וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנמרק: בת 15 רצחה את אמה לאחר שהושפעה מסרטוני דאעש

ליסה בורש דקרה את אמה 20 פעמים אחרי שצפתה יחד עם בן זוגה העיראקי בתיעוד ההוצאות להורג של הארגון הקיצוני. בית המשפט גזר עליה תשע שנות מאסר ועל חברה 13 שנים

עריכה: גדי וינסטוק

נערה דנית דקרה למוות את מה לאחר שהושפעה מסרטונים של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), שבהם צפתה יחד עם בן זוגה שהחזיק באידיאולוגיה מוסלמית קיצונית. ליסה בורש בת ה-15 תקפה את אמה בחודש אוקטובר אשתקד בזמן שישנה במיטתה בביתם בכפר קוויסל, כפר קטן שבצפון חצי האי יוטלנד. התביעה טענה כי בורש התכוונה לטוס לסוריה ולהצטרף לשורות דאעש ובית המשפט גזר עליה תשע שנות מאסר.

לפי פסק הדין, היא דקרה את אמה 20 פעמים אחרי שצפתה במשך שעות ביוטיוב בסרטונים שבהם תועדו ההוצאות להורג של דייוויד היינס ואלן הנניג בידי דאעש. בבית המשפט נטען כי בורש ובן זוגה העיראקי בחתיאר מוחמד עבדאללה בן ה-39, שמואשם כי ביצע את הרצח עמה, צפו יחד בסרטונים. בורש הכירה את עבדאללה במרכז פליטים סמוך לכפר והוא צפוי להיות מגורש מהמדינה לאחר שירצה את 13 שנות המאסר שנגזרו עליו.

אחרי הרצח, בורש התקשרה למשטרה ודיווחה כי "שמעתי את אמי צורחת והסתכלי מחוץ לחלון וראיתי גבר לבן רץ על עקבותיו. בבקשה בואו לכן, יש דם בכל מקום". אז היא המתינה להם בסבלנות ולאחר שהמשטרה הגיעה, הם גילו את בורש רגועה לחלוטין, כשהיא צופה בסרטונים באייפון שלה. כשנשאלה היכן אמה, היא הצביעה על הקומה העליונה בבית מבלי שהפסיקה לצפות בקטעי הווידאו. ינס הולטגרד, אביה החורג של בורש, סיפר כי היא נותרה תומכת נלהבת של דאעש וכי הוא חושש שעמדותיה יקצינו עוד יותר במהלך שהותה בכלא.

ליסה בורש, נערה דנית שרצחה את אמה לאחר שהושפעה מסרטוני דאעש. טוויטר, צילום מסך
ליסה בורש, הנערה הדנית שדקרה את אמה/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully