וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחם חינם- יוזמה פרטית לתרומת כיכרות לחם לנזקקים

אנה רויטמן

8.9.2015 / 8:10

מיזם "לחם חינם" לחלוקת מזון לנזקקים החל לתפוס תאוצה ברשתות החברתיות בתחילת השנה, ולאחרונה הגיע גם לאשקלון. בעלי מכולות פרטיות בעיר מעמידים במסגרת המיזם ארגזי לחם לחלוקה לטובת אנשי השכונה, ונראה כי אופן חלוקה שכזה מונע מידת מבוכה מיותרת מהנזקקים

צלם: זוהר גואטה. עורך ווידאו: מיכאל ברגמן

עונת החגים הישראלית היא שעת מבחנם הגורלית של עמותות הסיוע ומשרד הרווחה, לא רק בתחילת השנה. שלל יוזמות פרטיות לאיסוף מזון למען נזקקים מבקשות תדיר לחזק את טווח הסיוע ורמת התחכום בשעת המסירה. מתי אליהו, בעל מכולת מאשקלון ושותף למיזם "לחם חינם" מציב ארגז כיכרות לחם לחלוקה באופן קבוע בשבועות האחרונים, ומוצרי צריכה בסיסיים אחרים מתווספים לארגז על ידי לקוחותיו. "הארגז נשאר מחוץ למכולת אחרי שעת הסגירה ואז נזקקים לוקחים לעצמם מוצרים בחשאיות. אנחנו משתדלים למלא את הארגז כמה שניתן בעצמנו ואם הציבור יוסיף, כמובן שזה יעזור מאוד. בכל מקרה – זה פחות בושה לי כמחלק ולהם כנזקקים"

המיזם החל לפעול באזור הצפון כאמור, על ידי אסף נחשון מיבניאל. השיטה די פשוטה, כל מי שרוצה לקחת חלק בפעילות ניגש למכולת הקרובה לביתו, מספר לבעל המכולת על המיזם, קונה כמה כיכרות לחם ומציב שלט "לחם חינם צריך- קח מהארגז. יכול? קנה ושים בארגז".
בעלי מכולות מספרים כי הלחמים הללו נחטפים ממש כמו לחמניות חמות. השמועה על המיזם הזה הגיעה למשפחות נזקקות רבות שנעזרות בו. כדי שלא יישאר אדם אחד רעב בעיר , דף הפייסבוק "אשקלונים מודאגים" דואג לפרסם תמונות של בעלי המכולות שמצטרפים לשליחות הזו בתקווה שעוד רבים ילכו בעקבותיהם.

העובדים במכולת "ראובן" בעיר לא מסתפקים בתרומת לחם והם הציבו קופת צדקה שכונתית שבסוף כל חודש הסכום שנאסף בה ניתן למשפחה נזקקת אחרת. אהרון אברהם, עובד במכולת מספר: " כמעט כל ערב יש אנשים שלוקחים, בהתחלה התביישו הם להיכנס והיום אנחנו רואים שהם לוקחים בדיוק מה שהם צריכים – לא יותר". אוריאל מכבי, בעל מכולת "מכבי" " מספר על לקוחה שבאה לקנות חלות ושאלה אותו אם היא יכולה להשאיר את הקנייה בארגז למטרות חלוקה. "אנשים באופן טבעי הוסיפו ביצים יין ושמן , והתפלאתי לראות אנשים שאני יודע שאין להם הרבה, וביוזמתם מוסיפים מוצרים אחרים לארגז".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully