וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורה בירושלים: איימו לפטר אותי כי אינני מגלחת את בתי השחי

משה שטיינמץ

9.9.2015 / 20:41

המורה, בת 26, טוענת כי הושפלה על ידי מנהלת בכירה במוסד, ונתבקשה להגיע בחצאיות ארוכות ובחולצות עם שרוולים לבית הספר משום ש"תלמידים עלולים לראות את זה ולהיעלב". המורה: "התקשיתי להאמין"

מורה שאוימה בפיטורין כי לא גילחה את בית השחי. פייסבוק, אתר רשמי
"אני, שעתידה להיות מורה טובה, לא אוכל לתרום כי יש לה צורך אסתטי שאני תופסת כאבסורד". המורה/אתר רשמי, פייסבוק

מורה בת 26 מירושלים טוענת כי הושפלה ואוימה בפיטורים בבית הספר שבו היא מלמדת משום שאינה מסירה את שיער בתי השחי שלה, ונדרשה להגיע לבית הספר בחולצות עם שרוולים ובחצאיות ארוכות. זאת, למרות שקוד הלבוש בבית הספר מתיר לחשוף את השוקיים ואת בתי השחי. "התקשיתי להאמין לסיטואציה", סיפרה בפוסט שחשף את המקרה בעמוד הפייסבוק שלה.

לדבריה, היא התקבלה לעבודה בבית ספר לאחר שהשקיעה מאמצים רבים על מנת לסיים את ההכשרה הנדרשת לכך. "כבר כל כך שמחתי שסוף סוף אזכה להתחיל לעשות את הדבר שאני הכי אוהבת – ללמד. בין הכנות אחרונות לחתימה על החוזה, מנהלת כוח האדם ביקשה ממני לצאת מהקבוצה ולבוא איתה לחדר אחר, ובדרך התלוותה אלינו מנהלת בכירה יותר של החברה", כתבה. "יש איזה עניין שאני מצטערת שאני צריכה להעלות בפנייך כי הוא לא נעים לי והוא מביך, אבל מחובתי לעשות זאת", אמרה לה הבכירה, לטענתה. "קיבלתי עלייך כבר כמה תלונות. יש לך בעיית היגיינה. את לא היגיינית, וזה מאוד בולט ומפריע".

"לא נוכל להמשיך להעסיק אותך אם זה ימשיך להיראות כך"

לאחר מכן, היא הבהירה כי ב"היגיינה", התכוונה לגילוח שיער. לדברי המורה, הבכירה אמרה לה: "יש לך בעיית גילוח מסוימת. את לא מורידה שיערות וזה לא היגייני. זה מפריע, ואני חוששת שלא נוכל להעסיק אותך כאן אם זה ימשיך להיראות ככה". הצעירה הסבירה לה כי עבורה מדובר בעניין אידאולוגי, ואף אמרה זאת לאשת הצוות והדגישה בפניה כי היא "לחלוטין היגיינית, מתקלחת אפילו פעמיים ביום". אולם המורה סיפרה שהמנהלת ענתה כי "כשיש לך שיערות ברגליים חלק מהתלמידים עלולים לראות את זה ולהיעלב. וגם, כשיש שיער בבית השחי נוצרים כתמי זיעה ונודף ריח לא נעים". לאחר מכן, סיפרה כי נתבקשה "ללבוש חצאיות ארוכות וחולצות עם שרוול, ולשים כמות נכבדת של דאודורנט ובושם".

"אם לא אשבור את ערכי השוויון שלי, שבהם עמדתי כבר שנים למרות הקושי שהחברה גם ככה מטילה עלי באופן לא רשמי, אפוטר מעבודתי בבושת פנים", כתבה. "אני, שעתידה לפי הציפיות להיות מורה טובה בשכר מינימום, לא אוכל לתרום מזמני לאנשים שצריכים אותי בגלל שלה יש צורך אסתטי שאני תופסת כאבסורד". לבסוף, כתבה: "חוקית, אני רשאית להפגין את שיערות רגלי ובית שחיי בריש גלי ואף מנהלת עם סריג וורוד ושרשרת שנראית כמו נפיחה של חד קרן לא רשאית לומר לי אחרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully