully