וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לסייע לפליטים הסורים אך לא בשטחנו

7.9.2015 / 10:00

יפות נפש והגנה על זכויות אדם לא יכולות להיות מרשם להתאבדות לאומית. הדיבורים על הכנסת פליטים לארץ משדרים מסר מסוכן למאות אלפי סורים שידם לא משגת לממן נסיעה לאירופה, להגיע אל גדרות הגולן ולהיצמד אליהם עד שישראל תאפשר להם להיכנס

פליטים מהגרים סורים באירופה משבר הפליטים באירופה. רויטרס
פליטים סורים בדרכם לגרמניה/רויטרס

בימים האחרונים נשמעות קריאות להכנסת פליטים סורים לישראל מצד ח"כ הרצוג, שטרן ועיסאווי פריג'. אנשים אלו, מעלים טענות נבובות בדבר הכנסת כמות קטנה של פליטים, בשם ההומאניות, זכויות האדם והסולידריות האנושית, תוך שהם מתעלמים מהעובדות לגבי תופעת ההגירה העולמית ותוצאותיה במקומות אליהם מגיעים מהגרים. אולי בעצם הרצוג ועיסווי פריג' רוצים כניסה המונית של מוסלמים לכאן כי אולי ברבות הימים הם יתאזרחו ויהפכו לתומכיהם? אולי הם מנסים להתחנף לבוחריהם הערבים? שאלה שצריך להציב להם בריש גלי.

שלושת הח"כים אינם מבינים שאם ישראל תכניס אפילו 100 פליטים הרי תפוץ השמועה ברחבי סוריה, ששוויץ של המזרח התיכון פותחת את גדרותיה – וכל דכפין יטה ויבוא. מה תעשה ישראל אל מול מחזה האימים שבו עשרות או מאות אלפי פליטים נצמדים אל הגדר בבקשה להיכנס לישראל? מה יעשו חיילי צה"ל באם תתרחש פריצה של הגדרות? האם הגולן ייכבש מאיתנו ללא ירייה אחת? האם הקיצונים בערביי הגליל ינסו לנצל זאת לצורך הקמת מהומות ואולי לניסיון הפיכה? ומי ערב לכך שלא יכנסו יחד איתם גורמי טרור רצחניים?

הדיבורים הנבובים הללו משדרים מסר מסוכן למאות אלפי סורים, שידם אינה משגת לממן נסיעה לאירופה, להגיע אל גדרות הגולן ולהיצמד אליהם בתקווה שישראל תאפשר להם להיכנס. במקרה כזה מובטחת לכם עתירה שתוגש לבג"צ על ידי ארגוני השמאל. יתכן מאוד שבג"צ שוב יפגע בהפרדת הרשויות ויורה לממשלה להכניס פליטים לישראל.

המציעים אינם מבינים כי פליטים אינם מגיעים בקבוצות קטנות. הגירה מתחילה בקטן ולאחר מיכן הופכת להיות שטף של מהגרים שאינם מהססים לרמוס שום גדר בדרכם אל מדינה טובה יותר שיכולה לספק להם פרנסה וביטחון. ראו מה קרה עם המסתננים מאפריקה. דומה שיש כאלו שלא לומדים לקח.

אני גם לא מצליח להבין את שטרן והרצוג הנחשבים לציונים. האם בשל רצון להשיג כותרת הם מוכנים לסכן את הדמוגרפיה בישראל? הם לא מבינים כי הגירה מוסלמית אינה רק ילדים אומללים, נשים וזקנים, אלא ילודה בעתיד בהיקפים גדולים, מסגדים ולאומיות ערבית אנטי יהודית בתוך מחנה פליטים. באירופה ערים שלמות הפכו להיות מסוכנות לאירופאים בשל אי הבנת עניין זה.

הכנסת פליטים סורים תשדר גם מסר לפלסטינים מארצות שסביבנו – את ישראל ניתן לכבוש בהליכה. צריך רק להיצמד אל הגדר. עמותות השמאל יעשו את שלהן ואם הן לא יעזרו אזי נפרוץ את הגדר ופשוט נצעד פנימה – מי יעצור אותנו לנוכח קשירת ידיהם של חיילי צה"ל?

אני חרד לגורל המדינה היהודית אם ראשיה לא ידעו לעמוד בפרץ ובלחץ התקשורתי של השמאל. מעל 60 שנה שאנו נלחמים כאן ומשלמים מחיר דמים יקר כדי ליצור בית יהודי מתבדל משאר העמים שסביב. התנהלות חסרת אחריות, שאינה מבינה שאין דבר כזה כמות קטנה של פליטים והשטף בוא יבוא, תסכן את המדינה היחידה שיש לנו.

עיקרון המדינה היהודית הוא עיקרון על בשיטתנו החוקתית והדמוקרטית. עקרון זה עוגן במגילת העצמאות, בחוקי היסוד שלנו ובפסיקת בית המשפט העליון. ברם, אם לא נבין היום כי אין מדינה יהודית ללא רוב יהודי מוחץ אזי עיקרון זה יעלם ואיתו גם אנחנו. לא יהיה קיום לישוב יהודי כאן אם לא תהיה כאן מדינה יהודית.

יצחק הרצוג, עצרת מחאה בעקבות פיגוע הדקירה במצעד הגאווה בירושלים, גן מאיר תל אביב, אוגוסט 2015. מגד גוזני
ומי ערב לכך שלא יכנסו יחד איתם גורמי טרור רצחניים? יצחק בוז'י הרצוג/מגד גוזני

יפות נפש והגנה על זכויות אדם אינן יכולות להיות מרשם לכיליון ולהתאבדות לאומית. אני יכול לנחש שעיסווי פריג' לא חרד מהחלשת הרוב היהודי ועדיין אני תמה על דברי הבלע של שני ח"כ שבעבר ראיתי אותם כאחראים ושקולים. עליהם לדעת שמדינות שלמות שינו את אופיין הדמוקרטי והדמוגרפי עקב הכנסת מטי מעט שהפכו בסוף למיעוט גדול ומסוכן לזהות המדינה שאליה נכנסו.

ישראל חייבת לסייע לפליטים הסורים, בכל דרך אפשרית, אך לא בשטחה. אפשר להקים מחנה פליטים בצד הסורי של הגבול (הרי אין שם ריבונות של ממש), אפשר גם לסייע למחנות בירדן ובטורקיה ברפואה, תשתיות ומזון. הכל אפשרי ורצוי . לא על אדמתנו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
seperator

לפרסום מאמרים בוואלה דעות לחצו כאן

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully