וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המדינה מזלזלת בחלשים": חולים ממתינים 10 שעות בשל עומס ברמב"ם

7.9.2015 / 21:21

תושבי הצפון נאלצים לחכות שעות ארוכות בחדר המיון במוסד הרפואי בשל תפוסה מלאה במחלקות הפנימיות ומחסור במיטות. בעלה של חולת סרטן: "הצוותים נופלים מהרגליים, אבל השרים לא רואים אותנו. זה מתסכל"

עומס במיון בית חולים רמב"ם, ספטמבר 2015. דוברות רמב"ם,
"המסדרונות מלאים גם במחלקות הפנימיות". חדר המיון ברמב"ם, היום/דוברות רמב"ם

מצוקת מיטות האשפוז בבתי החולים: בבית החולים רמב"ם שבחיפה נרשם הערב (שני) עומס גבוה בחדר המיון. בין 148 הממתינים לטיפול במחלקה לרפואה דחופה בבית הספר המרכזי בצפון, יש גם כאלו הנמצאים שש, שמונה ואף עשר שעות.

חלק ניכר מהעומס נגרם משום שחולים רבים מאושפזים במיון ולא במחלקות הפנימיות של בית החולים, שמלאות עד אפס מקום. חלקם אף מאושפזים במיטות המוצבות המסדרונות המחלקות.

לקריאה נוספת:
עומס קיצוני בחדרי המיון: "החולים מתייאשים והולכים"
עקב העומס: חולים רבים מעדיפים שלא להתאשפז בבתי חולים
בעקבות העומס: בשיבא ביקשו - "אל תפנו אלינו אמבולנסים"
התקפי לב מסוכנים יותר בסופי שבוע

חדר מיון תל השומר. ראובן קסטרו
לדברי ד"ר וייסמן, הבעיה חריפה יותר באזור הצפון. מיון בשיבא בתל השומר, פברואר 2015/ראובן קסטרו

ד"ר אבי וייסמן מהנהלת המוסד הרפואי סיפר כי במקרה שבו ממתינים יותר מ-95 בני אדם בתור למיון, המצב מוגדר "אור אדום". לדבריו, אין שום סיבה שיכולה להסביר את העומס החריג, וכי אין חוקיות מסוימת או עונות שבהן צפויים עומסים גבוהים יותר. "במחלקות הפנימיות הפרוזדורים כבר מלאים ולכן אנחנו נאלצים להשאיר אנשים במיון, הן מלאות אצלנו באופן קבוע", אמר וייסמן והסביר כי הבעיה חריפה יותר באזור הצפון. "אין טיפול המשכי מספק והבעיה החמורה מכל היא עם חולים מונשמים", הוסיף.

חלק לא קטן מהעומס נגרם לדבריו גם בשל היעדר מוסדות אשפוז עבור האוכלוסייה המבוגרת. "תוחלת החיים בישראל עלתה, אבל לא נוצר פתרון עבור המבוגרים שצריכים להיות במוסדות אשפוז וחלק מבעיה זו מתנקז לחדרי המיון", אמר.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
שביתת מתמחים בבית החולים רמב"ם, אוקטובר 2011. ערן גילווארג
"השרים לא רואים אותנו, את מי שסובל". חדר המיון ברמב"ם/ערן גילווארג

אמין חליל מכפר בענה שבגליל המערבי הגיע עם אשתו מייסר החולה בסרטן קצת אחרי השעה 11:00 בבוקר. הוא עומד מיואש ליד מיטתה ומצפה כי יוחלט לגבי המשך הטיפול בה. "הסיוט התחיל כבר בתור בדוכן הקבלה. אחרי המתנה של חצי שעה, התקבלנו למיון ואז המתנו שוב, הפעם שלוש שעות, עד שרופא ראה את אשתי", אמר.

לדבריו, "זה מצב מתסכל ומכעיס. אני חושב שהמדינה מזלזלת בחולים, באנשים הכי חלשים שנמצאים במצב הכי קשה, שצריכים הכי הרבה עזרה. את השרים מעניינים הגז, הכיסא והעניבה. הם לא רואים אותנו, מי שסובל". על הצוותים הרפואיים אין לו כעס והוא מאחל להם הצלחה. "שאלוהים יעזור להם. צוותי הרפואה והאחים והאחיות נופלים מהרגליים. אין די כוח אדם. יש המון מאבטחים ושומרים ומעט רופאים", אמר.

חליל אמר כי חולים רבים ובני משפחותיהם נקלעים למצוקה בשל ההמתנה הממושכת ורבים מהם מאבדים סבלנות, צועקים ומאשימים את צוותי הרפואה במצב. "זה עצוב, אני רוצה לבכות כשאני רואה את המצב ואת אשתי שממש סובלת", אמר בכאב.

"נשאר פה עוד זמן רב"

חליל יודע כי גם אם יוחלט להעביר את אשתו למחלקה טיפולית, ייתכן שהיא תישאר עוד זמן ממושך במיון. "הבנתי כבר שאין מספיק מיטות אשפוז במחלקות וכנראה נשאר פה עוד הרבה זמן", הוסיף בתסכול.

לדברי וייסמן, ברמב"ם ממליצים למי שאינו במצב המחייב להגיע למיון כי ימנע מהגעה או שיבדוק את מצב העומס בבית חולים אחר באזור. מי שמגיע מהגליל העליון או מאזור העמק, אמר, מוטב שיבדוק את מצב התפוסה בבית חולים אחרים בצפון. "אני מניח ששם הם יזכו לטיפול מהיר יותר", קבע.

לשם כך ניתן להיעזר גם באתר האינטרנט של בית החולים, שם מצוין משך ההמתנה המשוער בחדר המיון. נכון לכתיבת שורות אלו, מדובר בשש שעות המתנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully