וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בצלם" מועמד לפרס - גולשים ישראלים מחו: "נצביע לארגונים באפריקה"

9.9.2015 / 18:10

לאחר שארגון זכויות האדם הישראלי קרא לגולשים להצביע לו בתחרות הולנדית, שבה הוא עשוי לקטוף פרס של מאה אלף אירו, גולשים זעמו וקראו להצביע לארגונים זרים, כדי לסכל את זכיית "בצלם". "הארגון לא מגן על זכויות, אלא משחיר את ישראל"

הדרכת וידאו של "בצלם" בכפר מופקרה, דרום הר חברון, 2009. בצלם, מערכת וואלה! NEWS
"אתם לא פעילי זכויות אדם, אתם פעילים להשמדת העם היהודי". פעיל בצלם בהדרכת מצלמות/מערכת וואלה! NEWS, בצלם

ויכוח סוער פרץ היום (רביעי) ברשת, כאשר ארגון זכויות האדם "בצלם", פרסם פוסט בדף הפייסבוק שלו ובו הוא קורא לגולשים להצביע עבורו לקבלת פרס "טוליפ" לזכויות אדם, ולזכות במימון של מאה אלף אירו להמשך פעילות הארגון. מאחר ש"בצלם" הוא ארגון שנוי במחלוקת שזוכה לביקורת קשה מצד לא מעט ישראלים, החלו הגולשים להודיע כי הם מצביעים לארגונים המתחרים, ולזכות דווקא את ארגון זכויות האדם באפריקה בקולות הישראלים.

"מימון זר לכיבוש? בהחלט", נפתח הפוסט שפרסם הארגון בדף הפייסבוק. "'בצלם' מועמד לפרס טוליפ לזכויות אדם, המוענק על ידי משרד החוץ ההולנדי. בנוסף לכבוד הרב, אם נזכה בפרס נקבל מאה אלף אירו, שאותם נקדיש לחשיפת עוולות הכיבוש ולמאבק בהפרות זכויות האדם הנגרמות כתוצאה ממנו". בהמשך, נכתב: "אמנם אנחנו לא באקס פקטור, אבל גם המאבק בכיבוש זקוק לקול שלך! הזוכה בפרס נבחר מתוך רשימה שמחציתה נקבעת בהצבעה פתוחה לציבור, כך שההצבעה שלך תקבע האם ל'בצלם' סיכוי לזכות בפרס".

התגובות הזועמות לא איחרו להגיע, וחלק מן הגולשים הודיעו כי יצביעו לארגוני זכויות אדם זרים, ולו כדי ש"בצלם" לא יזכה בפרס. "הצבעתי... לארגון זכויות האדם באפריקה. אתם לא פעילי זכויות אדם אלא פעילים להשמדת העם היהודי", כתב אחד מן הגולשים הראשונים שהעלה את הרעיון. "גם אני הצבעתי לזכויות אדם באפריקה", הוסיף גולש אחר, ואחד נוסף כתב: "תודה על הרעיון! כולם להצביע לארגוני זכויות אדם באפריקה!".

סדנת מתנדבים של "בצלם" בסוסיא, דרום הר חברון. בצלם,
בצלם: "שמחים שהפוסט מעורר דיון"/בצלם

עם זאת, לא מעט גולשים הביעו סלידה מן הביקורת על הארגון וחיזקו את פעילות הארגון. הגולשים המתנגדים לא נותרו חייבים, וכתבו כי כל מטרתו של "בצלם" איננה הגנה על זכויות אדם, אלא "השחרת מדינת ישראל בארץ ובעולם". "רק בארץ ההזויה שלנו אתה תהיה מועמד לקבל פרס לזכויות אדם, כי אתה מגן על זכויותיהם של תומכי דעאש וחמאס", כתב אחד הגולשים.

גולש נוסף ניסה להרגיע את הרוחות ולדבר ברוח טובה: "קח הכול בקטנה. לפחות תהיה סמוך ובטוח שדבר טוב אחד יצא מהפוסט הזה של בצלם, והוא שכולנו נדאג שהקרובים לנו יצביעו עבור ארגוני זכויות האדם באפריקה".

מארגון בצלם נמסר בתגובה "אנחנו גאים מאוד להיות מועמדים לפרס טוליפ לזכויות האדם. נהיה יותר גאים אם נזכה בפרס הכספי ואותו נגדיש לתיעוד ומחקר של עוולות הכיבוש". לדברי הארגון, "אנו שמחים שגם הפוסט הזה מעורר דיון בסוגיה הזו שרוב הזמן רובנו הישראלים מתעלמים ממנו. כמו כן אנחנו מזמנים את הציבור הרחב להצביע עבורנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully