וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים נגד טאבלטים: עתירה נגד פרויקט הטכנולוגיה המתקדמת בכיתות

משה שטיינמץ

9.9.2015 / 22:45

גביית אלפי שקלים מהורים, אי-הדרכה מוקדמת לשימוש נכון במכשירים ו"הדבקת הילדים למסכים" הן רק חלק מהסיבות שהביאו הורים ואנשי מקצוע למחות נגד הכנסת הטאבלטים למערכת החינוך. "אנחנו לא נגד טכנולוגיה, אנחנו בעד בריאות הילדים"

תלמיד משתמש בטאבלט בשיעור. ShutterStock
"הבעיה טמונה בהכנסת הטאבלטים בחופזה וללא לימוד מוקדם"/ShutterStock

נציגי הורים מעשר רשויות צפויים להגיע מחר (חמישי) לבית המשפט העליון במסגרת "מאבק הטאבלטים", במסגרתו מוחים ההורים על תכניות משרד החינוך לרכישת טאבלטים ומחשבים ניידים בעלות של אלפי שקלים, תוך הפרה של המגבלות הקיימות בחוזרי המנכ"ל על תשלומי הורים. ההורים מובילים את המחאה ומגישים את העתירה בסיוע ובליווי חבר הכנסת יוסי יונה (המחנה הציוני), עו"ד הרן רייכמן ועו"ד נוה גור. בראש העתירה עומד חתן פרס ישראל לחינוך, פרופ' גבריאל סלומון.

"הכנסתה של טכנולוגיה מתקדמת למערכת החינוך בלתי נמנעת ואף מבורכת", אמר ח"כ יונה. "הבעיה טמונה בכך שהכנסתם של הטאבלטים נעשית לבתי הספר נעשית בחופזה וללא לימוד מוקדם של היתרונות והחסרונות הצפויים של יוזמה זו. מעורבותם של גורמים מסחריים בעלי אינטרס כלכלי מובהק, בקידום מסיבי של הפרויקט בבתי הספר וזאת על אף אי הסכמה של הורי התלמידים הינה דבר פסול". לדבריו, "רק לאחרונה התקיימו דיונים בוועדת החינוך של הכנסת שביקרה באופן חריף את התנהלות משרד החינוך בנושא ודרשה לבחון מחדש את הפרויקט, אך המשרד והשר בנט העומד בראשו ממשיכים בשלהם. המאבק ימשך עד שדרישות ההורים ייענו".

פרופסור יוסי יונה בכנס של מפלגת העבודה, דצמבר 2012. נמרוד סונדרס
"ועדה דרשה לבחון את הפרויקט, אבל בנט בשלו". יונה/נמרוד סונדרס

"אנחנו לא נגד טכנולוגיה, אנחנו בעד בריאות ילדי ישראל", הבהיר עו"ד גור, חבר מועצת עיריית הוד השרון ואב לילדים בכיתות ג' ו-ו'. "הפרויקט לא רק מוביל להצמדה מוסדית של ילדינו למסכים במשך כל שעות היממה, שיש בה כדי להוביל לנזקים בריאותיים, רגשיים, מוחיים, חברתיים, לימודיים ואחרים, אלא הוא אף פרויקט לא חוקי, שמבוסס על גביית תשלומים אסורה ולחריגה מסמכותו של משרד החינוך, שמביא גם לאפליה קשה בין עיר אחת לעיר אחרת, בין בית ספר אחד באותה עיר לבית ספר אחר, ובין ילד אחד לילד אחר באותה כיתה. זו התפרקות טוטאלית של משרד החינוך ושל הרשויות התומכות בפרויקט זה מאחריותם לחינוך ממלכתי, והגיעה השעה לעצור את הניסוי הבלתי מבוקר הזה בילדינו".

עו"ד רייכמן אמר כי התכנית אינה אלא ראיה להתפרקות משרד החינוך. "תכנית משרד החינוך הינה בלתי חוקית באשר היא מבוססת על גביית תשלומי הורים שלא כדין וכן בשל היותה מעודדת הצמדת ילדים לאמצעי קצה טכנולוגיים המסכנות את הילדים מבחינות רבות", אמר. "אין להתעלם מההקשר הרחב של העתירה לפיו משרד החינוך מבקש לקדם תכניות לימוד חדשניות מבחינתנו, על בסיס בלתי שוויוני תוך הסתמכות על תשלומי הורים. בכך, אנו עדים להתפרקות משרד החינוך מאחריותו לחינוך ממלכתי שווה לכל עבור תהליכי הפרטה מסוכנים. בתכנית זו אף נחשפנו לכך שהתנהלות זו מובילה לשיסוי הורים אלו באלו ולמול מערכת בתי הספר בשל המחלוקות על התפיסה החינוכית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully